Sklep naukowy

ZOO Wrocław i Afrykarium

Ogród zoologiczny we Wrocławiu to najstarsze ZOO w Polsce. Zajmuje powierzchnię około 33 ha. Jest jednym z najbardziej znanych ogrodów zoologicznych w Europie.

Dzięki ostatniej dużej inwestycji, jaką jest Afrykarium, otwartego jesienią 2014 r., wrocławskie zoo jest najbardziej odwiedzaną atrakcją w kraju: w 2015 r. zoo odwiedziło ponad 1,8 mln gości – to więcej niż Zamek Królewski na Wawelu lub Kopalnię Soli w Wieliczce.

Afrykarium to pierwsze w Polsce oceanarium. Jest tu 15 milionów litrów wody w 21 basenach i akwariach, gdzie mieszka ponad 250 gatunków ryb! Mamy tu prawdziwy ekosystem rafy koralowej, gdzie można podziwiać ponad 60 gatunków kolorowych ryb, akwaria z endemitami z jezior Wielkich Rowów Afrykańskich - Tanganiki i Malawi, akwarium z hipopotamami. Jedną z największych atrakcji jest 18 metrowy przezroczysty tunel z akrylu, który umożliwia oglądanie żółwia zielonego, rekinów, płaszczek i innych gatunków zwierząt. Można tu oglądać także krokodyle i manaty, ssaki i ptaki. To fantastyczne miejsce, Nie dość powiedzieć, że przedstawiciele branży ogrodów zoologicznych uznali Afrykarium za czwarty cud w świecie ogrodów zoologicznych.

Atrakcje: Pokazowe karmienie zwierząt, spotkania z opiekunami, pawilony ze zwierzętami, przejażdżki na kucach.

Przybliżony czas zwiedzania

zoo.wroclaw.pl

Galeria zdjęć

© medianauka.pl, M-2

Kalendarz wydarzeń

Brak informacji o nadchodzących wydarzeniach w tym miejscu.

Wiadomości

Nowy koczkodan górski we Wrocławiu

2 sierpnia br. we wrocławskim zoo przyszedł na świat koczkodan górski przedstawiciel gatunku zagrożonego wyginięciem. Jest ich zaledwie 66 osobników w 13 ogrodach zoologicznych na świecie, ale nie wiadomo ile ich żyje w środowisku naturalnym. Podejrzewa się, że status narażonych na wyginięcie (UV) jest nieaktualny, a populacja może być szczątkowa. Powodem jest działalność człowieka w rejonie występowania koczkodanów (środkowa Afryka), gdzie siedliska przekształcane są na pola uprawne czy kopalnie, a same zwierzęta zabijane dla mięsa.

Nowy mieszkaniec wrocławskiego zoo

Kiedy rodzi się w zoo potomstwo krytycznie zagrożonego gatunku, jest to powód do radości i dumy. Zwłaszcza, że to kolejny potomek jedynej w Polsce pary tego gatunku. Mowa o gibonach białopoliczkowych, zaliczanych do małp człekokształtnych, których populacja w środowisku naturalnym nie przekracza tysiąca osobników. Dlaczego narodziny nowego osobnika są takie ważne? Bo liczebność w środowisku naturalnym maleje w zastraszającym tempie, zmniejszyła się niemal o połowę w zaledwie trzy pokolenia. Ogrody zoologiczne i w tym wypadku stają się jedyną szansą na przetrwanie tego gatunku.

Bezpieczna przystań dla zagrożonych gatunków

Naukowcy biją na alarm. Już co piąty gatunek jest zagrożony wyginięciem. Bez zdecydowanych działań w tym tempie do końca wieku może wyginąć nawet połowa zwierząt i roślin. Na ratunek przychodzą im ogrody zoologiczne. Choć 50 lat temu było to nie do pomyślenia, zmieniają swoją funkcję, stając się enklawami dla przetrwania zagrożonych wyginięciem gatunków. Pod tym względem w Polsce mamy być z czego dumni. Wrocławskie zoo to chwalebny przykład ogrodu zaangażowanego w liczne programy ochrony gatunkowej.

Na wózku<br>przez ZOO

Na wózku
przez ZOO

We wrocławskim zoo osoby starsze i niepełnosprawne mogą wypożyczyć wózek inwalidzki, wystarczy zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta. Można go też wcześniej zarezerwować telefonicznie lub e-mailem. To kolejne udogodnienie wprowadzone w tej placówce.

Urodziły się nowe kotiki we wrocławskim zoo !

We wrocławskim zoo wielka radość, bo na świat przyszły aż dwa maluchy tego gatunku. Jeszcze w te wakacje będzie je można spotkać na wybiegu!

Sensacja we wrocławskim zoo

Wykluł się jeden z najrzadszych gatunków ptaków na świecie.

Kiedy trzy miesiące temu samica dzioborożca palawańskiego „zniknęła” z woliery, pracownicy wrocławskiego zoo zaczęli podejrzewać, że złożyła i wysiaduje jaja. Od tego czasu nikt nie podchodził do nich poza trzema, znanymi parze ptaków opiekunami. Teraz podejrzenia się potwierdziły, bo pisklę opuściło gniazdo. To pierwszy, udokumentowany przypadek rozmnożenia się tego gatunku w hodowli zachowawczej, sukces tym większy, że gatunek należy do zagrożonych wyginięciem i można podziwiać je zaledwie w trzech ogrodach zoologicznych na świecie.

Obcy są wśród nas! We wrocławskim zoo przyszedł na świat „cudak”.

Bolita południowy to zwierzę, które wzbudza ogromną ciekawość w świecie biologów, bo wciąż jest mało znane. Z wyglądu przypomina trochę Spocka ze „Star Trek” ze względu na uszy oraz palce układające się w charakterystyczny gest kosmicznego bohatera. I ten wygląd „obcego” odzwierciedla niezwykłe cechy tego zagrożonego gatunku pochodzącego z Ameryki Południowej.

Wieczór Marzeń w ZOO Wrocław

"Dreamnight", czyli noc marzeń, to w rzeczywistości popołudnie, kiedy brama ZOO Wrocław i ponad 250 innych ogrodów na całym świecie, otwarta jest dla dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych, które przebywają w szpitalach i ośrodkach opieki. Specjalnie dla nich zoo przygotowało spotkania z opiekunami zwierząt i pokazowe karmienia.

© Media Nauka 2008-2017 r.