Szakłakowate

Szakłakowate (Rhamnaceae) to rodzina roślin nasiennych z rzędu szakłakowców. Zaliczamy do niej w Polsce zaledwie dwa gatunki w dwóch rodzajach: szakłak i kruszyna.

Kruszyna pospolitaKruszyna pospolita PL

Frangula alnus

Kruszyna pospolita (Frangula alnus) to krzew liściasty - jedyny w Polsce przedstawiciel rodziny szakłakowatych. To roślina trująca o leczniczych właściwościach. To także krzew ozdobny. Na drzewie zwykle występują i kwiaty i owoce w różnym stadium dojrzewan

Prusznik amerykańskiPrusznik amerykański

Ceanothus americanus

Prusznik amerykański (Ceanothus americanus) to gatunek liściastego krzewu z rodziny szakłakowatych, spotykany w Polsce w uprawach jako roślina ozdobna. Kwiaty są drobne, zebrane w okazałe wiechy.

Szakłak pospolitySzakłak pospolity PL

Rhamnus catharticus

Szakłak pospolity (Rhamnus catharticus) to krzew z cierniami lub małe drzewo z rodziny szakłakowatych. To trująca roślina o leczniczych właściwościach. Rośnie na skrajach lasów oraz w zaroślach.

Kruszyna pospolita