logo

Araliowate

Araliowate (Araliaceae) to rośliny z rzędu baldachokwiatowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Bluszcz pospolityBluszcz pospolity PL

Hedera helix

Bluszcz pospolity (Hedera helix) to wieloletnia roślina, pnącze płożące lub pnące się nawet na wysokość 20-30 m. To roślina trująca. Wiele ptaków zjada owoce bluszczu. Liście są zimozielone, lekko błyszczące, zmienne w budowie.

Polyscias scutellariaPolyscias scutellaria

Polyscias scutellaria

Polyscias scutellaria to gatunek rośliny z rodziny araliowatych, to ozdobna roślina doniczkowa.

Bluszcz kolchidzkiBluszcz kolchidzki

Hedera colchica

Bluszcz kolchidzki (Hedera colchica) to gatunek rośliny, pnącza z rodziny araliowatych. Gatunek występuje w Azji. Osiąga wysokość 10-12 m. Liście są od szerokojajowatych do eliptycznych.

Fatsja japońskaFatsja japońska

Fatsia japonica

Fatsja japońska (Fatsia japonica) to roślina z rodziny araliowatych, ozdobna roślina pokojowa.

Szeflera drzewkowataSzeflera drzewkowata

Schefflera arboricola

Szeflera drzewkowata (Schefflera arboricola) to gatunek krzewu z rodziny araliowatych. W naszych warunkach to ozdobna roślina doniczkowa.

Szeflera najwytworniejszaSzeflera najwytworniejsza

Dizygotheca elegantissima

Szeflera najwytworniejsza, dizygoteka najwytworniejsza (Dizygotheca elegantissima) to gatunek krzewu lub niskiego drzewka z rodziny araliowatych.

Aralia japońskaAralia japońska PL - ogród

Aralia elata

Aralia japońska (Aralia elata) to wysoki krzew lub niskie drzewo z rodziny araliowatych, u nas uprawiana jako krzew ozdobny o egzotycznym wyglądzie. Korona jest mocno rozrzedzona, gałęzie dość grube. Na pniu i pędach znajdują się kolce.

Aralia japońska: Kwitnie aralia japońska.
          Bluszcz pospolity: Kwitnie bluszcz pospolity.