Rośliny ozdobne

W tym miejscu zgromadziliśmy wszelkie gatunki roślin ozdobnych, które trzymamy ze względu na walory estetyczne. Chodzi o wszelkie rośliny doniczkowe i pokojowe. Rośliny ozdobne ogrodowe zostały sklasyfikowane w roślinach ogrodowych.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Akebia pięciolistkowaAkebia pięciolistkowa

(Akebia quinata)

Akebia pięciolistkowa (Akebia quinata) to roślina zielna, pnącze, z rodziny Lardizabalaceae. Roślina ta bywa uprawiana w europejskich ogrodach jako ozdobne pnącze.

Barwinek pospolityBarwinek pospolity PL

(Vinca minor)

Barwinek pospolity (Vinca minor L.) to krzewinka z rodziny toinowatych, zimozielona o pędach czołgających się i i kwiatonośnych, często uprawiana jako roślina ozdobna. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Grubosz jajowaty, drzewko szczęściaGrubosz jajowaty, drzewko szczęścia

(Crassula ovata)

Grubosz jajowaty, drzewko szczęścia, drzewko pieniężne (Crassula ovata) to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, zaliczany do sukulentów, popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Róża chińskaRóża chińska

(Hibiskus rosa-sinensis)

Róża chińska (Hibiskus rosa-sinensis) to gatunek leczniczej rośliny ozdobnej z rodziny ślazowatych. Kwiaty są duże, mają lejkowaty kształt, płatki korony mają kolor biały, pomarańczowy, żółty, różowy lub czerwony.

Wietlica samiczaWietlica samicza PL

(Athyrium filix-femina)

Wietlica samicza (Athyrium filix-femina) jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Uprawianych jest wiele odmian ozdobnych wietlicy samiczej.

ZwartnicaZwartnica

(Hippeastrum sp.)

Zwartnica (Hippeastrum sp.) to rodzaj roślin ozdobnych cebulowych z rodziny amarylkowatych, jedna z najbardziej popularnych roślin ozdobnych doniczkowych cebulowych w Polsce.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 7