Komelinowate

Komelinowate (Commelinaceae) to rodzina roślin okrytonasiennych z rzędu komelinowców, do której zaliczamy następujące rodzaje: komelina (Commelina), trzykrotka (Tradescantia), tinancja (Tinantia). W Polsce można spotkać 4 gatunki z tej rodziny roślin w środowisku naturalnym.

Komelina zwyczajnaKomelina zwyczajna PL - obcy

Commelina communis

Komelina zwyczajna (Commelina communis) to roczna roślina z rodziny komelinowatych. Bywa zawlekana do Polski.

Trzykrotka AndersonaTrzykrotka Andersona PL - ogród

Tradescantia ×andersoniana

Trzykrotka Andersona (Tradescantia ×andersoniana) to gatunek rośliny wieloletniej z rodziny komelinowatych. Jest to mieszaniec gatunków T. ohiensis, T. subaspera i T. virginiana.

Trzykrotka wirginijskaTrzykrotka wirginijska PL - ogród

Tradescantia virginiana

Trzykrotka wirginijska (Tradescantia virginiana) to gatunek rośliny z rodziny komelinowatych, bylina kępkowa, ozdobna roślina. Uprawiane są najczęściej mieszańce. pochodzi z Ameryki Północnej, gdzie rośnie w lasach liściastych, na polach i nieużytkach

• Komelina niebieska (Commelina coelestis)
  • Tinancja wzniesiona (Tinantia erecta)

Komelina zwyczajna: Kwitnie komelina zwyczajna.
         Trzykrotka wirginijska: Kwitnie trzykrotka wirginijska.