Fizyka

Fizyka jest jedną z najtrudniejszych nauk. Wymaga znajomości matematyki, która sama w sobie jest trudna. Fizyk to wytrawny matematyk, doskonały obserwator, filozof i człowiek z wyobraźnią, który opisuje materię i jej zachowanie, czyli zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie. Fizyka próbuje zrozumieć na czym polega mechanizm otaczającego nas świata i opisać go za językiem matematyki.

Kurs fizyki

Ta część naszego serwisu lekcje z fizyki na różnym poziomie edukacji, stanowiące pełny kurs matematyki z zakresu szkoły średniej.

Wstep do fizykiWstęp do fizyki

Znajdziesz tu podstawowe, przygotowujące do kursu informacje imateriały z dziedziny fizyki oraz matematyki.

MechanikaMechanika

Mechanika jest to dział fizyki, który zajmuje się badaniem ruch ciał fizycznych oraz wpływu innych ciał fizycznych na ruch.

OptykaOptyka

Optyka jest to dział fizyki, który zajmuje się badaniem wszelkich zjawisk związanych ze światłem.

Moduły

Przedstawiamy tutaj przydatne treści i moduły, uzupełniające opublikowane artykuły.

Kalkulator jednostek

Przeliczanie jednostek fizycznych z użyciem kalkulatorów jednostek. To przydatne narzędzia w nauce.

Tablice fizyczne
Zadania z matematyki

Tablice fizyczne, które zawierają podstawowe stałe fizyczne i wzory przydatne w całym kursie fizyki.

Słownik
Słownik matematyczny

Słownik pojęć fizycznych, który zawiera spis wszystkich terminów fizycznych, jakie są omawiane w naszym kursie.

Pytajnik

Jak powstaje zorza polarna?

W okolicach bieguna i koła podbiegunowego, a czasem i na naszej szerokości geograficznej można obserwować cudowne zjawisko, jakim jest zorza polarna. Zorza osiąga czasem ogromne rozmiary. Jak powstaje zorza?

Z jakich pierwiastków składa się nasz wszechświat?

W tablicy Mendelejewa można znaleźć 118 pierwiastków, z czego w naturze na naszej planecie można znaleźć 90 z nich. Reszta powstała w laboratoriach człowieka. Czy w Kosmosie jest podobnie?

Najnowsze artykuły z matematyki

Naczynia połączoneNaczynia połączone

Naczynia połączone są to minimum dwa naczynia, w których ciecz może między nimi swobodnie przepływać.

Prawo ArchimedesaPrawo Archimedesa

Na ciało zanurzone w cieczy lub gazie działa siła wyporu zwrócona pionowo w górę, równa co to wartości ciężarowi wypartej przez to ciało cieczy lub gazu.

Prawo PascalaPrawo Pascala

Ciśnienie, które jest wywierane z zewnątrz na ciecz lub gaz rozchodzi się jednakowo we wszystkich kierunkach.

Ciśnienie hydrostatyczneCiśnienie hydrostatyczne

Ciśnienie słupa płynu znajdującego się w spoczynku to ciśnienie hydrostatyczne.

CiśnienieCiśnienie

Płyn w fizyce oznacza pewien ośrodek przyjmujący kształt naczynia, w którym się znajduje. Zatem płyny nie posiadają kształtu (brak sprężystości kształtu).

Ciśnienie atmosferyczneCiśnienie atmosferyczne

Ciśnienie atmosferyczne jest to ciśnienie występujące w ziemskiej atmosferze, wywierane przez nią na ciała w niej zanurzone. Ciśnienie to jest związane z ciężarem powietrza zalegającego nad miejscem pomiaru.

Ogólne własności płynówOgólne własności płynów

To, czym jest gaz, ciecz i ciało stałe będziemy omawiać w dziale o własności materii. Teraz wystarczy nam przyjęcie do rozważań pewnych cech cieczy i gazów, które odróżniają je od ciał stałych.

Wsparcie

Nasze treści udostępniamy bez żadnych opłat. Jeżeli podobają Ci się nasze materiały, wesprzyj nas poprzez dodanie linka na swojej stronie lub stronie swojej szkoły. W ten sposób przyczynisz się do rozwoju tego portalu, a swoim odbiorcom udostępnisz ciekawe treści.

Możesz skopiować gotowy kod linku tekstowego tutaj.