Biologia

Biologia to nauka o świecie ożywionym. Bada organizmy żywe, ich budowę, zachowania i pochodzenie i procesy zachodzące w tym świecie. Nasz zachwyt dla świata zwierząt i roślin, jego różnorodności i piękna, a także troska o środowisko naturalne przerodziły się w niniejszą publikację. Staramy się tradycyjne artykuły wzbogacać treściami multimedialnymi, zgodnie z misją naszego serwisu - edukacja poprzez media informatyczne. Biologia w ostatnim czasie przechodzi niezwykłą transformację. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby prezentowane treści były zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Zapraszamy do naszego portalu.

Świat roślin i zwierząt

Ta część naszego serwisu to atlasy zwierząt i roślin, jedne z najbogatszych w polskim Internecie. Zgromadziliśmy tutaj ponad 12 850 gatunków zwierząt i 2880 gatunków roślin, z czego blisko 2000 gatunków zostało dokładnie opisanych i zilustrowanych zdjęciami. Prawie każdego dnia dodajemy nowe zdjęcia i opisy gatunków. Wszystkie gatunki zostały sklasyfikowane w ujęciu systematycznym w 1370 rodzinach, a te w blisko 200 rzędach.

Ssaki - ikona Ptaki - ikona Gady - ikona Płazy - ikona Ryby - ikona Owady - ikona Bezkręgowce - ikona Rośliny - ikona Zwierzęta - ikona

Tablice interaktywne

Ta część naszego serwisu to tablice interaktywne, dzięki którym w atrakcyjny sposób można uczyć się anatomii człowieka i zwierząt. Tablice te to pomoce dydaktyczne, które każdy nauczyciel biologii może wykorzystywać na swoich lekcjach w sali komputerowej, czy z wykorzystaniem szkolnej tablicy interaktywnej. Każdy uczeń może dodatkowo poćwiczyć sam w domu. Każda tablica ma wbudowany tryb testu. To świetne przygotowanie do sprawdzianu, czy egzaminu.

Inne moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające nasze atlasy, tablice interakcyjne i opublikowane artykuły.

ISTOTA ŻYWA
organizm istota żywa

Czym zajmuje się biologia? Zajmuje się istotami żywymi, czyli organizmami? Co wyróżnia istotę żywą? Jakie warunki trzeba spełnić, aby mówić o życiu? Jak klasyfikujemy organizmy żywe?

KLUCZ - GADY
rozpoznawanie gadów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków gadów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek gada spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

KLUCZ - PŁAZY
rozpoznawanie płazów

Prezentujemy klucz do oznaczania gatunków płazów. Rozpoznawanie gatunków w oparciu o klucz jest dużo łatwiejsze. Szybko określisz jaki gatunek płaza spotkałeś lub widziałeś na zdjęciu.

CIEKAWE MIEJSCA
Ciekawe miejsca w Polsce

Wykaz ciekawych miejsc w Polsce związanych z nauką, w tym z biologią. Znajdziesz tu parki narodowe i krajobrazowe, rezerwaty przyrody i inne.

TESTY Z BIOLOGII
Testy z biologii

Rozwiązuj testy z matematyki. Testy są podsumowaniem kolejnych lekcji, publikowanych w ramach niniejszego kursu matematyki.

ĆWICZENIA Z BIOLOGII
Ćwiczenia z biologii

Interakcyjne ćwiczenia i zadania z biologii, będące podsumowaniem materiału i świetnie przygotowują do lekcji, matury i egzaminów.

SŁOWNIK
Słownik biologiczny

Słownik biologiczny, który zawiera spis wszystkich pojęć biologicznych, jakie są omawiane w naszym kursie biologii.

Pytajnik

Czy wirusy to istoty żywe?

Mnożą się, są zbudowane z białek, mają własny kod genetyczny, wywołują groźne choroby, często niebezpieczne dla życia. Czym są wirusy i czy to w ogóle istoty żywe?

Jakie zwierzęta są najbardziej wytrzymałe?

W jak ekstremalnych warunkach może żyć organizm zwierzęcia? Czy jakiekolwiek zwierzę może przeżyć w ekstremalnie niskich lub wysokich temperaturach? Odpowiedź może zaskoczyć.

Czy można żyć wiecznie?

Czy śmierć jest nieodzownym elementem każdego organizmu, podobnie jak jego narodziny? Czy istnieją na Ziemi organizmy, które nie umierają i mogą żyć wiecznie?

Czym się różni krokodyl od aligatora?

Czy krokodyl i aligator to synonimy? Czy łatwo je odróżnić od siebie? Jakie cechy charakteryzują te zwierzęta?

Gdzie żyją krokodyle?

Czy krokodyle żyją tylko w Nilu i prowadzą tylko wodny tryb życia? Czy można spotkać krokodyla w Polsce?

Quizy

Quiz

Najnowsze karty atlasu roślin

Kalia etiopskaKalia etiopska

Zantedeschia aethiopica

Kalia etiopska, cantedeskie etiopska (Zantedeschia aethiopica) to roślina z rodziny obrazkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Pandan pachnącyPandan pachnący

Pandanus tectorius

Pandan pachnący (Pandanus tectorius) to gatunek jadalnej rośliny z rodziny pandanowatych, rzadko u nas spotykana ozdobna roślina doniczkowa.

Kamelia japońskaKamelia japońska

Camellia japonica

Kamelia japońska (Camellia japonica) to gatunek rośliny, krzewu z rodziny herbatowatych. To u nas ozdobna roślina doniczkowa.

Kalatea żółtokwiatowa Kalatea żółtokwiatowa

Calathea crocata

Kalatea żółtokwiatowa (Calathea crocata) to gatunek rośliny z rodziny marantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Kalatea MakoyanaKalatea Makoyana

Calathea makoyana

Kalatea Makoyana (Calathea makoyana) to gatunek rośliny z rodziny marantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Najnowsze karty atlasu zwierząt

Rybitwa amazońskaRybitwa amazońska

Phaetusa simplex

Rybitwa amazońska (Phaetusa simplex) to gatunek ptaka z rodziny rybitw. Samiec i samica wyglądają podobnie. Ubarwienie biało-szare z czarnym wierzchem głowy i ogonem. Dziób duży, silny, żółty, wygięty w dół. Nogi również żółte.

Dziwogon prostosternyDziwogon prostosterny

Dicrurus ludwigii

Dziwogon prostosterny (Dicrurus ludwigii) to gatunek ptaka z rodziny dziwogonów. Ubarwienie czarne, ogon nierozwidlony. Oczy są czerwone.

Chwastówka zielnaChwastówka zielna

Cisticola tinniens

Chwastówka zielna (Cisticola tinniens) to gatunek ptaka z rodziny pokrzewkowatych. Upierzenie szaro-brązowe. Spód jaśniejszy.

Prążkopiór okularowyPrążkopiór okularowy

Actinodura ramsayi

Prążkopiór okularowy (Actinodura ramsayi) to gatunek ptaka wróblowego z rodziny pekińczyków, który wcześniej zaliczano do kurtodrozdów. Ubarwienie szaro-żółtawe, na skrzydłach charakterystyczne prążki.

Ormyrus nitidulusOrmyrus nitidulus

Ormyrus nitidulus

Ormyrus nitidulus to gatunek błonkówki z rodziny Ormyridae. Odwłok ostro zakończony, przedplecze wysklepione. To barwna błonkówka z metalicznym połyskiem.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.