Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody, muzea przyrodnicze, ogrody zoologiczne i botaniczne.

Pierwotniaki

(Protozoa)

Pytajnik

Czy istnieją rośliny bez liści i korzeni?

Rośliny aby żyć potrzebują pobierać wodę i związki organiczne z podłoża, do czego służą im korzenie. Dzięki liściom rośliny, wykorzystując światło i dwutlenek węgla w procesie fotosyntezy, produkją związki pokarmowe. Czy istnieją rośliny, które nie mają tych organów?

Czy mleko krowy, która zjadła trujące rośliny jest zdrowe?

Na łące można znaleźć wiele trujących roślin. Czy zwierzęta, które je zjadły mogą się zatruć? Czy mleko od krów, które jedzą takie rośliny jest bezpieczne? Okazuje się, że nie zawsze.

Jak mrówki nawigują i co mają z tym wspólnego wektory?

Istnieje pewien rodzaj mrówek, który posługuje się specyficznym sposobem orientowania się w przestrzeni. Czy ma to coś wspólnego z wektorami? Otóż okazuje się, że tak!

Gdzie jest więcej białka w jajku?

Czy białko ma więcej białka w jajku niż żółtko? Sprawdzimy to, licząc zawartość białka w jajku oraz w 100 gramach białka i żółtka.

Quizy

Quiz

Najnowsze karty atlasu roślin

Brzoskwinia właściwa, brzoskwinia zwyczajnaBrzoskwinia właściwa, brzoskwinia zwyczajna G

Prunus persica

Brzoskwinia właściwa, brzoskwinia zwyczajna (Prunus persica) to drzewo owocowe z rodziny różowatych o bardzo smacznych owocach. Wymaga miejsca zacisznego, dobrze nasłonecznionego.

Ożanka właściwaOżanka właściwa PL

Teucrium chamaedrys

Ożanka właściwa (Teucrium chamaedrys) to gatunek rośliny z rodziny jasnotowatych, półkrzew o leczniczych właściwościach bez rozłogów, podobny do ożanki lśniącej.

Borówka wysoka, borówka amerykańskaBorówka wysoka, borówka amerykańska G

Vaccinium corymbosum

Borówka wysoka, borówka amerykańska (Vaccinium corymbosum) to krzew z rodziny wrzosowatych, dość często uprawiany dla smacznych jagód, także na przemysłową skalę. Owoce zawierają duże ilości antyoksydantów, soli mineralnych, witamin i pektyn.

Fiołek przedziwnyFiołek przedziwny PL

Viola mirabilis

Fiołek przedziwny (Viola mirabilis) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny fiołkowatych, gatunek wskaźnikowy starych lasów. W w Polsce występuje na rozproszonych stanowiskach.

Fiołek RivinaFiołek Rivina PL

Viola riviniana

Fiołek Rivina (Viola riviniana) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny fiołkowatych, podobny do fiołka leśnego. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

DziobakDziobak

Ornithorhynchus anatinus

Dziobak - Jedyny przedstawiciel rodziny dziobaków.

Ameerega bilinguisAmeerega bilinguis

Ameerega bilinguis

Ameerega bilinguis to płaz z rodziny drzewołazowatych. Ubarwienie brązowawe, marmurkowe. Wierzch pokryty gęsto czerwonawymi brodawkami. U nasady kończyn żółte plamy.

Anaxyrus woodhousiiAnaxyrus woodhousii

Anaxyrus woodhousii

Anaxyrus woodhousii to gatunek ropuchy. Przez grzbiet biegnie jasny, wąski pasek. Pyszczek zaokrąglony, krótki. Dobrze widoczne parotydy. Ubarwienie szarożółtawe.

Ambystoma mavortiumAmbystoma mavortium

Ambystoma mavortium

Ambystoma mavortium to gatunek płaza ogoniastego z rodziny ambystomowatych. Kończyny dobrze wykształcone. Ogon dość długi, bocznie spłaszczony. Ubarwienie ciała żółto-czarne.

Chamaeleo namaquensisChamaeleo namaquensis

Chamaeleo namaquensis

Chamaeleo namaquensis to niewielkich rozmiarów kameleon z krótkim i cienkim ogonem, przysadzistej sylwetce. Ubarwienie zwykle brunatnoszare.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.

© Media Nauka 2008-2020 r.