Co nowego?

Co u nas słychać? Przeczytasz tutaj o dodanych materiałach edukacyjnych, artykułach, wiadomościach, testach, quizach i ćwiczeniach, filmach, a także ostatnio zmodyfikowanych treściach.

Najnowsze artykuły

Oto wykaz ostatnio dodanych lub zmodyfikowanych dwudziestu artykułów.

Równanie van der Waalsa
Równanie van der Waalsa jest równaniem stanu gazu, będące rozszerzeniem równania Clapeyrona dla gazu idealnego.
Dlaczego latawce latają?
Gdy latawiec utrzymuje się stabilnie w powietrzu, robi wrażenie. Czasem jednak zaczyna kręcić ósemki, lot jest chaotyczny. Od czego to zależy?
Skąd się biorą bąbelki w napojach?
Po otwarciu szampana, piwa lub innego napoju gazowanego pojawiają się bąbelki. Skąd się biorą te pęcherzyki?
Dlaczego gwiazdy migoczą?
Gwiazdy na nocnym niebie wydają się do nas mrugać, ich położenie chybotać. Wydaje się nawet, że gwiazdy zmieniają kolory. Co jest przyczyną tych zjawisk?
Ile trwa zmierzch?
Czy zmierzch trwa wszędzie na Ziemi tyle samo czasu? Czym jest zmierzch i w jaki sposób przebiega?
Fizyka
Portal zawierający kurs fizyki oraz wiele narzędzi przydatnych dla każdego fizyka: kalkulator jednostek, symulacje, doświadczenia i zadania.
Wielka Mgławica w Orionie
Wielka Mgławica w Orionie albo krócej Mgławica Oriona (Messier 42, M42 lub NGC 1976) to mgławica emisyjna, znajdująca się poniżej pasa Oriona.
Teoria względności
Teoria względności (szczególna i ogólna) to jeden z najwspanialszych przykładów przejawów ludzkiego geniuszu i jedna z tych teorii, które trudno zwyczajnie zrozumieć.
Czy ryby widzą dobrze w wodzie?
Podczas nurkowania w wodzie z otwartymi oczami obraz wydaje się być mocno zamazany, niewyraźny. Czy ryby też widzą źle w wodzie?
Wiatr słoneczny
Wiatr słoneczny jest to promieniowanie cząsteczkowe jonów, elektronów i protonów oraz w mniejszej mierze atomów, strumień plazmy, którego źródłem jest Słońce.
Mgławica Laguna
Mgławica Laguna, Messier 8, M8, NGC 6533 jest to mgławica emisyjna w konstelacji Strzelca.
Mgławica Welon
Mgławica Welon, Pętla Łabędzia, NGC 6992 to mgławica , będąca pozostałością po wybuchu supernowej.
Mgławica Kraba
Mgławica Kraba, w skrócie Krab, M1, Messier 1, NGC 1952 to mgławica w konstelacji Byka, będąca pozostałością po supernowej.
Mgławica Serce
Mgławica Serce albo IC 1805 to mgławica emisyjna w gwiazdozbiorze Kasjopei.
Mgławica Kokon
Mgławica Kokon albo IC 5146 jest to mgławica emisyjna w konstelacji Łabędzia.
Mgławica Ameryka Północna
Mgławica Ameryka Północna, NGC 7000, to mgławica emisyjna w konstelacji Łabędzia.
Mgławica Rozeta
Mgławica Rozeta, NGC 2237, to gromada otwarta około dwudziestu gwiazd (NGC 2244) z mgławicą emisyjną wokół nich.
Mgławica Ślimak
Mgławica ślimak, NGC 7293 (Helix Nebula) jest to mgławica planetarna w konstelacji Wodnik.
Mgławica Orzeł
Mgławica Orzeł, NGC 6611, M16 to łączna nazwa dla gromady otwartej gwiazd w gwiazdozbiorze Węża, a także mgławica emisyjna powiązana z tą gromadą.
Mgławica
Mgławica jest to obiekt w kosmosie, stanowiący rozległy obszar pyłów i gazów - materii międzygwiazdowej.

Wiadomości

FESTIWAL FILMÓW NAUKOWYCH
FESTIWAL FILMÓW NAUKOWYCH w Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii CEZAMAT Politechniki Warszawskiej
Sukces polskich fizyków w badaniach nad kondensatem Bosego-Einsteina
Badania naukowców z Centrum Fizyki Teoretycznej Polskiej Akademii Nauk w Warszawie poszerzyły naszą wiedzę na temat kwantowych właściwości materii. W niedalekiej przyszłości ich zastosowanie pozwoli przyspieszyć rozwój nowych technologii, takich jak komputery kwantowe czy super dokładne detektory fal grawitacyjnych. Wyniki uzyskane przy udziale polskich fizyków, to osiągnięcie na skalę światową.
Zaćmienie Księżyca lipiec 2018
W dniu 27 lipca 2018 roku mieliśmy w Polsce najdłuższe zaćmienie Księżyca od 100 lat.
Stephen Hawking nie żyje

Żegnamy ikonę świata nauki. National Geographic w najbliższą niedzielę przypomni „Świat według Stephena Hawkinga”

Ostatnio dodane filmy

Ostatnio dodane filmy w naszym serwisie.