Morwowate

Morwowate (Moraceae) to rodzina roślin okrytonasiennych z rzędu pokrzywowców, do której zaliczamy tylko jeden gatunek występujący w Polsce - morwę białą. Na świecie znanych jest kilkanaście gatunków tych roślin.

Figowiec benjaminaFigowiec benjamina

Ficus benjamina

Figowiec benjamina, figowiec płaczący, figowiec benjamiński (Ficus benjamina) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To popularna roślina doniczkowa w różnych odmianach.

Figowiec lirolistnyFigowiec lirolistny

Ficus lyrata

Figowiec lirolistny, figowiec dębolistny (Ficus lyrata) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

Figowiec pospolity, drzewo figoweFigowiec pospolity, drzewo figowe

Ficus carica

Figowiec pospolity, drzewo figowe, figowiec owocowy, figowiec właściwy (Ficus carica) to niskie drzewo z rodziny morowowatych. To najbardziej wytrzymały na mróz przedstawiciel figowców. Owoc to figa, z początku zielona, potem fioletowa.

Figowiec sprężysty Figowiec sprężysty

Ficus elastica

Figowiec sprężysty (Ficus elastica) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych, popularna ozdobna ze względu na liście roślina doniczkowa. Popularna nazwa tego figowca to po prostu fikus.

Fikus wierzbolistnyFikus wierzbolistny

Ficus binnendijkii

Fikus wierzbolistny (Ficus binnendijkii) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna roślina doniczkowa z uwagi na piękne liście.

Morwa białaMorwa biała PL

Morus alba

Morwa biała (Morus alba L.) to drzewo lub duży krzew z rodziny morwowatych, należący do rzędu pokrzywowców. To podstawowe drzewo służące do hodowli jedwabników. Morwę białą uprawia się także dla jadalnych owoców.

Morwy występują na półkuli północnej, głównie w strefie subtropikalnej.

Morwa biała: Kwitnie morwa biała.
          Morwa biała: Owoce morwy białej nadają się do zbiorów.