Pnącza

W tym miejscu zgromadziliśmy wszelkie gatunki roślin, które zaliczamy do pnączy. Są tu gromadzone karty atlasu roślin ogrodowych, dziko rosnących jak i doniczkowych.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Akebia pięciolistkowaAkebia pięciolistkowa

(Akebia quinata)

Akebia pięciolistkowa (Akebia quinata) to roślina zielna, pnącze, z rodziny Lardizabalaceae. Roślina ta bywa uprawiana w europejskich ogrodach jako ozdobne pnącze.

Bluszcz kolchidzkiBluszcz kolchidzki

(Hedera colchica)

Bluszcz kolchidzki (Hedera colchica) to gatunek rośliny, pnącza z rodziny araliowatych. Gatunek występuje w Azji. Osiąga wysokość 10-12 m. Liście są od szerokojajowatych do eliptycznych.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

(Hedera helix)

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Chmiel zwyczajnyChmiel zwyczajny PL

(Humulus lupulus)

Chmiel zwyczajny (Humulus lupulus) to gatunek pnącza, wieloletniej rośliny uprawnej z rodziny konopiowatych o leczniczych właściwościach. Szyszki chmielu są surowcem do produkcji piwa.

Echinocystis klapowany, kolczurka klapowanaEchinocystis klapowany, kolczurka klapowana

(Echinocystis lobata)

Echinocystis klapowany, kolczurka klapowana (Echinocystis lobata) to uprawiana często dla ozdoby jednoroczna roślina pnąca z rodziny dyniowatych, dziczejąca.

Fasola wielokwiatowaFasola wielokwiatowa

(Phaseolus coccineus)

Fasola wielokwiatowa (Phaseolus coccineus) to roślina jednoroczna z rodziny motylkowatych, uprawiana jako warzywo.

Groszek pachnącyGroszek pachnący

(Lathyrus odoratus)

Groszek pachnący (Lathyrus odoratus) to gatunek jednorocznej, ozdobnej rośliny z rodziny bobowatych, dziczejącej przejściowo.

Powojnik włoskiPowojnik włoski

(Clematis viticella)

Powojnik włoski (Clematis viticella) to gatunek rośliny, pnącza z rodziny jaskrowatych. Gatunek uprawiany w Polsce w ogrodach. Kwiaty są niebieskie do czerwonych.

Psianka słodkogórzPsianka słodkogórz PL

(Solanum dulcamara)

Psianka słodkogórz (Solanum dulcamara) to gatunek byliny, kłącza lub półkrzewu z rodziny psiankowatych. To roślina trująca o leczniczych właściwościach. Rośnie w wilgotnych lasach i zaroślach, często nad brzegami wód.

Rdestówka AubertaRdestówka Auberta

(Fallopia aubertii)

Rdestówka Auberta (Fallopia aubertii) to gatunek rośliny z rodziny rdestowatych, ekspansywne, gęste pnącze, świetnie nadające się w ogrodach do maskowania mało atrakcyjnych elementów.

Wiciokrzew przewiercień, kapryfoliumWiciokrzew przewiercień, kapryfolium

(Lonicera caprifolium)

Wiciokrzew przewiercień, kapryfolium (Lonicera caprifolium) to trujące pnącze z rodziny przewiertniowatych, uprawiany jako roślina ozdobna, dziczejąca, podobna do wiciokrzewu pomorskiego.

Wilec purpurowyWilec purpurowy

(Ipomoea purpurea)

Wilec purpurowy (Ipomoea purpurea) to pnąca roślina jednoroczna z rodziny powojowatych, uprawiana jako roślina ozdobna, dziczejąca. Ma bardzo nietrwałe kwiaty. W Polsce roślina ta jest spotykana głównie w uprawach ogrodowych.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 12