logo

Araukariowate

Araukariowate (Araucariaceae) to rośliny z rzędu szpilkowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Araukaria chilijskaAraukaria chilijska

Araucaria araucana

Araukaria chilijska (Araucaria araucana) to zimozielone drzewo - żywa skamielina - z rodziny araukariowatych. Szyszki są walcowate, grube, krótkie, brązowiejące. Nasiona są jadalne, długie, brązowe.

Araukaria wyniosłaAraukaria wyniosła

Araucaria heterophylla

Araukaria wyniosła (Araucaria heterophylla) to gatunek rośliny z rodziny araukariowatych. To drzewo, a także ozdobna roślina doniczkowa.