biologia logo

Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody, muzea przyrodnicze, ogrody zoologiczne i botaniczne.

Pierwotniaki

(Protozoa)

Quiz

Najnowsze karty atlasu roślin

Nostrzyk żółtyNostrzyk żółty PL

Melilotus officinalis

Nostrzyk żółty (Melilotus officinalis) to roślina dwuletnia lub jednoroczna z rodziny motylkowatych o leczniczych właściwościach. Jest rośliną miododajną, pastewną, kiszonkową.

G

Hypericum ×moserianum

Hypericum ×moserianum to roślina z rodziny z dziurawcowatych,mieszaniec spotykany w uprawach ogrodowych.

Ilex ×altaclarensis

Ilex ×altaclarensis to krzew z rodziny ostrokrzewowatych, mieszaniec spotykany w uprawach ogrodowych.

Irga HenryegoIrga Henryego

Cotoneaster henryanus

Irga Henryego (Cotoneaster henryanus) to gatunek krzewu z rodziny różowatych. Irga Henryego w naturze rośnie w Azji, w środkowej części Chin.

Irga okazałaIrga okazała

Cotoneaster splendens

Irga okazała (Cotoneaster splendens) to gatunek krzewu z rodziny różowatych. To irga o dużych, zielonych liściach, luźnym pokroju.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Wąż pończosznikWąż pończosznik

Thamnophis sirtalis

Wąż pończosznik to gatunek węża z rodziny połozowatych. Głowa jest dobrze wyodrębniona, oczy mają okrągłe źrenice. Wzdłuż całego ciała biegną pasy. Ich kolor, rozmiary są zmienne.

Wąż szuflonosyWąż szuflonosy

Chionactis occipitalis

Wąż szuflonosy (Chionactis occipitalis) to gatunek węża z rodziny połozowatych. Ciało pokryte poprzecznymi, ciemnymi lub czerwonawymi pręgami. Tło jest żółtobrązowe, jaśniejsze od spodu. Szczęka dolna jest cofnięta.

Ślepucha robakowataŚlepucha robakowata

Typhlops vermicularis

Ślepucha robakowata (Typhlops vermicularis) to gad z rodziny Typhlopidae. Wierzch jest jasnobrązowy, spód nieco jasniejszy. Górna szczęka jest wysunięta ku przodowi. Oczy zredukowane do dwóch ciemnych punktów.

Trachylepis atlanticaTrachylepis atlantica

Trachylepis atlantica

Trachylepis atlantica to gatunek jaszczurki z rodziny scynków. Ma ciekawy niebieskawo-czarny wzór na całym ciele. Wokół oczu żółtawa, delikatna otoczka. To endemit wysp oceanicznych Fernando de Noronha.

Waran kolczastoogonowyWaran kolczastoogonowy

Varanus acanthurus

Waran kolczastoogonowy (Varanus acanthurus) to gatunek jaszczurki z rodziny waranów. Głowa jest wydłużona, pysk zaostrzony. Ogon jest w przekroju okrągły, pokryty kolczastymi łuskami. Ubarwienie dość zmienne.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.