biologia logo

Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody, muzea przyrodnicze, ogrody zoologiczne i botaniczne.

Gady Polski - Quiz
Płazy Polski - Quiz
Pierwotniaki

(Protozoa)

Najnowsze karty atlasu roślin

Kostrzewa różnolistnaKostrzewa różnolistna PL

Festuca heterophylla

Kostrzewa różnolistna (Festuca heterophylla) to gęstokępkowa trawa, pozbawiona rozłogów o wzniesionych źdźbłach. To gatunek wskaźnikowy starych lasów. Gatunek wykorzystywany w ogrodnictwie.

Sesleria błotnaSesleria błotna PL

Sesleria caerulea

Sesleria błotna (Sesleria caerulea) to roślina z rodziny wiechlinowatych, tworząca dość luźne darnie, które od środka obumierają, tworząc pierścień z trawy. W Polsce bardzo rzadka.

Jodła nikkońska, jodła nikkoJodła nikkońska, jodła nikko

Abies homolepis

Jodła nikkońska, jodła nikko (Abies homolepis) to drzewo iglaste z rodziny sosnowatych o szerokostożkowym pokroju. To górskie drzewo z obszaru środkowej części Japonii.

Parocja perskaParocja perska G

Parrotia persica

Parocja perska (Parrotia persica) to gatunek drzewa lub krzewu ozdobnego z rodziny oczarowatych. To roślina rozłożysta, często z wieloma pniami. To endemit północnoirański.

Forsycja zielonaForsycja zielona G

Forsythia viridissima

Forsycja zielona (Forsythia viridissima) to gatunek rośliny z rodziny oliwkowatych, krzew ozdobny spotykany w uprawach ogrodowych. Wybrane odmiany: Weber's Bronx.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Żółw zielony, żółw jadalnyŻółw zielony, żółw jadalny

Chelonia mydas

Żółw zielony, żółw jadalny (Chelonia mydas) to gatunek żółwia morskiego, zaliczanego do żółwi skrytoszyjnych. Pancerz w części grzbietowej jest silnie spłaszczony, brunatny lub oliwkowozielony.

Koń PrzewalskiegoKoń Przewalskiego

Equus przewalskii

Koń Przewalskiego (Equus przewalskii) to duży ssak z rodziny koniowatych, podobny do konia domowego. Jest to jedyny gatunek dzikiego konia, który żyje dziś na wolności. Ma krótką, stojącą grzywę bez grzywki.

Rak rzeczny, rak szlachetny, szewcRak rzeczny, rak szlachetny, szewc PL

Astacus astacu

Rak rzeczny, rak szlachetny, szewc (Astacus astacus) to gatunek stawonoga. Pancerz zabarwiony jednolicie na brązowo lub oliwkowo. Odwłok jest czerwonawy. Charakterystyczne dla raka są masywne, choć dość krótkie szczypce.

Nasierszyca brzozówka, nasierszyca różnobarwnaNasierszyca brzozówka, nasierszyca różnobarwna PL

Endromis versicolora

Nasierszyca brzozówka, nasierszyca różnobarwna (Endromis versicolora) to jedyny przedstawiciel rodziny nasierszycowatych, obecny także w naszym kraju. To duża i piękna ćma. Samce są dużo mniejsze od samic. Samiec ma brunatne skrzydła z pomarańczowymi eleme

Tutkarz cygarowiecTutkarz cygarowiec PL

Byctiscus betulae

Tutkarz cygarowiec (Byctiscus betulae) to gatunek chrząszcza z rodziny tutkarzowatych. Czułki są proste. Głowa jest dość wąska, z długim ryjkiem. Odwłok szeroki.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.