logo

Cisowate

Cisowate (Taxaceae) to rodzina roślin nagonasiennych z rzędu cisowców.

Wygląd

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Cis pospolityCis pospolityCis pospolityCis pospolity PL §

Taxus baccata

Cis pospolity (Taxus baccata) to gatunek zimozielonego drzewa lub krzewu z rodziny cisowatych. To roślina o leczniczych właściwościach. Z igieł cisu wytwarza się półprodukt, który służy do produkcji leku na nowotwory.

Cis japońskiCis japoński PL - ogród

Taxus cuspidata

Cis japoński (Taxus cuspidata) to drzewo lub krzew z rodziny cisowatych. Rośnie w naturze w Japonii, Korei oraz w północnej części Chin. W Polsce dość rzadko spotykany w ogrodach jako roślina ozdobna.

Cis pośredniCis pośredni PL - ogród

Taxus ×media

Cis pośredni (Taxus ×media) to mieszaniec dwóch gatunków: cisa pospolitego i japońskiego. Wyhodowano go w 1900 roku w stanach Zjednoczonych. Powszechnie uprawiany jako krzew ozdobny, także w Polsce. Często stosowany na żywopłoty.

Cis pospolity: Kwitnie cis pospolity.