logo

Żabieńcowate

Żabieńcowate (Alismataceae) to rodzina roślin okrytonasiennych z rzędu bagiennych, do której zaliczamy następujące rodzaje: strzałka (Sagittaria), elisma (Luronium), kaldezja (Caldesia), żabieniec (Alisma) oraz żabienica (Baldellia). W Polsce można spotkać 7 gatunków z tej rodziny roślin w środowisku naturalnym.

Strzałka wodnaStrzałka wodna PL

Sagittaria sagittifolia

Strzałka wodna (Sagittaria sagittifolia) to wieloletnia roślina wodna z rodziny żabieńcowatych o charakterystycznych liściach górnych w kształcie strzałki. Roślina ta jest także uprawiana w oczkach wodnych.

Żabienica jaskrowataŻabienica jaskrowata PL

Baldellia ranunculoides

Żabienica jaskrowata (Baldellia ranunculoides) to gatunek wieloletniej rośliny wodnej z rodziny żabieńcowatych. To także roślina akwarystyczna i uprawiana w stawach ogrodowych.

Żabienica amazońskaŻabienica amazońska

Echinodorus amazonicus

Żabienica amazońska (Echinodorus amazonicus) to gatunek słodkowodnej rośliny z rodziny żabieńcowatych. To roślina do akwarium o średnim tempie wzrostu.

Żabienica sercolistnaŻabienica sercolistna

Echinodorus cordifolius

Żabienica sercolistna (Echinodorus cordifolius) to gatunek wodnej rośliny z rodziny żabieńcowatych. To jedna z roślin akwariowych.

• żabieniec trawolistny (Alima gramineum)
  • żabieniec lancetowaty (Alima lanceolatum)
  • żabieniec babka-wodna (Alima plantago-aquatica)
  • kaldezja dziewięciornikowata (Caldesia parnassifolia)
  • elisma pływająca (Luronium natans)

Strzałka wodna: Kwitnie strzałka wodna.
        Żabienica jaskrowata: Kwitnie żabienica jaskrowata.