Podrzut szary, podrzut myszaty

Podrzut szary, podrzut myszaty (Agrypnus murinus) to chrząszcz z rodziny sprężykowatych. Ma czarne ciało z włoskami koloru szarego i brązowego. Larwa jest drutowcem. Jest szkodnikiem, który uszkadza korzenie i nasiona. Postać dorosła uszkadza pączki oraz korę dębów i róż.

Podrzut szary, podrzut myszaty (Agrypnus murinus)

Gatunek występuje w Europie, Azji i w Ameryce Północnej. Larwy można spotkać w glebie w ogrodzie, rzadko w lesie. Postać dorosła występuje na terenach rolniczych, w zadrzewieniach.

Postać dorosła występuje w okresie od marca do września. Zimuje postać poczwarki. Jak wszystkie sprężykowate i ten gatunek potrafi sprężycie podskoczyć w górę nawet na wysokość kilkudziesięciu centymetrów, obracając się w ten sposób ze strony grzbietowej.

Osiąga 1,5 cm długości ciała. Larwa dorasta do 2,8 cm długości.

Zjada pokarm pochodzenia roślinnego oraz mszyce.

Samica składa jaja w okresie od czerwca do lipca. Rozwój trwa kilka lat. Przepoczwarzenie następuje z końcem lata.

Okres występowania chrząszcza o nazwie podrzut szary.

Największy chrząszcz na świecie
Jaki chrząszcz jest uznawany za największego na świecie? Gdzie żyje i czy odbiega znacznie rozmiarami od krajowych gatunków?