logo

Morwowate

Morwowate (Moraceae) to rodzina roślin okrytonasiennych z rzędu pokrzywowców, do której zaliczamy tylko jeden gatunek występujący w Polsce - morwę białą. Na świecie znanych jest kilkanaście gatunków tych roślin.

Morwa białaMorwa biała PL

Morus alba

Morwa biała (Morus alba L.) to drzewo lub duży krzew z rodziny morwowatych, należący do rzędu pokrzywowców. To podstawowe drzewo służące do hodowli jedwabników. Morwę białą uprawia się także dla jadalnych owoców.

Figowiec benjaminaFigowiec benjamina

Ficus benjamina

Figowiec benjamina, figowiec płaczący, figowiec benjamiński (Ficus benjamina) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To popularna roślina doniczkowa w różnych odmianach.

Figowiec lirolistnyFigowiec lirolistny

Ficus lyrata

Figowiec lirolistny, figowiec dębolistny (Ficus lyrata) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna z uwagi na liście roślina doniczkowa.

Figowiec pospolity, drzewo figoweFigowiec pospolity, drzewo figowe

Ficus carica

Figowiec pospolity, drzewo figowe, figowiec owocowy, figowiec właściwy (Ficus carica) to niskie drzewo z rodziny morowowatych. To najbardziej wytrzymały na mróz przedstawiciel figowców. Owoc to figa, z początku zielona, potem fioletowa.

Figowiec sprężysty Figowiec sprężysty

Ficus elastica

Figowiec sprężysty (Ficus elastica) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych, popularna ozdobna ze względu na liście roślina doniczkowa. Popularna nazwa tego figowca to po prostu fikus.

Fikus wierzbolistnyFikus wierzbolistny

Ficus binnendijkii

Fikus wierzbolistny (Ficus binnendijkii) to gatunek rośliny z rodziny morwowatych. To ozdobna roślina doniczkowa z uwagi na piękne liście.

Morwy występują na półkuli północnej, głównie w strefie subtropikalnej.

Morwa biała: Kwitnie morwa biała.
          Morwa biała: Owoce morwy białej nadają się do zbiorów.