logo

Exidiaceae

Exidiaceae to rodzina grzybów z rzędu uszakowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Galaretek kolczastyGalaretek kolczasty PL

Pseudohydnum gelatinosum

Galaretek kolczasty (Pseudohydnum gelatinosum) to gatunek jadalnego grzyba z rodziny Exidiaceae. Smakuje nieco jak ryba. Zapach niewyraźny.

Kisielnica kędzierzawa, kisielec kędzierzawyKisielnica kędzierzawa, kisielec kędzierzawy PL

Exidia plana

Kisielnica kędzierzawa, kisielec kędzierzawy (Exidia plana) to gatunek niejadalnego grzyba o trudnej do ustalenia klasyfikacji. Nie posiada specyficznego zapachu.

Galaretek kolczasty: Okres występowania owocników galaretka kolczastego.
Kisielnica kędzierzawa, kisielec kędzierzawy: Okres występowania owocników kisielnicy kędzierzawej.

• Markus Fluck - Atlas grzybów - oznaczanie zbiór użytkowanie, 978-83-7175-858-4, Delta 2015