Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody, muzea przyrodnicze, ogrody zoologiczne i botaniczne.

Pierwotniaki

(Protozoa)

Pytajnik

Czym się różni krokodyl od aligatora?

Czy krokodyl i aligator to synonimy? Czy łatwo je odróżnić od siebie? Jakie cechy charakteryzują te zwierzęta?

Gdzie żyją krokodyle?

Czy krokodyle żyją tylko w Nilu i prowadzą tylko wodny tryb życia? Czy można spotkać krokodyla w Polsce?

Czy ryby śpią?

Ryby nie zamykają oczu. Czy zatem zapadają w sen? Jeśli tak, to jak ryby śpią? Kiedy i skąd wiadomo, że zapadły w sen?

Quizy

Quiz

Najnowsze karty atlasu roślin

Figowiec lirolistnyFigowiec lirolistny

Ficus lyrata

Figowiec lirolistny, figowiec dębolistny (Ficus lyrata) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

Figowiec sprężysty Figowiec sprężysty

Ficus elastica

Figowiec sprężysty (Ficus elastica) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych, popularna ozdobna ze względu na liście roślina doniczkowa. Popularna nazwa tego figowca to po prostu fikus.

Fikus wierzbolistnyFikus wierzbolistny

Ficus binnendijkii

Fikus wierzbolistny (Ficus binnendijkii) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna roślina doniczkowa z uwagi na piękne liście.

Zroślicha stopowcowa, syngoniumZroślicha stopowcowa, syngonium

Syngonium podophyllum

Zroślicha stopowcowa, syngonium (Syngonium podophyllum) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To pnącze, roślina ozdobna doniczkowa.

Sępolia fiołkowa, fiołek afrykańskiSępolia fiołkowa, fiołek afrykański

Saintpaulia ionantha

Sępolia fiołkowa, fiołek afrykański (Saintpaulia ionantha) to roślina z rodziny ostrojowatych, dość popularna z uwagi na kwiaty ozdobna roślina doniczkowa, łatwa w uprawie.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Padalec zwyczajnyPadalec zwyczajny PL

Anguis fragilis

Padalec zwyczajny to niejadowity gad z rodziny jaszczurek osiągający długość nawet pół metra. Nie posiada odnóży, ma wężowate ciało. Ogon stanowi połowę długości ciała, ale granica jest słabo zaznaczona. Ogon bardzo łatwo odpada.

Varanus panoptesVaranus panoptes

Varanus panoptes

Varanus panoptes to gatunek gada z rodziny waranów. Ubarwienie ciała żółto-brązowe, jaśniejsze od spodu. Ogon bardzo długi, prążkowany.

Żmija hiszpańskaŻmija hiszpańska

Vipera seoanei

Żmija hiszpańska (Vipera seoanei) to gatunek jadowitego węża z rodziny żmijowatych. Jeszcze do niedawna żmija hiszpańska była uważana za odmianę żmii zygzakowatej.

Żmija żebrowanaŻmija żebrowana

Vipera aspis

Żmija żebrowana (Vipera aspis) to gatunek jadowitego węża z rodziny żmijowatych. Ubarwienie zmienne, od białawego i szarego przez popielaty, brązowy po zieleń. są też osobniki czarne.

Żmija iberyjskaŻmija iberyjska

Vipera latastei

Żmija iberyjska (Vipera latastei) to gatunek jadowitego węża z rodziny żmijowatych. Głowa szeroka, wyraźnie wyodrębniona od reszty ciała, pysk z wyrostkiem.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.