Agrestowate

Agrestowate (Grossulariaceae) to rośliny z rzędu skalnicowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Porzeczka agrestPorzeczka agrest PL

Ribes uva-crispa

Porzeczka agrest (Ribes uva-crispa) to krzew z rodziny agrestowatych, powszechnie uprawiany z uwagi na smaczne owoce. Poza uprawami agrest występuje dziko na terenie całego kraju.

Porzeczka alpejskaPorzeczka alpejska PL

Ribes alpinum

Porzeczka alpejska (Ribes alpinum) to gatunek krzewu z rodziny agrestowatych, rodzący czerwone i bardzo mdłe w smaku owoce, spotykana w uprawach. Odmiana Shmidt nadaje się na żywopłoty.

Porzeczka czarnaPorzeczka czarna PL

Ribes nigrum

Porzeczka czarna (Ribes nigrum) to aromatyczny krzew owocowy z rodziny agrestowatych o sztywnych gałązkach. To roślina uprawna o leczniczych właściwościach. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Porzeczka krwistaPorzeczka krwista PL - ogród

Ribes sanguineum

Porzeczka krwista (Ribes sanguineum) to krzew z rodziny agrestowatych, rzadko uprawiany, o szerokim pokroju. Owoc to niebiesko-czarna jagoda z sinym nalotem, bardzo kwaśny. Kwiaty czerwone.

Porzeczka złotaPorzeczka złota PL - ogród

Ribes aureum

Porzeczka złota (Ribes aureum) to gatunek krzewu z rodziny agrestowatych. Kwiaty są żółte, pięciokrotne. Gatunek często sadzony w ogrodach.

Porzeczka zwyczajnaPorzeczka zwyczajna PL

Ribes rubrum

Porzeczka zwyczajna (Ribes rubrum) to krzew z rodziny agrestowatych, powszechnie uprawiany w przydomowych ogrodach. Porzeczka czerwona (Ribes spicatum) to inny gatunek, występujący pospolicie w Europie i w Azji w lasach łęgowych.

• porzeczka skalna (Ribes petraeum)
  • porzeczka dzika (Ribes spicatum)

Porzeczka agrest: Kwitnie agrest.
         Porzeczka alpejska: Kwitnie porzeczka alpejska.
          Porzeczka czarna: Kwitnie porzeczka czarna.
          Porzeczka krwista: Kwitnie porzeczka krwista.
          Porzeczka złota: Kwitnie porzeczka złota.
          Porzeczka zwyczajna: Kwitnie porzeczka zwyczajna
         Porzeczka zwyczajna: Okres zbioru czerwonej porzeczki.