Bukszpanowate

Bukszpanowate (Buxaceae) to rośliny z rzędu trzmielinowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Bukszpan drobnolistnyBukszpan drobnolistny PL - ogród

Buxus microphylla

Bukszpan drobnolistny (Buxus microphylla) to krzew z rodziny bukszpanowatych, uprawiany w Polsce jako roślina ozdobna. Osiąga wysokość 120 cm. Liście są skórzaste, zaokrąglone, do 1,5 cm długości.

Bukszpan zwyczajny, bukszpan wiecznozielonyBukszpan zwyczajny, bukszpan wiecznozielony PL - obcy

Buxus sempervirens

Bukszpan zwyczajny, bukszpan wiecznozielony (Buxus sempervirens) to zimozielony krzew z rodziny bukszpanowatych, uprawiany jako roślina ozdobna na żywopłoty Ma zwarty pokrój o jajowatym kształcie. To podstawowy gatunek ogrodów formalnych.

Runianka japońskaRunianka japońska PL - ogród

Pachysandra terminalis

Runianka japońska (Pachysandra terminalis) to zimozielona krzewinka, uprawiana u nas jako ozdobna roślina okrywowa. Runianka japońska rośnie chętnie w miejscach, w których nie chcą się rozwijać inne gatunki roślin.