logo

Hydnangiaceae

Hydnangiaceae to rodzina grzybów z rzędu pieczarkowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Lakówka ametystowaLakówka ametystowa PL

Laccaria amethystina

Lakówka ametystowa (Laccaria amethystina) to gatunek jadalnego grzyba z rodziny Hydnangiaceae bez charakterystycznego zapachu i smaku.

Lakówka pospolitaLakówka pospolita PL

Laccaria laccata

Lakówka pospolita (Laccaria laccata) to gatunek jadalnego grzyba z rodziny Hydnangiaceae bez charakterystycznego smaku, o korzennym zapachu.

• Laccaria bicolor
  • lakówka wyniosła (Laccaria proxima)
  • lakówka drobna (Laccaria tortilis)

Lakówka ametystowa: Okres występowania owocników lakówki ametystowej.