Rośliny wodne i bagienne

W tym miejscu zgromadziliśmy wszelkie gatunki roślin, które występują tylko w środowisku wodnym i na bagnach.

KOLOR KWIATÓW

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Czermień błotnaCzermień błotna PL

(Calla palustris)

Czermień błotna (Calla palustris L.) to roślina wodna i bagienna z rodziny obrazkowatych - jedyny przedstawiciel rodzaju Calla. Jest to roślina lecznicza i trująca. Jest wieloletnia. Roślina ta rośnie w chłodniejszych rejonach półkuli północnej.

Grzybienie białe, nenufar, lilia wodnaGrzybienie białe, nenufar, lilia wodna PL

(Nymphaea alba)

Grzybienie białe, nenufar, lilia wodna (Nymphaea alba) to roślina wodna, bylina o grubym kłączu, pływających liściach i przepięknych białych kwiatach. Duża liczba grzybieni białych świadczy o wypłycaniu i zarastaniu zbiornika.

Kosaciec szczecinkowatyKosaciec szczecinkowaty

(Iris setosa)

Kosaciec szczecinkowaty (Iris setosa) to gatunek byliny z rodziny kosaćcowatych o pięknych, fioletowych kwiatach. Są one pojedyncze lub po 2-3 sztuki w gronach, są niebieskie lub fioletowe.

Kosaciec żółtyKosaciec żółty PL

(Iris pseudacorus)

Kosaciec żółty (Iris pseudacorus) to bylina z rodziny kosaćcowatych, jedyny polski irys o żółtych kwiatach. Kwiaty są obupłciowe, duże, żółte, złożone z sześciu działek, z których trzy zewnętrzne są dość szerokie, odchylone języczkowato na zewnątrz.

Rukiew wodnaRukiew wodna PL

(Nasturtium officinalis)

Rukiew wodna (Nasturtium officinalis) to roślina zielna wieloletnia z rodziny kapustowatych, roślina wodna, lecznicza i niegdyś uprawna. U nas to rzadka roślina i osiąga wschodnią granicę występowania w Europie.

Rzęsa drobna, rzęsa mniejszaRzęsa drobna, rzęsa mniejsza PL

(Lemna minor)

Rzęsa drobna, rzęsa mniejsza (Lemna minor) to gatunek wodnej rośliny wieloletniej, pływająca po powierzchni wody, czasem występując masowo, tworząc zielone kożuchy. Kwiaty są rozdzielnopłciowe, bez okwiatu.

Szalej jadowity, cykutaSzalej jadowity, cykuta PL

(Cicuta virosa)

Szalej jadowity, cykuta (Cicuta virosa) to silnie trująca roślina wieloletnia z rodziny baldaszkowatych. U nas występuje na nizinach i w górach, zwykle w płytkich wodach stojących, na brzegach rzek, starorzeczy.

Wiązówka błotnaWiązówka błotna PL

(Filipendula ulmaria)

Wiązówka błotna (Filipendula ulmaria) to lecznicza roślina wieloletnia z rodziny różowatych, związana z wodnym lub podmokłym środowiskiem. Roślina ta była wykorzystywana do uzyskiwania kwasu salicylowego - środka podobnego do aspiryny.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 8