Kwiaty doniczkowe

Kwiaty doniczkowe to miniaturowy ogród w naszych domach, kontakt z naturą przez cały rok. Cieszą oczy, przybliżają do natury, sprawiają, że czujemy się lepiej.

Rośliny doniczkowe bywają trudne w hodowli, często jednak nie wymagają wielu zabiegów pielęgnacyjnych.

Wiele gatunków to rośliny obcego pochodzenia, wręcz gatunki tropikalne. Tym bardziej są atrakcyjne dla hodowców.

W naszym atlasie roślin doniczkowych przedstawiamy różne gatunki wraz ze zdjęciami. Znajdziesz tutaj kaktusy i sukulenty, kwiaty doniczkowe kwitnące, zielone, oczyszczające powietrze i wiele innych. Podpowiadamy też, jak dbać o nie.

Atlas roślin ozdobnych doniczkowych

(Agave attenuata)

Agave attenuata to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To roślina ozdobna doniczkowa. Z uwagi na bezkolcowe liście jest bardzo atrakcyjnym sukulentem w uprawie.

(Agave macroacantha)

Agave macroacantha to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To roślina ozdobna doniczkowa.

(Aeonium haworthii)

Aeonium haworthii to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych. Jest to ozdobna roślina doniczkowa.

(Aeonium tabuliforme)

Aeonium tabuliforme to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych. Gatunek ten jest jest ozdobną rośliną doniczkową.

(Zygopetalum maculatum)

Zygopetalum maculatum to gatunek rośliny z rodziny storczykowatych, uprawiany jako doniczkowa roślina ozdobna.

(Kalanchoe beharensis)

Kalanchoe beharensis to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatej. To ozdobna roślina doniczkowa o dość dużych liściach.

(Mammillaria bombycina)

Mammillaria bombycina to gatunek kaktusa, spotykanego także w uprawach doniczkowych. To kaktus o kępiastym, kulistym pokroju.

(Rhapis excelsa)

Rhapis excelsa to gatunek palmy, uprawianej także jako ozdobna roślina doniczkowa. Palma ta przypomina nieco bambus.

(Cryptanthus zonatus)

Cryptanthus zonatus to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych, zaliczanej do rodzaju o nazwie skrytokwiat. To dość rzadko spotykana ozdobna roślina doniczkowa.

(Rebutia heliosa)

Rebutia heliosa to gatunek kaktusa, który spotykany jest w uprawach doniczkowych. Ma kolumnowy pokrój i pięknie zakwita. Został odkryty w 1968 roku.

(Gymnocalycium mihanovichii)

Gymnocalycium mihanovichii to gatunek kaktusa o ciekawym wyglądzie. Dolna część, zielona ma zdolności asymilacyjne, złożona z żeber. Część górna jest pozbawiona chlorofilu, jest kulista, z cierniami.

(Mammillaria lenta)

Mammillaria lenta to gatunek rośliny z rodziny kaktusów. To ozdobna roślina doniczkowa z pięknym uciernieniem.

(Nepenthes truncata)

Nepenthes truncata to gatunek rośliny owadożernej z rodziny dzbanecznikowatych. To także roślina ozdobna doniczkowa.

(Ctenanthe burle-marxii)

Ctenanthe burle-marxii to gatunek rośliny z rodziny marantowatych, ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

(Drosera adelae)

Drosera adelae to mięsożerna roślina z rodziny rosiczkowatych, ozdobna roślina doniczkowa do terrariów i nie tylko.

(Drosera capensis)

Drosera capensis to mięsożerna roślina z rodziny rosiczkowatych, ozdobna roślina doniczkowa, jedna z częściej uprawianych rosiczek.

(Euphorbia resinifera)

Euphorbia resinifera to gatunek rośliny z rodziny wilczomleczowatych, sukulent, ozdobna roślina doniczkowa o ciekawym kształcie.

(Polyscias scutellaria)

Polyscias scutellaria to gatunek rośliny z rodziny araliowatych, to ozdobna roślina doniczkowa.

(Cyperus albostriatus)

Cyperus albostriatus to gatunek bagiennej rośliny z rodziny turzycowatych. To oryginalna ozdobna roślina doniczkowa.

(Davallia bullata)

Davallia bullata to gatunek paproci z rodziny dawaliowatych, ozdobna roślina doniczkowa. To epifit, który może być uprawiany na kawałku kory.

(Guzmania monostachia)

Guzmania monostachia to gatunek byliny z rodziny ananasowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

(Echeveria runyonii)

Echeveria runyonii to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, sukulent, ozdobna roślina doniczkowa.

(Echinocereus engelmannii)

Echinocereus engelmannii to gatunek kaktusa, uprawiany jako ozdobna roślina doniczkowa.

(Gasteria pulchra)

Gasteria pulchra to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych. To ozdobna roślina doniczkowa, sukulent, rzadko spotykany u nas w uprawie.

(Rhododendron simsii)

Rhododendron simsii to gatunek rośliny z rodziny wrzosowatych, azalii pokojowej, ozdobna roślina doniczkowa. To krzew ozdobny, sprzedawany w wielu odmianach.

(Radermachera-sinica)

Radermachera sinica to gatunek rośliny z rodziny bignoniowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

(Gloxinia sylvatica)

Gloxinia sylvatica to gatunek rośliny z rodziny ostrojowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

(Sedum rubrotinctum)

Sedum rubrotinctum to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, sukulent, atrakcyjna ozdobna roślina doniczkowa.

(Acalypha wilkesiana)

Acalypha wilkesiana to trująca roślina z rodziny wilczomleczowatych z rodzaju pokrzywiec, ozdobna roślina doniczkowa.

(Pteris quadriaurita)

Pteris quadriaurita to gatunek paproci z rodziny orliczkowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

(Calathea orbifolia)

Calathea orbifolia to gatunek rośliny z rodziny marantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Adiantum klinowateAdiantum klinowate

(Adiantum raddianum)

Adiantum klinowate, adiantum Raddiana (Adiantum raddianum) to gatunek rośliny z rodziny adiantowatych. To dość popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Agawa amerykańskaAgawa amerykańska

(Agave americana)

Agawa amerykańska, agawa stuletnia (Agave americana) to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To popularna roślina ozdobna, lecznicza i użytkowa.

Aglaonema zmiennaAglaonema zmienna

(Aglaonema commutatum)

Aglaonema zmienna (Aglaonema commutatum) to gatunek trującej rośliny z rodziny obrazkowatych. To dość popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Allamanda przeczyszczającaAllamanda przeczyszczająca

(Allamanda catharica)

Allamanda przeczyszczająca (Allamanda catharica) to gatunek trującej rośliny z rodziny toinowatych. To atrakcyjny kwiat doniczkowy. To pnącze i wymaga podpory w uprawie.

Aloes zwyczajnyAloes zwyczajny

(Aloe vera)

Aloes zwyczajny, aloes barbadoski (Aloe vera) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, zaliczany do sukulentów. To roślina ozdobna o leczniczych właściwościach.

Alokazja amazońskaAlokazja amazońska

(Alocasia × amazonica)

Alokazja amazońska (Alocasia × amazonica) to gatunek rośliny ozdobnej doniczkowej z rodziny obrazkowatych. To mieszaniec dwóch innych gatunków alokazji.

Ananas jadalnyAnanas jadalny

(Ananas comosus)

Ananas jadalny (Ananas comosus) to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych. To bylina, jadalny i smaczny owoc, a także roślina doniczkowa .

Anturium ScherzeraAnturium Scherzera

(Anturium scherzera)

Anturium Scherzera, kitnia Scherzera (Anturium scherzera) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To roślina szklarniowa na kwiaty cięte i ozdobna doniczkowa.

Araukaria wyniosłaAraukaria wyniosła

(Araucaria heterophylla)

Araukaria wyniosła (Araucaria heterophylla) to gatunek rośliny z rodziny araukariowatych. To drzewo, a także ozdobna roślina doniczkowa.

Ardizja drzewiasta, ardizja karbowanaArdizja drzewiasta, ardizja karbowana

(Ardisia crenata)

Ardizja drzewiasta, ardizja karbowana (Ardisia crenata) to gatunek rośliny z rodziny pierwiosnkowatych. To także ozdobna z uwagi na owoce roślina doniczkowa.

Areka żółtawaAreka żółtawa

(Dypsis lutescens)

Areka żółtawa, chryzalidokarpus żółtawy (Dypsis lutescens) to gatunek palmy, uprawianej często jako roślina doniczkowa. Inna nazwa łacińska to Chrysalidocarpus lutescens.

Aspidistra wyniosłaAspidistra wyniosła

(Aspidistra elatior)

Aspidistra wyniosła (Aspidistra elatior) to gatunek rośliny z rodziny liliowatych. Różne źródła zaliczają ten gatunek do różnych rodzin, w tym do szparagowatych, czy konwaliowatych.

Barwinek różyczkowyBarwinek różyczkowy

(Catharanthus roseus)

Barwinek różyczkowy, barwinek różowy (Catharanthus roseus) to gatunek trującej rośliny z rodziny toinowatych. To ozdobna roślina doniczkowa i rabatowa.

Begonia bulwiastaBegonia bulwiasta

(Begonia ×tuberhybrida)

Begonia bulwiasta, ukośnica bulwiasta (Begonia ×tuberhybrida) to krzyżówka kilku gatunków begonii, wieloletnia roślina ozdobna. Roślina ta jest najczęściej sadzona na rabatach.

Begonia koralowaBegonia koralowa

(Begonia maculata)

Begonia koralowa (Begonia maculata) to gatunek rośliny z rodziny begoniowatych, ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

Begonia królewskaBegonia królewska

(Begonia rex)

Begonia królewska, ukośnica królewska (Begonia rex) to gatunek byliny z rodziny begoniowatych, popularna ozdobna ze względu na dekoracyjne liście roślina doniczkowa.

Begonia stale kwitnącaBegonia stale kwitnąca

(Begonia semperflorens)

Begonia stale kwitnąca (Begonia semperflorens) to gatunek byliny lub jednorocznej rośliny z rodziny begoniowatych z grupy begonii kwitnących. To roślina rabatow.

Begonia zimowaBegonia zimowa

(Begonia ×elatior)

Begonia zimowa (Begonia ×elatior) to krzyżówka dwóch innych begonii, często spotykana w ogrodach, uprawach doniczkowych balkonowych i domowych.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Bugenwilla gładkaBugenwilla gładka

(Bougainvillea glabra)

Bugenwilla gładka (Bougainvillea glabra) to gatunek rośliny z rodziny nocnicowatych. W uprawie można spotkać wiele odmian.

Celozja srebrzysta, celozja grzebieniastaCelozja srebrzysta, celozja grzebieniasta

(Celosia argentea)

Celozja srebrzysta, celozja grzebieniasta, celozja pierzasta, grzebionatka właściwa (Celosia argentea) to gatunek rośliny wieloletniej z rodziny szarłatowatych, uprawiany jako roczna ozdobna roślina doniczkowa i rabatowa.

Cereus peruwiańskiCereus peruwiański

(Cereus peruvianus)

Cereus peruwiański (Cereus peruvianus) to gatunek kaktusa z rodzaju pałczak (Cereus), często uprawiany jako ozdobna roślina doniczkowa.

Chamedora wytwornaChamedora wytworna

(Chamaedorea elegans)

Chamedora wytworna, palma górska (Chamaedorea elegans) to gatunek palmy uprawianej jako roślina ozdobna doniczkowa.

Chryzantema, chryzantema wielkokwiatowaChryzantema, chryzantema wielkokwiatowa

(Chrysanthemum grandiflorum)

Chryzantema, chryzantema ogrodowa, chryzantema wielkokwiatowa (Chrysanthemum grandiflorum) to gatunek rośliny ozdobnej z rodziny astrowatych, zaliczanej do rodzaju złocień, a czasem do rodzaju chryzantema

Ciemnotka okrągłolistnaCiemnotka okrągłolistna

(Pteris quadriaurita)

Ciemnotka okrągłolistna (Pteris quadriaurita) to gatunek paproci z rodziny orliczkowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Cyklamen perskiCyklamen perski

(Cyclamen persicum)

Cyklamen perski, gduła perska (Cyclamen persicum) to gatunek rośliny z rodziny pierwiosnkowatych. Błędna, ale często spotykana nazwa tego gatunku to fiołek alpejski.

CynerariaCyneraria

(Pericallis ×hybrid)

Cyneraria (Pericallis ×hybrida) to mieszaniec z rodziny astrowatych, ozdobna z uwagi na kwiaty roślina doniczkowa.

Czapka biskupa Czapka biskupa

(Astrophytum myriostigma)

Czapka biskupa (Astrophytum myriostigma) to gatunek rośliny z rodziny kaktusowatych. Ma wyjątkowy, kulisty pokrój, przypominający biskupią czapkę.

Daktylowiec kanaryjski, palma daktylowaDaktylowiec kanaryjski, palma daktylowa

(Phoenix canariensis)

Daktylowiec kanaryjski, palma daktylowa, palma królewska, feniks (Phoenix canariensis) to gatunek palmy, ozdobna roślina doniczkowa, łatwa w uprawie, w naturze wysokie drzewo.

Dracena obrzeżonaDracena obrzeżona

(Dracaena marginata)

Dracena obrzeżona (Dracaena marginata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych, popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Dracena wonnaDracena wonna

(Dracaena fragrans)

Dracena wonna (Dracaena fragrans) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Echinokaktus GrusonaEchinokaktus Grusona

(Echinocactus grusonii)

Echinokaktus Grusona (Echinocactus grusonii) to gatunek kaktusa o pięknym, kulistym pokroju z długimi, dużymi kolcami. Złośliwa, potoczna nazwa tego kaktusa to fotel teściowej.

Echmea wstęgowataEchmea wstęgowata

(Aechmea fasciata)

Echmea wstęgowata (Aechmea fasciata) to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych, popularnej ozdobnej rośliny doniczkowej.

Eonium drzewiasteEonium drzewiaste

(Aeonium arboreum)

Eonium drzewiaste (Aeonium arboreum) to gatunek ozdobnej rośliny z rodziny gruboszowatych, należący do sukulentów.

Eustoma wielkokwiatowa,Eustoma wielkokwiatowa,

(Eustoma grandiflorum)

Eustoma wielkokwiatowa, lizjantus (Eustoma grandiflorum) to roślina ozdobna z rodziny goryczkowatych, zwykle na kwiaty cięte. W doniczce można ja uprawiać do przekwitnięcia.

Fatsja japońskaFatsja japońska

(Fatsia japonica)

Fatsja japońska (Fatsia japonica) to roślina z rodziny araliowatych, ozdobna roślina pokojowa.

Figowiec benjaminaFigowiec benjamina

(Ficus benjamina)

Figowiec benjamina, figowiec płaczący, figowiec benjamiński (Ficus benjamina) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To popularna roślina doniczkowa w różnych odmianach.

Figowiec lirolistnyFigowiec lirolistny

(Ficus lyrata)

Figowiec lirolistny, figowiec dębolistny (Ficus lyrata) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

Figowiec sprężysty Figowiec sprężysty

(Ficus elastica)

Figowiec sprężysty (Ficus elastica) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych, popularna ozdobna ze względu na liście roślina doniczkowa. Popularna nazwa tego figowca to po prostu fikus.

Fikus wierzbolistnyFikus wierzbolistny

(Ficus binnendijkii)

Fikus wierzbolistny (Ficus binnendijkii) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna roślina doniczkowa z uwagi na piękne liście.

Filodendron pnącyFilodendron pnący

(Philodendron scandens)

Filodendron pnący (Philodendron scandens) to gatunek trującej rośliny, pnącza z rodziny obrazkowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Fitonia VerschafeltaFitonia Verschafelta

(Fitonia verschaffeltii)

Fitonia Verschafelta (Fitonia verschaffeltii) to gatunek rośliny z rodziny akantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Flebodium złociste, paproć złocistaFlebodium złociste, paproć złocista

(Phlebodium aureum)

Flebodium złociste, paproć złocista (Phlebodium aureum) to gatunek rośliny z rodziny paprotkowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Frizea lśniącaFrizea lśniąca

(Vriesea splendens)

Frizea lśniąca (Vriesea splendens) to gatunek trującej rośliny z rodziny ananasowatych, piękna roślina doniczkowa.

Gardenia jaśminowataGardenia jaśminowata

(Gardenia jasminoides)

Gardenia jaśminowata (Gardenia jasminoides) to gatunek krzewu z rodziny marzanowatych, uprawiany jako ozdobna roślina doniczkowa i na kwiaty cięte.

Gasteria brodawkowataGasteria brodawkowata

(Gasteria verrucosa)

Gasteria brodawkowata, jęzorka brodawkowata, aloesik brodawkowaty (Gasteria verrucosa) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, sukulent, roślina ozdobna doniczkowa.

Głowa starcaGłowa starca

(Cephalocereus senilis)

Głowa starca (Cephalocereus senilis) to gatunek rośliny z rodziny kaktusowatych. Ma cylindryczny pokrój i charakterystyczne długie i siwe ciernie, przypominające włosy.

Grubosz jajowaty, drzewko szczęściaGrubosz jajowaty, drzewko szczęścia

(Crassula ovata)

Grubosz jajowaty, drzewko szczęścia, drzewko pieniężne (Crassula ovata) to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, zaliczany do sukulentów, popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Grubosz szablastyGrubosz szablasty

(Crassula perfoliata)

Grubosz szablasty (Crassula perfoliata) to roślina z rodziny gruboszowatych. To sukulent, będący ozdobną rośliną doniczkową.

Haworsja wąskolistnaHaworsja wąskolistna

(Haworthia attenuata)

Haworsja wąskolistna (Haworthia attenuata) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, sukulent, ozdobna roślina doniczkowa.

Hoja różowaHoja różowa

(Hoya carnosa)

Hoja różowa (Hoya carnosa) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, pnącze, ozdobna roślina doniczkowa.

Jatrofa podagriowataJatrofa podagriowata

(Jatropha podagrica)

Jatrofa podagriowata (Jatropha podagrica) to gatunek trującej rośliny z rodziny wilczomleczowatych. To sukulent, ozdobna roślina doniczkowa.

Jukka gwatemalska, juka gwatemalskaJukka gwatemalska, juka gwatemalska

(Yucca guatemalensis)

Jukka gwatemalska, juka gwatemalska (Yucca guatemalensis) to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To popularna ozdobna roślina doniczkowa o ozdobnych liściach.

Kaktus wielkanocnyKaktus wielkanocny

(Hatiora gaertneri)

Kaktus wielkanocny (Hatiora gaertneri) to gatunek rośliny z rodziny kaktusowatych o oryginalnym wyglądzie, często spotykany w domach jako ozdobna roślina doniczkowa.

Kaladium dwubarwneKaladium dwubarwne

(Caladium bicolor)

Kaladium dwubarwne (Caladium bicolor) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych, ozdobna z uwagi na przepiękne liście roślina doniczkowa, spotykana w wielu odmianach.

Kalatea MakoyanaKalatea Makoyana

(Calathea makoyana)

Kalatea Makoyana (Calathea makoyana) to gatunek rośliny z rodziny marantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Kalatea żółtokwiatowa Kalatea żółtokwiatowa

(Calathea crocata)

Kalatea żółtokwiatowa (Calathea crocata) to gatunek rośliny z rodziny marantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Kalia etiopskaKalia etiopska

(Zantedeschia aethiopica)

Kalia etiopska, cantedeskie etiopska (Zantedeschia aethiopica) to roślina z rodziny obrazkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Kamelia japońskaKamelia japońska

(Camellia japonica)

Kamelia japońska (Camellia japonica) to gatunek rośliny, krzewu z rodziny herbatowatych. To u nas ozdobna roślina doniczkowa.

Kangurza łapaKangurza łapa

(Anigozanthos flavidus)

Kangurza łapa (Anigozanthos flavidus) to gatunek rośliny z rodziny hemodorowatych, ozdobna roślina doniczkowa, a także kwiat cięty.

Kasztanowa winoroślKasztanowa winorośl

(Tetrastigma voinierianum)

Kasztanowa winorośl (Tetrastigma voinierianum) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych. To ozdobna z uwagi na ozdobne liście roślina doniczkowa.

Kawa arabskaKawa arabska

(Coffea arabica)

Kawa arabska, kawowiec arabski, kawowe drzewo (Coffea arabica) to gatunek rośliny z rodziny marzanowatych. To drzewo lub krzew o ogromnym znaczeniu gospodarczym..

Kencja, howea ForsteraKencja, howea Forstera

(Howea forsteriana)

Kencja, howea Forstera (Howea forsteriana) to gatunek palmy, uprawianej także jako roślina ozdobna doniczkowa.

Kleistokaktus StrausaKleistokaktus Strausa

(Cleistocactus strausii)

Kleistokaktus Strausa (Cleistocactus strausii) to gatunek rośliny z rodziny kaktusów, uprawiany jako ozdobna roślina doniczkowa.

Kliwia pomarańczowaKliwia pomarańczowa

(Clivia miniata)

Kliwia pomarańczowa, kliwia cynobrowa (Clivia miniata) to gatunek trującej rośliny z rodziny amarylkowatych, dość popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Kordylina krzewiastaKordylina krzewiasta

(Cordyline fruticosa)

Kordylina krzewiasta (Cordyline fruticosa) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych. To krzewiasta ozdobna roślina doniczkowa.

Krasnokwiat białokwiatowyKrasnokwiat białokwiatowy

(Haemanthus albiflos)

Krasnokwiat białokwiatowy (Haemanthus albiflos) to gatunek trującej rośliny cebulowej z rodziny amarylkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

KrotonKroton

(Codiaeum variegatum)

Kroton, kroton pstry, trójskrzyn pstry (Codiaeum variegatum) to gatunek rośliny z rodziny wilczomleczowatych, popularnej rośliny doniczkowej o ozdobnych liściach.

Lampion chiński, ceropegia WoodaLampion chiński, ceropegia Wooda

(Ceropegia woodii)

Lampion chiński, ceropegia Wooda (Ceropegia woodii) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych. Jest to ozdobna roślina doniczkowa o filigranowym pokroju.

Lipka pokojowaLipka pokojowa

(Sparmannia africana)

Lipka pokojowa, lipka afrykańska, sparmania afrykańska (Sparmannia africana) to gatunek rośliny z rodziny ślazowatych. to roślina trująca, drażniąca skórę.

Liwistona okrągłolistnaLiwistona okrągłolistna

(Livistona rotundifolia)

Liwistona okrągłolistna (Livistona rotundifolia) to gatunek palmy. To roślina ozdobna doniczkowa.

Manuka, drzewo herbacianeManuka, drzewo herbaciane

(Leptospermum scoparium)

Manuka, drzewo herbaciane, leptospermum miotlaste (Leptospermum scoparium) to gatunek rośliny, krzewu z rodziny mirtowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Maranta białożyłkowaMaranta białożyłkowa

(Maranta leuconeura)

Maranta białożyłkowa (Maranta leuconeura) to gatunek rośliny z rodziny marantowatych, piękna ozdobna roślina doniczkowa. Popularna nazwa to modląca się roślina.

Medinilla wspaniałaMedinilla wspaniała

(Medinilla magnifica)

Medinilla wspaniała, medinila olbrzymia (Medinilla magnifica) to gatunek rośliny z rodziny zaczerniowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Mimoza wstydliwa, czułek wstydliwyMimoza wstydliwa, czułek wstydliwy

(Mimosa pudica)

Mimoza wstydliwa, czułek wstydliwy (Mimosa pudica) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych znana z wrażliwości na dotyk. To ciekawa roślina doniczkowa.

Mirt zwyczajnyMirt zwyczajny

(Myrtus communis)

Mirt pospolity (Myrtus communis) to krzew lub małe drzewko z rodziny mirtowatych, ozdobna roślina doniczkowa. To także roślina przyprawowa do mięs, ryb i owoców morza.

Monstera dziurawa Monstera dziurawa

(Monstera deliciosa)

Monstera dziurkowana, monstera dziurawa (Monstera deliciosa) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To popularna ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa. To pnącze.

MulenbekiaMulenbekia

(Muehlenbeckia complexa)

Mulenbekia (Muehlenbeckia complexa) to roślina z rodziny rdestowatych. Jest ozdobną z uwagi na liście rośliną pokojową, uprawianą w doniczkach.

Nagietek lekarskiNagietek lekarski

(Calendula officinalis)

Nagietek lekarski (Calendula officinalis) to roślina z rodziny złożonych o charakterystycznym, żywicznym aromacie. To roślina jednoroczna, ozdobna i lecznicza o pięknych kwiatach. Nagietek lekarski świetnie się spisuje przy popękanej skórze i spierzchnięty

Nefrolepis wyniosłyNefrolepis wyniosły

(Nephrolepis exaltata)

Nefrolepis wyniosły, nerczyłusk wyniosły, nefrolepis wysoki (Nephrolepis exaltata) to gatunek rośliny z rodziny paprotkowatych lub Lomariopsidaceae (w zależności od źródła).

Neoregelia karolińskaNeoregelia karolińska

(Neoregelia carolinae)

Neoregelia karolińska (Neoregelia carolinae) to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych. To ozdobna roślina doniczkowa o wielu barwnych odmianach.

Nertera płożącaNertera płożąca

(Nertera gradensis)

Nertera płożąca (Nertera gradensis) to gatunek ozdobnej rośliny doniczkowej z rodziny marzanowatych. To trująca roślina.

Niedośpian ognistyNiedośpian ognisty

(Hypoestes phyllostachya)

Niedośpian ognisty (Hypoestes phyllostachya) to gatunek rośliny z rodziny akantowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Nolina odgięta, noga słoniaNolina odgięta, noga słonia

(Beaucarnea recurvata)

Nolina odgięta, noga słonia, baukarnea odgięta, stopa słonia, nolina wygięta (Beaucarnea recurvata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych.

Oplątwa niebieskawaOplątwa niebieskawa

(Tillandsia cyanea)

Oplątwa niebieskawa (Tillandsia cyanea) to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych. To epifit, czyli roślina, która rośnie na innych roślinach.

Pachira wodnaPachira wodna

(Pachira aquatica)

Pachira wodna, drzewo butelkowe (Pachira aquatica) to gatunek rośliny z rodziny ślazowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

Palma karłowa, karłatka niskaPalma karłowa, karłatka niska

(Chamaerops humilis)

Palma karłowa, karłatka niska (Chamaerops humilis) to gatunek palmy uprawianej jako roślina ozdobna doniczkowa. To jedna z dwóch europejskich palm.

Palma kokosowa, kokos właściwy, Palma kokosowa, kokos właściwy,

(Cocos nucifera)

Palma kokosowa, kokos właściwy, żywnia, kokosowiec (Cocos nucifera) to roślina z rodziny palm, drzewo, które potrafi zaspokoić wszelkie życiowe potrzeby.

Pandan pachnącyPandan pachnący

(Pandanus tectorius)

Pandan pachnący (Pandanus tectorius) to gatunek jadalnej rośliny z rodziny pandanowatych, rzadko u nas spotykana ozdobna roślina doniczkowa.

Pantofelnik mieszańcowyPantofelnik mieszańcowy

(Calceolaria ×hybrida)

Pantofelnik mieszańcowy, kalceolaria mieszańcowa (Calceolaria ×hybrida) to gatunek byliny z rodziny trędownikowatych, ozdobna z uwagi na kwiaty roślina doniczkowa.

Pasiatka zwisłaPasiatka zwisła

(Tradescantia zebrina)

Pasiatka zwisła (Tradescantia zebrina) to gatunek rośliny z rodziny komelinowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Pelargonia angielska, pelargonia wielkokwiatowaPelargonia angielska, pelargonia wielkokwiatowa

(Pelargonium grandiflorum)

Pelargonia angielska, pelargonia wielkokwiatowa (Pelargonium grandiflorum) to gatunek rośliny z rodziny bodziszkowatych, bardzo popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Pierwiosnek bezłodygowyPierwiosnek bezłodygowy PL

(Primula vulgaris)

Pierwiosnek bezłodygowy, pierwiosnka bezłodygowa, pierwiosnek pospolity, pierwiosnek zwyczajny (Primula vulgaris) to gatunek rośliny z rodziny pierwiosnkowatych. Uprawiany często jako ozdobna roślina doniczkowa i rabatowa.

Pierwiosnek kubkowatyPierwiosnek kubkowaty

(Primula obconica)

Pierwiosnek kubkowaty (Primula obconica) to gatunek rośliny z pierwiosnkowatych, dość popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Pilea peperomiowata, pieniążekPilea peperomiowata, pieniążek

(Pilea peperomioides)

Pilea peperomiowata, pieniążek (Pilea peperomioides) to roślina z rodziny pokrzywowatych, popularny kwiat doniczkowy o ozdobnych liściach.

Pokrzywiec szorstkowłosyPokrzywiec szorstkowłosy

(Acalypha hispida)

Pokrzywiec szorstkowłosy (Acalypha hispida) to gatunek rośliny z rodziny wilczomleczowatych, spotykanej w naszych domach jako roślina ozdobna doniczkowa.

Psianka koralowaPsianka koralowa

(Solanum pseudocapsicum)

Psianka koralowa (Solanum pseudocapsicum) to gatunek rośliny, krzewinki z rodziny psiankowatych. To ozdobna roślina doniczkowa z uwagi na piękne owoce.

Rosiczka Alicji Rosiczka Alicji

(Drosera aliciae)

Rosiczka Alicji (Drosera aliciae) to mięsożerna roślina z rodziny rosiczkowatych, ozdobna roślina doniczkowa, jedna z najczęściej uprawianych rosiczek.

Rozchodnik SieboldaRozchodnik Siebolda

(Sedum sieboldii)

Rozchodnik Siebolda (Sedum sieboldii) to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Róża pustyniRóża pustyni

(Adenium obesum)

Róża pustyni (Adenium obesum) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, należący do sukulentów. Przypomina baobab w miniaturce.

Sagowiec odwiniętySagowiec odwinięty

(Cycas revoluta)

Sagowiec odwinięty (Cycas revoluta) to gatunek rośliny z rodziny sagowcowatych. to dość duża ozdobna roślina doniczkowa o regularnym pokroju.

Sansewieria gwinejskaSansewieria gwinejska

(Sansevieria trifasciata)

Sansewieria gwinejska (Sansevieria trifasciata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych. To popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Scindapsus pstryScindapsus pstry

(Scindapsus pictus)

Scindapsus pstry (Scindapsus pictus) to gatunek trującej rośliny z rodziny obrazkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa, pnącze.

Sępolia fiołkowa, fiołek afrykańskiSępolia fiołkowa, fiołek afrykański

(Saintpaulia ionantha)

Sępolia fiołkowa, fiołek afrykański (Saintpaulia ionantha) to roślina z rodziny ostrojowatych, dość popularna z uwagi na kwiaty ozdobna roślina doniczkowa, łatwa w uprawie.

Skalnica rozłogowaSkalnica rozłogowa

(Saxifraga stolonifera)

Skalnica rozłogowa (Saxifraga stolonifera) to gatunek rośliny z rodziny skalnicowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Smużyna płożącaSmużyna płożąca

(Callisia repens)

Smużyna płożąca (Callisia repens) to gatunek rośliny z rodziny komelinowatych. To ozdobna roślina doniczkowa o drobnych liściach o wielu odmianach.

Solejrolia rozesłanaSolejrolia rozesłana

(Soleirolia soleirolii)

Solejrolia rozesłana (Soleirolia soleirolii) to gatunek rośliny z rodziny pokrzywowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Starzec RowleyaStarzec Rowleya

(Senecio rowleyanus)

Starzec Rowleya (Senecio rowleyanus) to gatunek rośliny z rodziny astrowatych, zaliczany do sukulentów, ozdobna roślina doniczkowa. To roślina trująca.

Stefanotis bukietowyStefanotis bukietowy

(Stephanotis floribunda)

Stefanotis bukietowy (Stephanotis floribunda) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych. Pięknie pachnie. To ozdobna z uwagi na kwiaty roślina doniczkowa.

Szeflera drzewkowataSzeflera drzewkowata

(Schefflera arboricola)

Szeflera drzewkowata (Schefflera arboricola) to gatunek krzewu z rodziny araliowatych. W naszych warunkach to ozdobna roślina doniczkowa.

Szeflera najwytworniejszaSzeflera najwytworniejsza

(Dizygotheca elegantissima)

Szeflera najwytworniejsza, dizygoteka najwytworniejsza (Dizygotheca elegantissima) to gatunek krzewu lub niskiego drzewka z rodziny araliowatych.

Tatarak trawiastyTatarak trawiasty

(Acorus gramineus)

Tatarak trawiasty (Acorus gramineus) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych, ozdobnej rośliny doniczkowej, ogrodowej do obsadzania oczek wodnych.

Waszyngtonia nitkowataWaszyngtonia nitkowata

(Washingtonia filifera)

Waszyngtonia nitkowata (Washingtonia filifera) to gatunek palmy, uprawianej także jako ozdobna roślina doniczkowa. W naturze to wysokie drzewo.

Widliczka MartensaWidliczka Martensa

(Selaginella martensii)

Widliczka Martensa (Selaginella martensii) to gatunek rośliny z rodziny widliczkowatych. Jest to ozdobna roślina doniczkowa.

Wilczomlecz lśniący, wilczomlecz okazałyWilczomlecz lśniący, wilczomlecz okazały

(Euphorbia milii)

Wilczomlecz lśniący, wilczomlecz okazały, korona cierniowa (Euphorbia milii) to roślina z rodziny wilczomleczowatych. To ozdobna roślina doniczkowa o wielu odmianach, zaliczana do sukulentów.

Wilczomlecz opasłyWilczomlecz opasły

(Euphorbia obesa)

Wilczomlecz opasły (Euphorbia obesa) to gatunek rośliny z rodziny wilczomleczowatych, ozdobna roślina doniczkowa o oryginalnym kształcie. Roślina wygląda jak kopuła katedry.

Wilczomlecz piękny, gwiazda betlejemskaWilczomlecz piękny, gwiazda betlejemska

(Euphorbia pulcherrima)

Wilczomlecz piękny, gwiazda betlejemska (Euphorbia pulcherrima) to gatunek trującej rośliny z rodziny wilczomleczowatych. To popularny, szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

Winnik zmiennyWinnik zmienny

(Ampelopsis glandulosa)

Winnik zmienny (Ampelopsis glandulosa) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych, ozdobna roślina doniczkowa. To pnącze o niejadalnych owocach.

Zamiokulkas zamiolistnyZamiokulkas zamiolistny

(Zamioculcas zamiifolia)

Zamiokulkas zamiolistny (Zamioculcas zamiifolia) to gatunek trującej rośliny z rodziny obrazkowatych. To popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Zanokcica gniazdowa, zanokcica ptasiaZanokcica gniazdowa, zanokcica ptasia

(Asplenium nidus)

Zanokcica gniazdowa, zanokcica ptasia (Asplenium nidus) to gatunek rośliny z rodziny zanokcicowatych. Jest epifitem, czyli roślina, która rośnie na innej roślinie.

Zaślaz mieszańcowy, klonikZaślaz mieszańcowy, klonik

(Abutilon ×hybridum)

Zaślaz mieszańcowy, klonik

Zielistka SternbergaZielistka Sternberga

(Chlorophytum comosum)

Zielistka Sternberga (Chlorophytum comosum) to gatunek ozdobnej rośliny doniczkowej z rodziny szparagowatych. To trująca roślina.

Zroślicha stopowcowa, syngoniumZroślicha stopowcowa, syngonium

(Syngonium podophyllum)

Zroślicha stopowcowa, syngonium (Syngonium podophyllum) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To pnącze, roślina ozdobna doniczkowa.

ZwartnicaZwartnica

(Hippeastrum sp.)

Zwartnica (Hippeastrum sp.) to rodzaj roślin ozdobnych cebulowych z rodziny amarylkowatych, jedna z najbardziej popularnych roślin ozdobnych doniczkowych cebulowych w Polsce.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 155