logo

Wielosiłowate

Wielosiłowate (Polemoniaceae) to rodzina roślin okrytonasiennych z rzędu wielosiłowców, do której zaliczamy następujące rodzaje: wielosił (Polemonium), kollomia (Collomia), floks (Phlox) oraz gilia(Gilia). W Polsce można spotkać 6 gatunków z tej rodziny roślin w środowisku naturalnym.

Floks DrummondaFloks Drummonda PL

Phlox drummondii

Floks Drummonda (Phlox drummondii) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny wielosiłowatych, uprawiana jako roślina ozdobna.

Wielosił błękitnyWielosił błękitny PL

Polemonium caeruleum

Wielosił błękitny (Polemonium caeruleum) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny wielosiłowatych, jedyny przedstawiciel rodzaju Polemonium w naszym kraju. Gatunek rzadko uprawiany jako roślina ozdobna i lecznicza.

Floks szydlastyFloks szydlasty PL - ogród

Phlox subulata

Floks szydlasty, płomyk szydlasty (Phlox subulata) to roślina wieloletnia z rodziny wielosiłowatych o zimozielonych liściach, tworząca darnie ścielące się po ziemi. To także roślina uprawniana w naszych ogrodach jako roślina ozdobna.

Floks wiechowatyFloks wiechowaty PL - ogród

Phlox paniculata

Floks wiechowaty, płomyk wiechowaty (Phlox paniculata) to gatunek rośliny wieloletniej z rodziny wielosiłowatych, często uprawiany jako roślina ozdobna, tworzący wiele mieszańców, dziczejący.

• kollomia wielkokwiatowa (Collomia grandiflora)
  • gilia krawnikolistna (Gilia achilleifolia)

Floks Drummonda: Kwitnie floks Drummonda.
         Floks szydlasty: Kwitnie floks szydlasty.
          Floks wiechowaty: Kwitnie floks wiechowaty.
         Wielosił błękitny: Kwitnie wielosił błękitny.