Krzewinki

Krzewinki to rośliny drzewiaste. Od krzewów odróżniają się wysokością, która wynosi do 50-60 cm. Czasem są to rośliny płożące i pokłądające się. Krzewinki nie stanowią odrębnej grupy systematycznej. To umowna kategoria roślin.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Barwinek pospolityBarwinek pospolity PL

(Vinca minor)

Barwinek pospolity (Vinca minor L.) to krzewinka z rodziny toinowatych, zimozielona o pędach czołgających się i i kwiatonośnych, często uprawiana jako roślina ozdobna. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Borówka czarna, czernica, czarna jagodaBorówka czarna, czernica, czarna jagoda PL

(Vaccinium myrtillus)

Borówka czarna, czernica, czarna jagoda (Vaccinium myrtillus) to wieloletnia krzewinka występująca w lasach, rodząca powszechnie zbierane jagody. To roślina lecznicza (owoc). Jest wykorzystywana przy leczeniu biegunki, owoce są antyseptyczne.

Runianka japońskaRunianka japońska

(Pachysandra terminalis)

Runianka japońska (Pachysandra terminalis) to zimozielona krzewinka, uprawiana u nas jako ozdobna roślina okrywowa. Runianka japońska rośnie chętnie w miejscach, w których nie chcą się rozwijać inne gatunki roślin.

Ubiorek wiecznie zielonyUbiorek wiecznie zielony

(Iberis sempervirens)

Ubiorek wiecznie zielony (Iberis sempervirens) to gatunek zimozielonej krzewinki z rodziny kapustowatych, spotykany także w ogrodach jako roślina ozdobna. Kwiaty są zebrane w groniaste kwiatostany, są białe.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 4