Rośliny akwariowe

Rośliny akwariowe to gatunki roślin wodnych, które spotykamy w domowych akwariach. Są tu gatunki krajowe i obce.

Rośliny do akwarium są niezbędne w utrzymaniu odpowiednich warunków do hodowli ryb. Dzięki fotosyntezie zasilają zbiornik w tlen i jednocześnie usuwają z niego dwutlenek węgla. Ważne jest, aby rośliny były dobrze oświetlone, inaczej w akwarium będzie zachodzić odwrotny proces do wyżej opisanego.

Rośliny wodne usuwają z wody także wszelkie azotany, dają rybom schronienie, tworzą warunki do rozrodu, a czasem tez stanowią pokarm dla roślinożernych gatunków ryb.

W naszym atlasie roślin akwariowych przedstawiamy różne gatunki wraz ze zdjęciami. Podpowiadamy też, jak dbać o nie.

Atlas roślin do akwarium

Anubias BarteraAnubias Bartera

(Anubias barteri)

Anubias Bartera (Anubias barteri) to gatunek wodnej rośliny z rodziny obrazkowatej. To roślina sadzona w akwariach, najlepiej otwartych.

Kabomba karolińskaKabomba karolińska

(Cabomba caroliniana)

Kabomba karolińska (Cabomba caroliniana) to to roślina wodna, także akwariowa, z rodzi pływcowatych, z rodzaju pływiec.

Moczarka argentyńskaMoczarka argentyńska

(Egeria densa)

Moczarka argentyńska (Egeria densa) to gatunek słodkowodnej rośliny wodnej z rodziny żabiściekowatych. To roślina akwaryjna.

Moczarka kanadyjskaMoczarka kanadyjska

(Elodea canadensis)

Moczarka kanadyjska (Elodea canadensis) to gatunek wieloletniej rośliny podwodnej z rodziny żabiściekowatych. Ma status gatunku obcego i inwazyjnego. Z łatwością kolonizuje wszelkie zbiorniki wodne. U nas bardzo pospolita.

Nurzaniec śrubowyNurzaniec śrubowy

(Vallisneria spiralis)

Nurzaniec śrubowy (Vallisneria spiralis) to gatunek rośliny wodnej z rodziny żabiścikowatych. To roślina akwariowa.

Okrężnica bagiennaOkrężnica bagienna PL

(Hottonia palustris)

Okrężnica bagienna (Hottonia palustris) to gatunek wieloletniej rośliny wodnej z rodziny pierwiosnkowatych, tworząca zwarte fitocenozy. Kwiaty są białoróżowe, w okółkach w groniastym kwiatostanie.

Onowodek madagaskarski, onowodek okienkowatyOnowodek madagaskarski, onowodek okienkowaty

(Aponogeton madagascariensis)

Onowodek madagaskarski, onowodek okienkowaty (Aponogeton madagascariensis) to gatunek rośliny wodnej z rodziny onowodkowatych, często spotykanej w akwariach.

Pistia rozetkowaPistia rozetkowa

(Pistia stratiotes)

Pistia rozetkowa (Pistia stratiotes) to gatunek wodnej rośliny pływającej z rodziny obrazkowatych. To także roślina akwariowa.

Tojeść rozesłana, pieniążekTojeść rozesłana, pieniążek PL

(Lysimachia nummularia)

Tojeść rozesłana, pieniążek (Lysimachia nummularia) to wieloletnia roślina lecznicza z rodziny pierwiosnkowatych. Zasiedla łąki, rowy, brzegi wód, olszyny. Kwiaty są żółte, promieniste, pięciokrotne, na długich szypułkach

Wąkrotka białogłowaWąkrotka białogłowa

(Hydrocotyle leucocephala)

Wąkrotka białogłowa (Hydrocotyle leucocephala) to gatunek wodnej rośliny pływającej z rodziny baldaszkowatych. To roślina akwariowa.

Żabienica amazońskaŻabienica amazońska

(Echinodorus amazonicus)

Żabienica amazońska (Echinodorus amazonicus) to gatunek słodkowodnej rośliny z rodziny żabieńcowatych. To roślina do akwarium o średnim tempie wzrostu.

Żabienica sercolistnaŻabienica sercolistna

(Echinodorus cordifolius)

Żabienica sercolistna (Echinodorus cordifolius) to gatunek wodnej rośliny z rodziny żabieńcowatych. To jedna z roślin akwariowych.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 12