logo

Pnącza

W tym miejscu zgromadziliśmy wszelkie gatunki roślin, które zaliczamy do pnączy. Są tu gromadzone karty atlasu roślin ogrodowych, dziko rosnących jak i doniczkowych.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Allamanda przeczyszczającaAllamanda przeczyszczająca

(Allamanda catharica)

Allamanda przeczyszczająca (Allamanda catharica) to gatunek trującej rośliny z rodziny toinowatych. To atrakcyjny kwiat doniczkowy. To pnącze i wymaga podpory w uprawie.

Bluszcz kolchidzkiBluszcz kolchidzki

(Hedera colchica)

Bluszcz kolchidzki (Hedera colchica) to gatunek rośliny, pnącza z rodziny araliowatych. Gatunek występuje w Azji. Osiąga wysokość 10-12 m. Liście są od szerokojajowatych do eliptycznych.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Chmiel zwyczajnyChmiel zwyczajny PL

(Humulus lupulus)

Chmiel zwyczajny (Humulus lupulus) to gatunek pnącza, wieloletniej rośliny uprawnej z rodziny konopiowatych o leczniczych właściwościach. Szyszki chmielu są surowcem do produkcji piwa.

Echinocystis klapowany, kolczurka klapowanaEchinocystis klapowany, kolczurka klapowana

(Echinocystis lobata)

Echinocystis klapowany, kolczurka klapowana (Echinocystis lobata) to uprawiana często dla ozdoby jednoroczna roślina pnąca z rodziny dyniowatych, dziczejąca.

Fasola wielokwiatowaFasola wielokwiatowa

(Phaseolus coccineus)

Fasola wielokwiatowa (Phaseolus coccineus) to roślina jednoroczna z rodziny motylkowatych, uprawiana jako warzywo.

Filodendron pnącyFilodendron pnący

(Philodendron scandens)

Filodendron pnący (Philodendron scandens) to gatunek trującej rośliny, pnącza z rodziny obrazkowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Groszek pachnącyGroszek pachnący

(Lathyrus odoratus)

Groszek pachnący (Lathyrus odoratus) to gatunek jednorocznej, ozdobnej rośliny z rodziny bobowatych, dziczejącej przejściowo.

Hoja różowaHoja różowa

(Hoya carnosa)

Hoja różowa (Hoya carnosa) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, pnącze, ozdobna roślina doniczkowa.

Kasztanowa winoroślKasztanowa winorośl

(Tetrastigma voinierianum)

Kasztanowa winorośl (Tetrastigma voinierianum) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych. To ozdobna z uwagi na ozdobne liście roślina doniczkowa.

Monstera dziurawa Monstera dziurawa

(Monstera deliciosa)

Monstera dziurkowana, monstera dziurawa (Monstera deliciosa) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To popularna ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa. To pnącze.

MulenbekiaMulenbekia

(Muehlenbeckia complexa)

Mulenbekia (Muehlenbeckia complexa) to roślina z rodziny rdestowatych. Jest ozdobną z uwagi na liście rośliną pokojową, uprawianą w doniczkach.

Powojnik włoskiPowojnik włoski

(Clematis viticella)

Powojnik włoski (Clematis viticella) to gatunek rośliny, pnącza z rodziny jaskrowatych. Gatunek uprawiany w Polsce w ogrodach. Kwiaty są niebieskie do czerwonych.

Psianka słodkogórzPsianka słodkogórz PL

(Solanum dulcamara)

Psianka słodkogórz (Solanum dulcamara) to gatunek byliny, kłącza lub półkrzewu z rodziny psiankowatych. To roślina trująca o leczniczych właściwościach. Rośnie w wilgotnych lasach i zaroślach, często nad brzegami wód.

Rdestówka AubertaRdestówka Auberta

(Fallopia aubertii)

Rdestówka Auberta (Fallopia aubertii) to gatunek rośliny z rodziny rdestowatych, ekspansywne, gęste pnącze, świetnie nadające się w ogrodach do maskowania mało atrakcyjnych elementów.

Scindapsus pstryScindapsus pstry

(Scindapsus pictus)

Scindapsus pstry (Scindapsus pictus) to gatunek trującej rośliny z rodziny obrazkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa, pnącze.

Wiciokrzew przewiercień, kapryfoliumWiciokrzew przewiercień, kapryfolium

(Lonicera caprifolium)

Wiciokrzew przewiercień, kapryfolium (Lonicera caprifolium) to trujące pnącze z rodziny przewiertniowatych, uprawiany jako roślina ozdobna, dziczejąca, podobna do wiciokrzewu pomorskiego.

Wilec purpurowyWilec purpurowy

(Ipomoea purpurea)

Wilec purpurowy (Ipomoea purpurea) to pnąca roślina jednoroczna z rodziny powojowatych, uprawiana jako roślina ozdobna, dziczejąca. Ma bardzo nietrwałe kwiaty. W Polsce roślina ta jest spotykana głównie w uprawach ogrodowych.

Winnik zmiennyWinnik zmienny

(Ampelopsis glandulosa)

Winnik zmienny (Ampelopsis glandulosa) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych, ozdobna roślina doniczkowa. To pnącze o niejadalnych owocach.

Zroślicha stopowcowa, syngoniumZroślicha stopowcowa, syngonium

(Syngonium podophyllum)

Zroślicha stopowcowa, syngonium (Syngonium podophyllum) to gatunek rośliny z rodziny obrazkowatych. To pnącze, roślina ozdobna doniczkowa.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 20