Bignoniowate

Bignoniowate (Bignoniaceae) to rodzina roślin z rzędu jasnotowców. To głównie rośliny tropikalne. W rodzinie tej znajdują się drzewa, krzewy, pnącza i rośliny zielne.

Surmia bignoniowa, surmia zwyczajnaSurmia bignoniowa, surmia zwyczajna PL - ogród

Catalpa bignonioides

Surmia bignoniowa, surmia zwyczajna (Catalpa bignonioides) to niewysokie drzewo o dużych liściach i egzotycznym wyglądzie. Do Europy drzewo to sprowadził w 1720 roku Mark Catesby. Liście po roztarciu wydają przykry zapach.

Surmia pośredniaSurmia pośrednia PL - ogród

Catalpa ×erubescens

Surmia pośrednia (Catalpa ×erubescens) to mieszaniec surmii bigoniowej oraz żółtokwiatowej. To drzewo o szerokim i luźnym pokroju. Drzewo spotykane w uprawach.

Surmia wielokwiatowa, surmia okazałaSurmia wielokwiatowa, surmia okazała PL - ogród

Catalpa speciosa

Surmia wielokwiatowa, surmia okazała, katalpa wielkokwiatowa (Catalpa speciosa) to gatunek wysokiego drzewa z rodziny bigoniowatych. Gatunek występuje w naturze w Ameryce Północnej (USA).

Najwięcej gatunków żyje w Ameryce Południowej. Pierwotnie w Europie nie występował żaden przedstawiciel tej rodziny.

Surmia bignoniowa, surmia zwyczajna: Kwitnie surmia zwyczajna.