Oliwnikowate

Oliwnikowate (Elaeagnaceae) to rodzina roslin roślin okrytonasiennych z rzędu wawrzynkowców, do której zaliczamy następujące rodzaje: rokitnik (Hippophae) oraz oliwnik (Elaeagnus). W Polsce można spotkać 3 gatunki z tej rodziny roślin. Rodzina liczy około 600 gatunków.

To drzewa, krzewy i pnącza.

Oliwnik srebrzystyOliwnik srebrzysty PL - ogród

Elaeagnus commutata

Oliwnik srebrzysty (Elaeagnus commutata) to gatunek krzewu z rodziny oliwnikowatych z podziemnymi rozłogami, wytwarzającymi wiele odrostów.

Oliwnik wąskolistnyOliwnik wąskolistny PL - ogród

Elaeagnus angustifolia

Oliwnik wąskolistny (Elaeagnus angustifolia) to niskie, cierniste drzewo liściaste lub wysoki krzew bez rozłogów z rodziny oliwnikowatych o luźnej koronie, dość często sadzony jako roślina ozdobna w ogrodach.

Rokitnik zwyczajnyRokitnik zwyczajny PL §

Hippophae rhamnoides

Rokitnik zwyczajny, rokitnik pospolity (Hippophae rhamnoides) to wysoki krzew liściasty lub niskie drzewko z rodziny oliwnikowatych o nieregularnym pokroju, znana roślina ozdobna ogrodowa, obficie owocująca. Owoce są jadalne.

Rośliny te występują w strefie tropikalnej, subtropikalnej, i rzadko na półkuli północnej w strefie umiarkowanej.

Kwiaty zwykle drobne.

Oliwnik srebrzysty: Kwitnie oliwnik srebrzysty.
          Oliwnik wąskolistny: Kwitnie oliwnik wąskolistny.
           Rokitnik zwyczajny: Kwitnie rokitnik zwyczajny.