Niecierpkowate

Niecierpkowate (Balsaminaceae) to rośliny z rzędu mydleńcowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Niecierpek balsaminaNiecierpek balsamina PL - ogród

Impatiens balsamina

Niecierpek balsamina (Impatiens balsamina) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny niecierpkowatych. To w Polsce roślina ozdobna rabatowa i pojemnikowa.

Niecierpek drobnokwiatowyNiecierpek drobnokwiatowy PL - obcy

Impatiens parviflora

Niecierpek drobnokwiatowy (Impatiens parviflora) to jednoroczna, inwazyjna roślina zielna, tworząca w lasach całe łany. Niecierpek drobnokwiatowy ma azjatyckie pochodzenie.

Niecierpek himalajskiNiecierpek himalajski PL - ogród

Impatiens glandulifera

Niecierpek himalajski (Impatiens glandulifera) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny niecierpkowatych. To w Polsce roślina ozdobna uprawna i dziczejąca. Spotykana w miejscach ruderalnych, nad wodami.

Niecierpek pospolityNiecierpek pospolity PL

Impatiens noli-tangere

Niecierpek pospolity (Impatiens noli-tangere) to leśna roślina jednoroczna z rodziny niecierpkowatych, z charakterystycznymi, dość dużymi i żółtymi kwiatami. To gatunek wskaźnikowy starych lasów.

Niecierpek przylądkowy, niecierpek pomarańczowyNiecierpek przylądkowy, niecierpek pomarańczowy PL - obcy

Impatiens capensis

Niecierpek przylądkowy, niecierpek pomarańczowy (Impatiens capensis) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny niecierpkowatych.

Niecierpek balsamina: Kwitnie niecierpek balsamina.
       Niecierpek drobnokwiatowy: Kwitnie niecierpek drobnokwiatowy
         Niecierpek himalajski: Kwitnie niecierpek himalajski.
       Niecierpek pospolity: Kwitnie niecierpek pospolity.
          Niecierpek przylądkowy, niecierpek pomarańczowy: Kwitnie niecierpek przylądkowy.