logo

Rośliny górskie

W tym miejscu zgromadziliśmy wszystkie gatunki roślin drzewiastych i zielnych, które występują w górach. Za teren górski uważa się obszary wzniesione powyżej 500 m n.p.m. Są to Karpaty, Sudety i Góry Świętokrzyskie.

W górach z uwagi na odmienne warunki klimatyczne na różnej wysokości tworzą się tak zwane piętra klimatyczno-roślinne:

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Atlas roślin górskich

Anafalis perłowyAnafalis perłowy

Anaphalis margaritacea

Anafalis perłowy (Anaphalis margaritacea) to wieloletnia roślina o pełzającym kłączu z rodziny astrowatych, rzadko uprawiana w ogrodach dla ładnych kwiatów. W naturze występuje w Azji od Pakistanu po Chiny i Japonię oraz w Ameryce Północnej.

Araukaria chilijskaAraukaria chilijska

Araucaria araucana

Araukaria chilijska (Araucaria araucana) to zimozielone drzewo - żywa skamielina - z rodziny araukariowatych. Szyszki są walcowate, grube, krótkie, brązowiejące. Nasiona są jadalne, długie, brązowe.

Arnika górskaArnika górska PL

Arnica montana

Arnika górska, kupalnik górski (Arnica montana) to roślina wieloletnia z rodziny astrowatych. To roślina trująca i lecznicza, bardzo trudna w uprawie. W Polsce spotykana głównie w Sudetach i Karpatach.

Astilbe japońskieAstilbe japońskie

Astilbe japonica

Astilbe japońskie (Astilbe japonica) to gatunek byliny z rodziny skalnicowatych. Jest to także roślina ozdobna, ogrodowa. Gatunek w naturze występuje jedynie w Japonii, gdzie rośnie w górach.

Bergenia orzęsionaBergenia orzęsiona

Bergenia ciliata

Bergenia orzęsiona (Bergenia ciliata) to gatunek byliny górskiej z rodziny skalnicowatych. Kwiaty są zebrane w grono lub baldachogrono, są dzwonkowate lub kubkowate. Korona jest biała lub różowa. To gatunek rosnący w Himalajach w Azji.

Bodziszek korzeniastyBodziszek korzeniasty PL

Geranium macrorrhizum

Bodziszek korzeniasty (Geranium macrorrhizum) to zimozielona, darniowa roślina wieloletnia z rodziny bodziszkowatych, także uprawiana jako roślina okrywowa. Zasiedla górskie tereny Europy.

Brunnera wielkolistnaBrunnera wielkolistna

Brunnera macrophylla

Brunnera wielkolistna (Brunnera macrophylla) to wieloletnia roślina zielna z rodziny szorstkolistnych. W Europie występuje zdziczała forma pochodząca z hodowli. Znane są różne odmiany barwne tego gatunku.

Brzoza białochińska, brzoza chińskaBrzoza białochińska, brzoza chińska

Betula albosinensis

Brzoza białochińska, brzoza chińska (Betula albosinensis) to gatunek drzewa z rodziny brzozowatych o szerokostożkowatym pokroju. To jedna z najpiękniejszych brzóz. Jej największą ozdobą jest żółta, różowa lub biała kora.

Chaber białawyChaber białawy

Centaurea dealbata

Chaber białawy (Centaurea dealbata) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny astrowatych. Gatunek w Polsce uprawiany jako roślina rabatowa i cięta.

Ciemiernik białyCiemiernik biały PL

Helleborus niger

Ciemiernik biały (Helleborus niger) to gatunek górskiej rośliny z rodziny jaskrowatych o śnieżnobiałych kwiatach. To roślina trująca o leczniczych właściwościach, spotykana także w uprawach jako roślina ozdobna.

Ciemiężyca zielona, ciemierzyca zielonaCiemiężyca zielona, ciemierzyca zielona PL

Veratrum lobelianum

Ciemiężyca zielona, ciemierzyca zielona (Veratrum lobelianum) to bylina z rodziny liliowców. Niektóre źródła podają, że ciemiężyca zielona jest podgatunkiem ciemiężycy białej. Niegdyś zaliczano ten gatunek do rodziny liliowatych.

Cyklamen europejski, cyklamen purpurowyCyklamen europejski, cyklamen purpurowy

Cyclamen purpurascens

Cyklamen europejski, cyklamen purpurowy (Cyclamen purpurascens) to gatunek trującej rośliny wieloletniej z rodziny pierwiosnkowatych. To roślina ozdobna i dziczejąca.

Czosnek siatkowatyCzosnek siatkowaty PL

Allium victorialis

Czosnek siatkowaty (Allium victorialis) to gatunek subalpejskiej byliny z rodziny liliowatych, wytwarzający długie kłącze. Kwiaty są zielonobiałe, zebrane w kulisty baldach.

Czyściec wielkokwiatowy, bukwica wielkokwiatowaCzyściec wielkokwiatowy, bukwica wielkokwiatowa

Stachys grandiflora

Czyściec wielkokwiatowy, bukwica wielkokwiatowa (Stachys grandiflora) to gatunek byliny z rodziny wargowych. Odmiana 'Alba' i 'Superba' noszą nazwę czyśćca wielkopłatkowego.

Dziewięćsił bezłodygowyDziewięćsił bezłodygowy PL

Carlina acaulis

Dziewięćsił bezłodygowy (Carlina acaulis) to gatunek wieloletniej rośliny leczniczej bezłodygowej z rodziny astrowatych, w niektórych krajach uważanej za jarzynę. To roślina górska.

Dzięgiel litwor, arcydzięgielDzięgiel litwor, arcydzięgiel PL

Angelica archangelica

Dzięgiel litwor, arcydzięgiel (Angelica archangelica) to gatunek aromatycznej rośliny dwuletniej z rodziny baldaszkowatych lub według niektórych źródeł z rodziny selerowatych. W pierwszym roku roślina wytwarza łodygę i liście, a w drugim zakwita.

Fiołek białyFiołek biały PL

Viola alba

Fiołek biały (Viola alba) to roślina z rodziny fiołkowatych, rzadko opisywana w literaturze. Dziko fiołki białe rosną w Karpatach lub są w naszym kraju wymarłe.

Gęsiówka alpejskaGęsiówka alpejska PL

Arabis alpina

Gęsiówka alpejska (Arabis alpina) to wieloletnia roślina z rodziny krzyżowych. Podobna do gęsiówki kaukaskiej. To wytrzymała roślina ozdobna. Nadaje się do ogrodów skalnych.

Goryczka tybetańskaGoryczka tybetańska

Gentiana tibetica

Goryczka tybetańska (Gentiana tibetica) to górska bylina z rodziny goryczkowatych. Gatunek występuje w Himalajach na wysokości od 2100 do 4500 m n.p.m.

Goździk pierzastyGoździk pierzasty PL

Dianthus plumarius

Goździk pierzasty, goździk postrzępiony (Dianthus plumarius) to bylina z rodziny goździkowatych, uprawiana w ogrodach dla ozdobnych kwiatów. Podgatunek D. p. praecox to endemit Karpat Zachodnich.

Gółka wonnaGółka wonna PL

Gymnadenia odoratissima

Gółka wonna (Gymnadenia odoratissima) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny storczykowatych, podobny nieco do gółki długoostrogowej.

Języcznik zwyczajnyJęzycznik zwyczajny PL

Phyllitis scolopendrium

Języcznik zwyczajny (Phyllitis scolopendrium) to zimozielona, wieloletnia paproć. To gatunek wskaźnikowy starych lasów. Rośliny tej niegdyś używano do leczenia padaczki, gruźlicy, biegunek oraz kaszlu.

Jodła koreańskaJodła koreańska

Abies koreana

Jodła koreańska (Abies koreana) to azjatyckie drzewo z rodziny sosnowatych. Ma pokrój szerokiego stożka. To wolno rosnące drzewo, przyrasta zaledwie 15 cm rocznie. Osiąga wysokość 10 m. To jedna z najcenniejszych jodeł w uprawie.

Jodła nikkońska, jodła nikkoJodła nikkońska, jodła nikko

Abies homolepis

Jodła nikkońska, jodła nikko (Abies homolepis) to drzewo iglaste z rodziny sosnowatych o szerokostożkowym pokroju. To górskie drzewo z obszaru środkowej części Japonii.

Jodła pospolitaJodła pospolita PL

Abies alba

Jodła pospolita (Abies alba) to drzewo szpilkowe z rodziny sosnowatych o leczniczych właściwościach, rzadko spotykane w uprawach ozdobnych. Jodła pospolita ma na początku stożkowaty pokrój, później jest w górnej części spłaszczona.

Kiścień wawrzynowyKiścień wawrzynowy

Leucothoe fontanesiana

Kiścień wawrzynowy (Leucothoe fontanesiana) to zimozielony krzew z rodziny wrzosowatych. Gatunek ten pochodzi z gór Ameryki Północnej. W Polsce czasem spotykany w uprawach ogrodowych.

Kocimiętka groniastaKocimiętka groniasta

Nepeta racemosa

Kocimiętka groniasta (Nepeta racemosa) to silnie pachnąca roślina wieloletnia z rodziny jasnotowatych, roślina uprawiana w różnych odmianach.

Kokoryczka sierpowataKokoryczka sierpowata

Polygonatum falcatum

Kokoryczka sierpowata (Polygonatum falcatum) to gatunek byliny z rodziny liliowatych, uprawiana jako roślina ozdobna. Kwiaty są zebrane po 2-5 w zwisające pęczki, w kolorze białym lub zielonkawym.

Komosa ryżowaKomosa ryżowa

Chenopodium quinoa

Komosa ryżowa (Chenopodium quinoa Willd.) to gatunek rośliny jednorocznej z rodziny komosowatych, rośliny uprawnej, dającej wartościowe nasiona i jadalne liście. Nasiona to jedne z najbardziej odżywczych nasion świata, zawierające aż 19% białka.

Kosaciec niskiKosaciec niski

Iris pumila

Kosaciec niski (Iris pumila) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny kosaćcowatych. Łodyga jest jednokwiatowa, bardzo krótka, ma zaledwie 1 cm długości.

Kosaciec pstryKosaciec pstry

Iris variegata

Kosaciec pstry (Iris variegata) to gatunek rośliny z rodziny kosaćcowatych. Zewnętrzne listki okwiatu są żółtobiałe z fioletowym żyłkowaniem i żółtą bródką. Zewnętrzne listki okwiatu żółte.

Kosaciec szczecinkowatyKosaciec szczecinkowaty

Iris setosa

Kosaciec szczecinkowaty (Iris setosa) to gatunek byliny z rodziny kosaćcowatych o pięknych, fioletowych kwiatach. Są one pojedyncze lub po 2-3 sztuki w gronach, są niebieskie lub fioletowe.

Kosodrzewina, sosna górska, sosna kosa, kosówkaKosodrzewina, sosna górska, sosna kosa, kosówka PL

Pinus mugo

Kosodrzewina, sosna górska (Pinus mugo) to wysoki krzew lub małe drzewo, typowe dla krajobrazu wysokogórskiego, tworząc całe piętro. Piętro kosówki w naszych górach powstało zaledwie kilka tysięcy lat temu.

Kostrzewa Maire'a, kostrzewa atlaskaKostrzewa Maire'a, kostrzewa atlaska

Festuca mairei

Kostrzewa Maire'a, kostrzewa atlaska (Festuca mairei) to trawa gęstokępkowa. Gatunek ten występuje w Maroku.

Krzyżownica górskaKrzyżownica górska PL

Polygala amara

Krzyżownica gorzka, krzyżownica górska (Polygala amara) to wieloletnia roślina górska z rodziny krzyżownicowatych.

Lilia bulwkowataLilia bulwkowata PL

Lilium bulbiferum

Lilia bulwkowata, lilia bulwkowa (Lilium bulbiferum) to gatunek rośliny z rodziny liliowatych. To roślina trująca. Kwiaty są duże, czerwone lub pomarańczowe, ciemno plamkowane, bezwonne.

Liliowiec ogrodowyLiliowiec ogrodowy

Hemerocallis ×hybrida

Liliowiec ogrodowy (Hemerocallis ×hybrida) to bylina z rodziny liliowatych. To cenna roślina rabatowa. Znanych jest kilkadziesiąt tysięcy odmian hodowlanych. Kwitnie w okresie od maja do września, różnie w zależności od odmiany, najczęściej jednak w lipcu

Łyszczec rozesłany, gipsówka rozesłanaŁyszczec rozesłany, gipsówka rozesłana

Gypsophila repens

Łyszczec rozesłany, gipsówka rozesłana (Gypsophila repens) to wieloletnia roślina z rodziny goździkowatych z pędami płonnymi, rozesłanymi.

Modrzew europejski, modrzew pospolityModrzew europejski, modrzew pospolity PL

Larix decidua

Modrzew europejski (Larix decidua) to drzewo szpilkowe, które jako jedyne u nas zrzuca igły na zimę. To najbardziej światłolubne rodzime drzewo iglaste. Znane są w Polsce dwa podgatunki: modrzew europejski typowy oraz modrzew europejski polski.

Modrzyk alpejskiModrzyk alpejski PL

Cicerbita alpina

Modrzyk alpejski, modrzyk górski, cycerbita górska (Cicerbita alpina) to gatunek rośliny z rodziny astrowatych. Kwiaty są fioletowe, jasne w środkowej części, zebrane w gronopodobną wiechę.

Naparstnica żółtaNaparstnica żółta

Digitalis lutea

Naparstnica żółta (Digitalis lutea) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny trędownikowatych. To roślina trująca o leczniczych właściwościach. Kwiaty są żółte, rurkowatodzwonkowate.

Narecznica WallichaNarecznica Wallicha

Dryopteris wallichiana

Narecznica Wallicha (Dryopteris wallichiana) to roślina z rodziny narecznicowatych. To roślina górskich lasów Azji i Ameryki Południowej i Środkowej.

Owsica ParlatoregoOwsica Parlatorego

Helictotrichon parlatorei

Owsica Parlatorego (Helictotrichon parlatorei) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny wiechlinowatych o pełzającym, krótkim kłączu.

Paprotnik BraunaPaprotnik Brauna PL

Polystichum braunii

Paprotnik Brauna (Polystichum braunii) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny narecznicowatych. Paproć ta ma sezonowe liście. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Paprotnik kolczystyPaprotnik kolczysty PL

Polystichum aculeatum

Paprotnik kolczysty (Polystichum aculeatum) to gatunek wieloletniej i zimotrwałej paproci z rodziny narecznicowatych (do niedawna paprotnikowatych). To także gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Parzeplin brazylijski, gunnera brazylijskaParzeplin brazylijski, gunnera brazylijska

Gunnera manicata

Parzeplin brazylijski, gunnera brazylijska (Gunnera manicata) to gatunek wieloletniej rośliny zielnej z rodziny parzeplinowatych, znany potocznie pod nazwami: rabarbar olbrzymi lub gunnera olbrzymnia.

Parzydło leśneParzydło leśne PL

Aruncus dioicus

Parzydło leśne (Aruncus dioicus) to trująca, wieloletnia roślina z rodziny różowatych. To także roślina uprawiana w ogrodach, głównie odmiany. Parzydło leśne znajduje się pod ścisłą ochroną. To roślina dwupienna.

Peltobojkinia telimowataPeltobojkinia telimowata

Peltoboykinia tellimoides

Peltobojkinia telimowata (Peltoboykinia tellimoides) to wieloletnia roślina z rodziny skalnicowatych, pochodząca z Japonii.

Pierwiosnek łyszczakPierwiosnek łyszczak PL

Primula auricula

Pierwiosnek łyszczak, pierwiosnka łyszczak (Primula auricula) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny pierwiosnkowatych, spotykana w uprawach jako roślina ozdobna. U nas często występuje w Tatrach.

Podbiałek alpejskiPodbiałek alpejski PL

Homogyne alpina

Podbiałek alpejski (Homogyne alpina) to bylina z rodziny złożonych (astrowatych), pospolita roślina występująca tylko w górach. W Polsce występuje w Sudetach i Karpatach. Zakwita przed wytworzeniem liści.

Podrzeń żebrowiecPodrzeń żebrowiec PL

Blechnum spicant

Podrzeń żebrowiec (Blechnum spicant) to gatunek wieloletniej paproci z rodziny podrzeniowatych o charakterystycznym wyglądzie liści płodnych. W Polsce występuje dość pospolicie w górskich lasach.

Przywrotnik miękkiPrzywrotnik miękki

Alchemilla mollis

Przywrotnik miękki (Alchemilla mollis) to bylina górska z rodziny różowatych. To cenna roślina okrywowa. Gatunek występuje naturalne we wschodniej części Karpat oraz na Kaukazie i w Turcji.

Rdest żyworodnyRdest żyworodny PL

Bistorta vivipara

Rdest żyworodny (Bistorta vivipara) to gatunek byliny z rodziny rdestowatych, występująca jedynie w górach. W Polsce rdest żyworodny jest spotykany jedynie w Karpatach.

Rodgersja stopowcowataRodgersja stopowcowata

Rodgersia podophylla

Rodgersja stopowcowata (Rodgersia podophylla) to wieloletnia roślina z rodziny skalnicowatych. Kwiaty są zebrane w wiechy szczytowe, białe lub kremowe. Rodgersja stopowcowata występuje w Japonii, Chinach i Korei w górach.

Rojniczek pospolity, samorodaRojniczek pospolity, samoroda PL

Jovibarba sobolifera

Rojniczek pospolity, samoroda (Jovibarba sobolifera) to roślina z rodziny gruboszowatych. Liście są zebrane w różyczkę o średnicy do 4 cm. Są mięsiste, zielone, w górnej części czerwono nabiegłe.

Rozchodnik kaukaskiRozchodnik kaukaski

Sedum spurium

Rozchodnik kaukaski (Sedum spurium) to gatunek wieloletniej rośliny darniowej z rodziny gruboszowatych. Kwiaty są różowe, purpurowe lub białe.

Rozchodnik okazałyRozchodnik okazały

Hylotelephium spectabile

Rozchodnik okazały (Hylotelephium spectabile) to bylina z rodziny gruboszowatych, uprawiana u nas jako roślina ozdobna. W naturze występuje w północnej części Chin, Korei. Zasiedla tereny górskie.

Róża alpejskaRóża alpejska PL

Rosa pendulina

Róża alpejska (Rosa pendulina) to krzew z rodziny różowatych. Roślina bezbronna. Kolce występują tylko w dolnej części krzewu i na gałązkach płonnych. To nasza jedyna róża typowo górska.

Sasanka zwyczajnaSasanka zwyczajna PL

Pulsatilla vulgaris

Sasanka zwyczajna (Pulsatilla vulgaris) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny jaskrowatych o leczniczych własnościach, uprawianej jako roślina ozdobna. Kwiaty są duże, owłosione na zewnątrz, niebiesko-fioletowe, rzadko białe.

Sesleria SadleraSesleria Sadlera PL

Sesleria sadlerana

Sesleria Sadlera (Sesleria sadlerana) to gatunek trawy kępkowej o wyprostowanych źdźbłach. Osiąga wysokość 50 cm. Liście mają długość do 30 cm, są płaskie lub lekko pofałdowane. Liść zawiera ponad 17 nerwów.

Skalnica gronkowaSkalnica gronkowa PL

Saxifraga paniculata

Skalnica gronkowa (Saxifraga paniculata) to charakterystyczna, wieloletnia i zimozielona roślina z rodziny skalnicowatych, tworząca gęste darnie, uprawiana także w ogrodach jako roślina ozdobna.

Smagliczka Arduina, smagliczka skalnaSmagliczka Arduina, smagliczka skalna PL

Alyssum saxatile

Smagliczka Arduina, smagliczka wapienna, smagliczka skalna (Alyssum saxatile) to gatunek rośliny wieloletniej ozdobnej z rodziny kapustowatych, spotykana w skalnych ogródkach. Występuje u nas tylko w Pieninach.

Smagliczka pagórkowaSmagliczka pagórkowa PL

Alyssum montanum

Smagliczka pagórkowa (Alyssum montanum) to gatunek rośliny z rodziny krzyżowych. Rośnie na zboczach górskich oraz w lasach sosnowych. Kwitnie dwa razy w roku -wiosną i na jesień.

Smotrawa okazałaSmotrawa okazała PL

Telekia speciosa

Smotrawa okazała (Telekia speciosa) to wieloletnia roślina górksa z rodziny złożonych, uprawiana także w ogrodach jako roślina ozdobna.

Sosna limbaSosna limba PL

Pinus cembra

Sosna limba, limba (Pinus cembra) to gatunek szpilkowego drzewa z rodziny sosnowatych, rosnącego w górach.

Sośnica japońskaSośnica japońska

Sciadopitys verticillata

Sośnica japońska (Sciadopitys verticillata) to jedyny gatunek drzewa z rodziny sośnicowatych, żywa skamielina. Sośnica japońska rośnie tylko w górach Japonii. Poza tym bywa uprawiana w ogrodach jako drzewo ozdobne.

Szafran wiosenny, krokusSzafran wiosenny, krokus PL

Crocus vernus

Szafran wiosenny, krokus (Crocus vernus) to gatunek wieloletniej rośliny cebulowej z rodziny kosaćcowatych - znany powszechnie zwiastun wiosny. Rośnie na łąkach i polanach w strefie regla dolnego na pogórzu.

Szafran złocisty, krokus złocistySzafran złocisty, krokus złocisty

Crocus chrysanthus

Szafran złocisty, krokus złocisty (Crocus chrysanthus) to roślina z rodziny kosaćcowatych, wytwarzająca bulwocebule, pokryte łuskami. Roślina często spotykana w uprawach ogrodowych.

Świerk serbskiŚwierk serbski

Picea omorika

Świerk serbski (Picea omorika) to szybko rosnące drzewo iglaste o kolumnowym pokroju o łukowato wygiętych gałęziach ku górze. Drzewo to występuje w około 30 odmianach.

Turzyca Morrowa, turzyca japońskaTurzyca Morrowa, turzyca japońska

Carex morrowii

Turzyca Morrowa, turzyca japońska (Carex morrowii) to bardzo cenny gatunek turzycy. Osiąga wysokość 20-40 cm. Źdźbła są gładkie, liczne. Liście do 15 cm długości, zaostrzone.

Turzyca stożkowataTurzyca stożkowata

Carex conica

Turzyca stożkowata (Carex conica) to gatunek wieloletniej rośliny gęstokępkowej z rodziny turzycowatych. Występuje w Azji.

Ubiorek wiecznie zielonyUbiorek wiecznie zielony

Iberis sempervirens

Ubiorek wiecznie zielony (Iberis sempervirens) to gatunek zimozielonej krzewinki z rodziny kapustowatych, spotykany także w ogrodach jako roślina ozdobna. Kwiaty są zebrane w groniaste kwiatostany, są białe.

Ułudka wiosennaUłudka wiosenna

Omphalodes verna

Ułudka wiosenna (Omphalodes verna) to gatunek rośliny wieloletniej, rozłogowej z rodziny szorstkolistnych, mylony z niezapominajką. Roślina rzadko spotykana w uprawach ogrodowych i dziczejąca.

Wrotycz maruna, złocień marunaWrotycz maruna, złocień maruna

Tanacetum parthenium

Wrotycz maruna, złocień maruna (Tanacetum parthenium) to gatunek wieloletniej rośliny leczniczej z rodziny złożonych. Jest silnie aromatyczna, uprawiana w ogrodach także dla walorów estetycznych. W uprawie spotykane są różne odmiany.

Zanokcica ciemnaZanokcica ciemna PL

Asplenium adiantum-nigrum

Zanokcica ciemna (Asplenium adiantum-nigrum) to gatunek rośliny z rodziny zanokcicowatych o zimotrwałych liściach. Gatunek wymarły w naszym kraju.

Zanokcica skalnaZanokcica skalna PL

Asplenium trichomanes

Zanokcica skalna (Asplenium trichomanes) to gatunek wieloletniej paproci z rodziny zanokcicowatych o zimotrwałych liściach tworzących małe kępki. Gatunek jest bardzo podobny do zanokcicy zielonej.

Zanokcica zielonaZanokcica zielona PL

Asplenium viride

Zanokcica zielona (Asplenium viride) to gatunek wieloletniej rośliny, paproci z rodziny zanokcicowatych. Liście są zimotrwałe, pierzastodzielne, na ogonkach o brunatnej nasadzie.

Zawciąg pospolity, zawciąg nadmorski, laseczkiZawciąg pospolity, zawciąg nadmorski, laseczki PL

Armeria maritima

Zawciąg pospolity, zawciąg nadmorski, laseczki (Armeria maritima) to roślina zielna lub niski krzew z rodziny ołownicowatych (zawciągowatych). To często spotykana roślina w skalnych ogrodach.

Żurawka walcowataŻurawka walcowata

Heuchera cylindrica

Żurawka walcowata (Heuchera cylindrica) to gatunek rośliny wieloletniej, zimozielonej. W uprawach spotykana jest odmiana Greenfinch. Kwitnie od lipca do sierpnia.. Osiąga wysokość 80 cm.

Żywiec kremowy, żywiec dziewięciolistnyŻywiec kremowy, żywiec dziewięciolistny PL

Dentaria enneaphyllos

Żywiec kremowy, żywiec dziewięciolistny (Dentaria enneaphyllos) to wieloletnia roślina z rodziny kapustowatych. To także cenna roślina ogrodowa, dobrze rosnąca w cieniu pod drzewami.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 80