Grzybieniowate

Grzybieniowate (Nymphaeaceae) to rośliny z rzędu grzybieniowców. To głównie gatunki roślin wodnych.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Grążel żółtyGrążel żółty PL

Nuphar lutea

Grążel żółty (Nuphar lutea) to gatunek wieloletniej rośliny wodnej z rodziny grzybieniowatych, podobnej do grzybieńczyka wodnego i grążela drobnego. Tworzy czasem duże zbiorowiska, także z innymi gatunkami. Podlega ochronie ścisłej.

Grzybienie białe, nenufar, lilia wodnaGrzybienie białe, nenufar, lilia wodna PL §

Nymphaea alba

Grzybienie białe, nenufar, lilia wodna (Nymphaea alba) to roślina wodna, bylina o grubym kłączu, pływających liściach i przepięknych białych kwiatach. Duża liczba grzybieni białych świadczy o wypłycaniu i zarastaniu zbiornika.

Grzybienie północneGrzybienie północne PL §

Nymphaea candida

Grzybienie północne, grzybienie zapoznane (Nymphaea candida) to gatunek trującej rośliny wodnej o leczniczych właściwościach z rodziny grzybieniowatych.

• grążel drobny (Nuphar pumila)

Grążel żółty: Kwitnie grążel żółty.
        Grzybienie białe, nenufar, lilia wodna: Kwitnie lilia wodna (nenufar).
        Grzybienie północne: Kwitną grzybienie północne.