Fizyka

Matematyka

Fizyka jest jedną z najtrudniejszych nauk. Wymaga znajomości matematyki, która sama w sobie jest trudna. Fizyk to wytrawny matematyk, doskonały obserwator, filozof i człowiek z wyobraźnią, który opisuje materię i jej zachowanie, czyli zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie. Fizyka próbuje zrozumieć na czym polega mechanizm otaczającego nas świata i opisać go za językiem matematyki.

Wstep do fizykiWSTĘP DO FIZYKI

Znajdziesz tu podstawowe, przygotowujące do kursu informacje imateriały z dziedziny fizyki oraz matematyki.

MechanikaMECHANIKA

Mechanika jest to dział fizyki, który zajmuje się badaniem ruch ciał fizycznych oraz wpływu innych ciał fizycznych na ruch.

OptykaOPTYKA

Optyka jest to dział fizyki, który zajmuje się badaniem wszelkich zjawisk związanych ze światłem.

Moduły

tło

Wykaz modułów związanych z fizyką. Znajdziesz tu przydatne oprogramowanie, które uatrakcyjni i ułatwi naukę fizyki, pomoce naukowe, publikacje i kalkulatory.

Zadania z matematykiKALKULATOR JEDNOSTEK

Przeliczanie jednostek fizycznych z użyciem kalkulatorów jednostek. To przydatne narzędzia w nauce.

Zadania z matematykiTABLICE FIZYCZNE

Tablice fizyczne, które zawierają podstawowe stałe fizyczne i wzory przydatne w całym kursie fizyki.

Słownik pojęć fizycznychSŁOWNIK

Słownik pojęć fizycznych, który zawiera spis wszystkich terminów fizycznych, jakie są omawiane w naszym kursie.

Tablice interaktywne z fizyki

budowa oka
Budowa oka

Tablica interaktywna

Matura z fizyki

Logo CKE
Klikając na logo Centralnej Komisji Egzaminacyjnej można zapoznać się ze wszystkimi niezbędnymi informacjami na temat matury, nie tylko z fizyki. Jest to najlepsza baza wiedzy na temat zeszłych jak i przyszłych egzaminów maturalnych. Poniżej prezentujemy linki do najbardziej przydatnych informacji.

afizyka