Kwiaty doniczkowe

Kwiaty doniczkowe to miniaturowy ogród w naszych domach, kontakt z naturą przez cały rok. Cieszą oczy, przybliżają do natury, sprawiają, że czujemy się lepiej.

Rośliny doniczkowe bywają trudne w hodowli, często jednak nie wymagają wielu zabiegów pielęgnacyjnych.

Wiele gatunków to rośliny obcego pochodzenia, wręcz gatunki tropikalne. Tym bardziej są atrakcyjne dla hodowców.

W naszym atlasie roślin doniczkowych przedstawiamy różne gatunki wraz ze zdjęciami. Znajdziesz tutaj kaktusy i sukulenty, kwiaty doniczkowe kwitnące, zielone, oczyszczające powietrze i wiele innych. Podpowiadamy też, jak dbać o nie.

Atlas roślin ozdobnych doniczkowych

(Agave attenuata)

Agave attenuata to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To roślina ozdobna doniczkowa. Z uwagi na bezkolcowe liście jest bardzo atrakcyjnym sukulentem w uprawie.

(Agave macroacantha)

Agave macroacantha to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To roślina ozdobna doniczkowa.

(Aeonium haworthii)

Aeonium haworthii to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych. Jest to ozdobna roślina doniczkowa.

Adiantum klinowateAdiantum klinowate

(Adiantum raddianum)

Adiantum klinowate, adiantum Raddiana (Adiantum raddianum) to gatunek rośliny z rodziny adiantowatych. To dość popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Agawa amerykańskaAgawa amerykańska

(Agave americana)

Agawa amerykańska, agawa stuletnia (Agave americana) to gatunek rośliny z rodziny agawowatych. To popularna roślina ozdobna, lecznicza i użytkowa.

Aloes zwyczajnyAloes zwyczajny

(Aloe vera)

Aloes zwyczajny, aloes barbadoski (Aloe vera) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, zaliczany do sukulentów. To roślina ozdobna o leczniczych właściwościach.

Alokazja amazońskaAlokazja amazońska

(Alocasia × amazonica)

Alokazja amazońska (Alocasia × amazonica) to gatunek rośliny ozdobnej doniczkowej z rodziny obrazkowatych. To mieszaniec dwóch innych gatunków alokazji.

Aspidistra wyniosłaAspidistra wyniosła

(Aspidistra elatior)

Aspidistra wyniosła (Aspidistra elatior) to gatunek rośliny z rodziny liliowatych. Różne źródła zaliczają ten gatunek do różnych rodzin, w tym do szparagowatych, czy konwaliowatych.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Echmea wstęgowataEchmea wstęgowata

(Aechmea fasciata)

Echmea wstęgowata (Aechmea fasciata) to gatunek rośliny z rodziny ananasowatych, popularnej ozdobnej rośliny doniczkowej.

Eonium drzewiasteEonium drzewiaste

(Aeonium arboreum)

Eonium drzewiaste (Aeonium arboreum) to gatunek ozdobnej rośliny z rodziny gruboszowatych, należący do sukulentów.

Grubosz jajowaty, drzewko szczęściaGrubosz jajowaty, drzewko szczęścia

(Crassula ovata)

Grubosz jajowaty, drzewko szczęścia, drzewko pieniężne (Crassula ovata) to gatunek rośliny z rodziny gruboszowatych, zaliczany do sukulentów, popularna roślina ozdobna doniczkowa.

Nagietek lekarskiNagietek lekarski

(Calendula officinalis)

Nagietek lekarski (Calendula officinalis) to roślina z rodziny złożonych o charakterystycznym, żywicznym aromacie. To roślina jednoroczna, ozdobna i lecznicza o pięknych kwiatach. Nagietek lekarski świetnie się spisuje przy popękanej skórze i spierzchnięty

Nertera płożącaNertera płożąca

(Nertera gradensis)

Nertera płożąca (Nertera gradensis) to gatunek ozdobnej rośliny doniczkowej z rodziny marzanowatych. To trująca roślina.

Pokrzywiec szorstkowłosyPokrzywiec szorstkowłosy

(Acalypha hispida)

Pokrzywiec szorstkowłosy (Acalypha hispida) to gatunek rośliny z rodziny wilczomleczowatych, spotykanej w naszych domach jako roślina ozdobna doniczkowa.

Róża pustyniRóża pustyni

(Adenium obesum)

Róża pustyni (Adenium obesum) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, należący do sukulentów. Przypomina baobab w miniaturce.

Zielistka SternbergaZielistka Sternberga

(Chlorophytum comosum)

Zielistka Sternberga (Chlorophytum comosum) to gatunek ozdobnej rośliny doniczkowej z rodziny szparagowatych. To trująca roślina.

ZwartnicaZwartnica

(Hippeastrum sp.)

Zwartnica (Hippeastrum sp.) to rodzaj roślin ozdobnych cebulowych z rodziny amarylkowatych, jedna z najbardziej popularnych roślin ozdobnych doniczkowych cebulowych w Polsce.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 18