Rośliny ozdobne

W tym miejscu zgromadziliśmy wszelkie gatunki roślin ozdobnych, które trzymamy ze względu na walory estetyczne. Chodzi o wszelkie rośliny doniczkowe i pokojowe. Rośliny ozdobne ogrodowe zostały sklasyfikowane w roślinach ogrodowych.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Akebia pięciolistkowaAkebia pięciolistkowa

(Akebia quinata)

Akebia pięciolistkowa (Akebia quinata) to roślina zielna, pnącze, z rodziny Lardizabalaceae. Roślina ta bywa uprawiana w europejskich ogrodach jako ozdobne pnącze.

Barwinek pospolityBarwinek pospolity PL

(Vinca minor)

Barwinek pospolity (Vinca minor L.) to krzewinka z rodziny toinowatych, zimozielona o pędach czołgających się i i kwiatonośnych, często uprawiana jako roślina ozdobna. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Czermień błotnaCzermień błotna PL

(Calla palustris)

Czermień błotna (Calla palustris L.) to roślina wodna i bagienna z rodziny obrazkowatych - jedyny przedstawiciel rodzaju Calla. Jest to roślina lecznicza i trująca. Jest wieloletnia. Roślina ta rośnie w chłodniejszych rejonach półkuli północnej.

Grubosz jajowaty, drzewko szczęściaGrubosz jajowaty, drzewko szczęścia

(Crassula ovata)

Grubosz jajowaty, drzewko szczęścia, drzewko pieniężne (Crassula ovata) to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, zaliczany do sukulentów, popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Konwalia majowa, lanuszkaKonwalia majowa, lanuszka PL

(Convallaria majalis)

Konwalia majowa, lanuszka (Convallaria majalis) to kłączowa roślina wieloletnia z rodziny liliowatych. Jest to roślina trująca, ma też lecznicze właściwości. W lasach tworzy czasem duże łany. To także roslina ozdobna.

Lilia złotogłówLilia złotogłów PL

(Lilium martagon)

Lilia złotogłów (Lilium martagon) to roślina wieloletnia z rodziny liliowatych z charakterystyczną, złocistą cebulą, pokrytą łuskami i pięknymi kwiatami. To także roślina lecznicza, trująca oraz gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Nagietek lekarskiNagietek lekarski

(Calendula officinalis)

Nagietek lekarski (Calendula officinalis) to roślina z rodziny złożonych o charakterystycznym, żywicznym aromacie. To roślina jednoroczna, ozdobna i lecznicza o pięknych kwiatach. Nagietek lekarski świetnie się spisuje przy popękanej skórze i spierzchnięty

Petunia ogrodowaPetunia ogrodowa

(Petunia ×atkinsiana)

Petunia ogrodowa, petunia zwyczajna (Petunia ×atkinsiana) to roślina jednoroczna z rodziny psiankowatych, bardzo popularna roślina ozdobna (np. balkonowa), powstała ze skrzyżowania botanicznych gatunków.

Róża chińskaRóża chińska

(Hibiskus rosa-sinensis)

Róża chińska (Hibiskus rosa-sinensis) to gatunek leczniczej rośliny ozdobnej z rodziny ślazowatych. Kwiaty są duże, mają lejkowaty kształt, płatki korony mają kolor biały, pomarańczowy, żółty, różowy lub czerwony.

Wietlica samiczaWietlica samicza PL

(Athyrium filix-femina)

Wietlica samicza (Athyrium filix-femina) jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Uprawianych jest wiele odmian ozdobnych wietlicy samiczej.

ZwartnicaZwartnica

(Hippeastrum sp.)

Zwartnica (Hippeastrum sp.) to rodzaj roślin ozdobnych cebulowych z rodziny amarylkowatych, jedna z najbardziej popularnych roślin ozdobnych doniczkowych cebulowych w Polsce.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 12