logo

Toinowate

Toinowate (Apocynaceae) to rośliny z rzędu goryczkowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Barwinek pospolityBarwinek pospolity PL

Vinca minor

Barwinek pospolity (Vinca minor L.) to krzewinka z rodziny toinowatych, zimozielona o pędach czołgających się i i kwiatonośnych, często uprawiana jako roślina ozdobna. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Allamanda przeczyszczającaAllamanda przeczyszczająca

Allamanda catharica

Allamanda przeczyszczająca (Allamanda catharica) to gatunek trującej rośliny z rodziny toinowatych. To atrakcyjny kwiat doniczkowy. To pnącze i wymaga podpory w uprawie.

Barwinek różyczkowyBarwinek różyczkowy

Catharanthus roseus

Barwinek różyczkowy, barwinek różowy (Catharanthus roseus) to gatunek trującej rośliny z rodziny toinowatych. To ozdobna roślina doniczkowa i rabatowa.

Hoja różowaHoja różowaHoja różowa

Hoya carnosa

Hoja różowa (Hoya carnosa) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, pnącze, ozdobna roślina doniczkowa.

Lampion chiński, ceropegia WoodaLampion chiński, ceropegia Wooda

Ceropegia woodii

Lampion chiński, ceropegia Wooda (Ceropegia woodii) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych. Jest to ozdobna roślina doniczkowa o filigranowym pokroju.

Róża pustyniRóża pustyni

Adenium obesum

Róża pustyni (Adenium obesum) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych, należący do sukulentów. Przypomina baobab w miniaturce.

Stefanotis bukietowyStefanotis bukietowy

Stephanotis floribunda

Stefanotis bukietowy (Stephanotis floribunda) to gatunek rośliny z rodziny toinowatych. Pięknie pachnie. To ozdobna z uwagi na kwiaty roślina doniczkowa.

Allamanda przeczyszczająca: Kwitnie allamanda,
         Barwinek pospolity: Kwitnie barwinek pospolity.
      Barwinek różyczkowy: Kwitnie barwinek różyczkowy.
      Hoja różowa: Kwitnie hoja różowa.
       Stefanotis bukietowy: Kwitnie stefanotis bukietowy.