logo

Pniarkowate

Pniarkowate (Fomitopsidaceae) to rodzina grzybów z rzędu żagwiowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Białoporek brzozowy, porek brzozowyBiałoporek brzozowy, porek brzozowy PL

Piptoporus betulinus

Białoporek brzozowy, porek brzozowy (Piptoporus betulinus) to gatunek niejadalnego grzyba z rodziny pniarkowatych o kwaskowatym smaku.

Gmatwek dębowyGmatwek dębowy PL

Daedalea quercina

Gmatwek dębowy (Daedalea quercina) to gatunek niejadalnego grzyba z rodziny pniarkowatych.

Jamkówka rzędowaJamkówka rzędowa PL

Antrodia serialis

Jamkówka rzędowa (Antrodia serialis) to gatunek niejadalnego grzyba z rodziny rodziny pniarkowatych. Brak specyficznego zapachu i smaku.

Pniarek obrzeżonyPniarek obrzeżony PL

Fomitopsis pinicola

Pniarek obrzeżony (Fomitopsis pinicola) to gatunek niejadalnego grzyba z rodziny pniarkowatych, bardzo pospolita huba. Ma kwaskowaty, grzybowy zapach i gorzki, cierpki smak.

Białoporek brzozowy, porek brzozowy: Okres występowania owocników białoporka brzozowego.
Gmatwek dębowy: Okres występowania owocników huby o nazwie gmatwek dębowy.
Jamkówka rzędowa: Okres występowania owocników jamkówki rzędowej.
Pniarek obrzeżony: Okres występowania owocników pniarka obrzeżonego.

• Hanna Kwaśna, Piotr Łakomy - Poradnik leśnika - Atlas hub, 978-83-7763-336-6, Multico 2015