Logo Serwisu Media Nauka

ZOO Wrocław i Afrykarium

Ogród zoologiczny we Wrocławiu to najstarsze ZOO w Polsce. Zajmuje powierzchnię około 33 ha. Jest jednym z najbardziej znanych ogrodów zoologicznych w Europie.

Dzięki ostatniej dużej inwestycji, jaką jest Afrykarium, otwartego jesienią 2014 r., wrocławskie zoo jest najbardziej odwiedzaną atrakcją w kraju: w 2015 r. zoo odwiedziło ponad 1,8 mln gości – to więcej niż Zamek Królewski na Wawelu lub Kopalnię Soli w Wieliczce.

Afrykarium to pierwsze w Polsce oceanarium. Jest tu 15 milionów litrów wody w 21 basenach i akwariach, gdzie mieszka ponad 250 gatunków ryb! Mamy tu prawdziwy ekosystem rafy koralowej, gdzie można podziwiać ponad 60 gatunków kolorowych ryb, akwaria z endemitami z jezior Wielkich Rowów Afrykańskich - Tanganiki i Malawi, akwarium z hipopotamami. Jedną z największych atrakcji jest 18 metrowy przezroczysty tunel z akrylu, który umożliwia oglądanie żółwia zielonego, rekinów, płaszczek i innych gatunków zwierząt. Można tu oglądać także krokodyle i manaty, ssaki i ptaki. To fantastyczne miejsce, Nie dość powiedzieć, że przedstawiciele branży ogrodów zoologicznych uznali Afrykarium za czwarty cud w świecie ogrodów zoologicznych.

Atrakcje: Pokazowe karmienie zwierząt, spotkania z opiekunami, pawilony ze zwierzętami, przejażdżki na kucach.

Przybliżony czas zwiedzania