Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat organizmów żywych i nie tylko

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Wirusy - ikona Bakterie - ikona Protisty - ikona Grzyby - ikona Zwierzęta - ikona Rośliny - ikona
Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona

Anatomia

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

ANATOMIA
anatomia

Anatomia roślin, zwierząt i czlowieka. Ten dział naszego serwisu zawiera między innymi tablice interakcyjne oraz praktyczne ćwiczenia online z zakresu anatomii.

Więcej materiałów interaktywnych w dziale anatomii.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

ISTOTA ŻYWA
organizm istota żywa

Czym zajmuje się biologia? Zajmuje się istotami żywymi, czyli organizmami? Co wyróżnia istotę żywą? Jakie warunki trzeba spełnić, aby mówić o życiu? Jak klasyfikujemy organizmy żywe?

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody i inne.

TESTY Z BIOLOGII
Testy z biologii

Rozwiązuj testy z matematyki. Testy są podsumowaniem kolejnych lekcji, publikowanych w ramach niniejszego kursu matematyki.

ĆWICZENIA Z BIOLOGII
Ćwiczenia z biologii

Interakcyjne ćwiczenia i zadania z biologii, będące podsumowaniem materiału i świetnie przygotowują do lekcji, matury i egzaminów.

SŁOWNIK
Słownik biologiczny

Słownik biologiczny, który zawiera spis wszystkich pojęć biologicznych, jakie są omawiane w naszym kursie biologii.

EKOLOGIA
Ekologia

Wszelkie zagadnienia związane z ekologią, ochroną zasobów naturalnych, ekosystemami i biomami.

Pytajnik

Czy nietoperze wampiry wypijają krew?

Nierzadko można usłyszeć o nietoperzach wampirach. Skąd ta nazwa i czy faktycznie zwierzęta te wysysają krew ze swoich ofiar?

Rozwój pająków

Jakie strategie związane z rozwojem młodych występują u pająków? Czy przejawiają instynkt macierzyński? Czy karmią swoje młode?

Zobacz więcej z biologii...

Ciekawe artykuły z dziedziny biologii.

Quizy

Quiz - nazwy grzybów jadalnych

Quiz - Motyle nocne

Quiz - rozpoznawanie motyli nocnych Polski

Zobacz więcej quizów

Znajdziesz tu wiele quizów z różnych dziedzin nauki.

Najnowsze karty atlasu roślin

Morwa białaMorwa biała PL

Morus alba

Morwa biała (Morus alba L.) to drzewo lub duży krzew z rodziny morwowatych, należący do rzędu pokrzywowców. To podstawowe drzewo służące do hodowli jedwabników. Morwę białą uprawia się także dla jadalnych owoców.

Marchew zwyczajnaMarchew zwyczajna PL

Daucus carota

Marchew zwyczajna (Daucus carota) to gatunek rośliny z rodziny baldaszkowatych, popularne warzywo uprawiane niemalże na całym świecie. To roślina lecznicza.

Kalia etiopskaKalia etiopska

Zantedeschia aethiopica

Kalia etiopska, cantedeskie etiopska (Zantedeschia aethiopica) to roślina z rodziny obrazkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Pandan pachnącyPandan pachnący

Pandanus tectorius

Pandan pachnący (Pandanus tectorius) to gatunek jadalnej rośliny z rodziny pandanowatych, rzadko u nas spotykana ozdobna roślina doniczkowa.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Nieświszczuk małyNieświszczuk mały

Cynomys parvidens

Nieświszczuk mały (Cynomys parvidens) to gatunek ssaka z rodziny wiewiórkowatych.

Zębiełek myszatyZębiełek myszaty

Crocidura russula

Zębiełek myszaty (Crocidura russula) to gatunek ssaka z rodziny ryjówkowatych. Widoczny dość długi ryjek, różowawy. Poza tym ubarwienie brązowe, jaśniejsze od spodu. Wyraźnie widać uszy.

Chomiczak pręgowanyChomiczak pręgowany

Cricetulus barabensis

Chomiczak pręgowany (Cricetulus barabensis) to gatunek ssaka z rodziny chomikowatych. Wierzch brązowawy z ciemną pręgą wzdłuż grzbietu. spód jasny. Oczy duże.

Koczkodan rzecznyKoczkodan rzeczny

Cercopithecus mona

Koczkodan rzeczny (Cercopithecus mona), dawniej koczkodan mona, to małpa z rodziny koczkodanowatych. Wierzch oliwkowoszary, spód biały z czarnymi końcami i kończyn. Na pośladkach biały pas.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.