Karp

Czy ryba to mięso?

Tak. Spożywanie ryby oznacza spożywanie de facto mięsa.

Mięso ryb i ssaków, czy ptaków ma podobny skład chemiczny i pozyskiwany jest z zabitych istot, sklasyfikowanych w jednym królestwie w rozumieniu taksonomii.

Dlaczego więc wielu ludzi uważa, że ryba to nie mięso? Przyczyną jest tradycja postu w naszej religii, podczas którego nie można spożywać mięsa (na przykład w piątki lub wybrane święta), a dopuszcza się spożywanie ryb.

Kiedyś mięso było towarem luksusowym, zaś chleb i ryby były zjadane na porządku dziennym przez biednych ludzi. W poście przecież chodzi o unikanie potraw, których jedzenie sprawia nam przyjemność i wymaga poniesienia wyższych kosztów. Post nakazuje jedzenie skromne. Dziś często ryba bywa towarem bardziej luksusowym niż wiele gatunków mięs wieprzowego, wołowego czy innych zwierząt. Stąd tradycja postu od pokarmów mięsnych, która nie dotyczy ryb, prowadząca wprost do mylnego przekonania, że ryba to nie mięso.

Czy ryba to zwierzę?

Tak, ryba należy do królestwa zwierząt.