logo

Amarylkowate

Amarylkowate (Amaryllidaceae) to rośliny z rzędu liliowców. Wiele źródeł zalicza tę rodzinę do rzędu szparagowców. To gatunki na ogół tropikalne lun subtropikalne.

Narcyz trąbkowyNarcyz trąbkowy PL

Narcissus pseudonarcissus

Narcyz trąbkowy (Narcissus pseudonarcissus) to bylina z rodziny amarylkowatych, uprawiana w przydomowych ogrodach, a także na kwiaty cięte. Kolor kwiatów jednobarwny - żółty, czasem dwubarwny: kremowy i żółty.

Śnieżyca wiosennaŚnieżyca wiosenna PL §

Leucojum vernum

Śnieżyca wiosenna (Leucojum vernum) to bylina z rodziny amarylkowatych, często uprawiana roślina ozdobna, dziczejąca. Roślina obumiera zaraz po wydaniu owoców z początkiem lata.

Śnieżyczka przebiśniegŚnieżyczka przebiśnieg PL §

Galanthus nivalis

Śnieżyczka przebiśnieg (Galanthus nivalis) to bylina z rodziny amarylkowatych, zwiastun wiosny. Niestety poprzez utratę środowisk naturalnych oraz bezmyślne zrywanie przez człowieka kwiatów i wykopywanie cebulek jest gatunkiem ginącym.

Śnieżyca letniaŚnieżyca letnia PL - obcy

Leucojum aestivum

Śnieżyca letnia (Leucojum aestivum) to wieloletnia roślina z rodziny amarylkowatych. W Polsce rzadko spotykana w uprawach ozdobnych, dziczejąca.

Kliwia pomarańczowaKliwia pomarańczowa

Clivia miniata

Kliwia pomarańczowa, kliwia cynobrowa (Clivia miniata) to gatunek trującej rośliny z rodziny amarylkowatych, dość popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Krasnokwiat białokwiatowyKrasnokwiat białokwiatowy

Haemanthus albiflos

Krasnokwiat białokwiatowy (Haemanthus albiflos) to gatunek trującej rośliny cebulowej z rodziny amarylkowatych. To ozdobna roślina doniczkowa.

ZwartnicaZwartnica

Hippeastrum sp.

Zwartnica (Hippeastrum sp.) to rodzaj roślin ozdobnych cebulowych z rodziny amarylkowatych, jedna z najbardziej popularnych roślin ozdobnych doniczkowych cebulowych w Polsce.

Narcyz biały, narcyz wonnyNarcyz biały, narcyz wonny PL - ogród

Narcissus poeticus

Narcyz biały, narcyz wonny (Narcissus poeticus) to gatunek wieloletniej rośliny trującej z rodziny amarylkowatych, często spotykany w uprawach ogrodowych.

• miecznica wąskolistna (Sisyrinchium montanum)

Wytwarzają kłącza lub cebule.

Kliwia pomarańczowa: Kwitnie kliwia pomarańczowa.
          Narcyz biały, narcyz wonny: Kwitnie narcyz biały.
          Śnieżyca letnia: Kwitnie śnieżyca letnia.
         Śnieżyca wiosenna: Kwitnie śnieżyca wiosenna.
        Śnieżyczka przebiśnieg: Kwitnie śnieżyczka przebiśnieg.