biologia logo

Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody, muzea przyrodnicze, ogrody zoologiczne i botaniczne.

Pierwotniaki

(Protozoa)

Quiz

Najnowsze karty atlasu roślin

Nostrzyk żółtyNostrzyk żółty PL

Melilotus officinalis

Nostrzyk żółty (Melilotus officinalis) to roślina dwuletnia lub jednoroczna z rodziny motylkowatych o leczniczych właściwościach. Jest rośliną miododajną, pastewną, kiszonkową.

G

Hypericum ×moserianum

Hypericum ×moserianum to roślina z rodziny z dziurawcowatych,mieszaniec spotykany w uprawach ogrodowych.

Ilex ×altaclarensis

Ilex ×altaclarensis to krzew z rodziny ostrokrzewowatych, mieszaniec spotykany w uprawach ogrodowych.

Irga HenryegoIrga Henryego

Cotoneaster henryanus

Irga Henryego (Cotoneaster henryanus) to gatunek krzewu z rodziny różowatych. Irga Henryego w naturze rośnie w Azji, w środkowej części Chin.

Irga okazałaIrga okazała

Cotoneaster splendens

Irga okazała (Cotoneaster splendens) to gatunek krzewu z rodziny różowatych. To irga o dużych, zielonych liściach, luźnym pokroju.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Pardwa mszarnaPardwa mszarna

Lagopus lagopus

Pardwa mszarna to ptak z rodziny głuszcowatych. W szacie zimowej ma białe upierzenie. W upierzeniu wiosennym samce mają głowę, szyję i wierzch brązowy, w letnim upierzenie jest jasnobrązowe, prążkowane poza białym skrzydłem.

Nurnik zwyczajnyNurnik zwyczajny PL

Cepphus grylle

Nurnik (Cepphus grylle) to ptak z rodziny alk. Brak wyraźnego dymorfizmu płciowego. W szacie godowej upierzenie jest czarne poza białą plamą na skrzydle.

Ostrygojad czarnyOstrygojad czarny

Haematopus bachmani

Ostrygojad czarny (Haematopus bachmani) to ptak z rodziny ostrygojadów. Upierzenie czarne, skrzydła ciemnobrązowe. Nogi cieliste. Długi dziób jest czerwony.

Ostrolot ciemnyOstrolot ciemny

Artamus cyanopterus

Ostrolot ciemny (Artamus cyanopterus) to ptak z rodziny ostrolotów. Upierzenie brązowawe, skrzydła i ogon ciemniejsze z białymi pręgami. Dziób mocny, niebieskoszary u nasady, czarny na końcu.

Nur białodziobyNur białodzioby PL

Gavia adamsii

Nur białodzioby (Gavia adamsii) to ptak z rodziny nurów, największy z nurów, podobny do lodowca. Odróżnia go od niego żółtawo-biały dziób.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.