Rośliny zielne jednoroczne

ogrodowe
ozdobne
inne
ZASTOSUJ

Uwaga! Jeżeli w danej sekcji zostały wyłączone wszystkie opcje, dany filtr nie jest wówczas aktywny!

Gatunki roślin

Aksamitka rozpierzchłaAksamitka rozpierzchła

(Tagetes patula)

Aksamitka rozpierzchła (Tagetes patula) to roślina roczna z rodziny astrowatych, o intensywnym zapachu, uprawiana jako roślina ozdobna rabatowa. Znanych jest około 50 odmian tego gatunku.

Arbuz zwyczajny, kawonArbuz zwyczajny, kawon

(Citrullus lanatus)

Arbuz zwyczajny, kawon (Citrullus lanatus) to gatunek jednorocznej rośliny uprawnej z rodziny dyniowatych. To znana z dużych i soczystych owoców roślina uprawna o czerwonym miąższu.

Babka zwyczajnaBabka zwyczajna PL

(Plantago major)

Babka zwyczajna (Plantago major) to bylina lub roślina jednoroczna z rodziny babkowatych o właściwościach leczniczych. Liście zawierają substancje, które sprzyjają gojeniu się ran. Od dawna okłady z babki stosowano na oparzenia, użądlenia, otarcia.

BóbBób

(Vicia faba)

Bób (Vicia faba) to jednoroczna roślina uprawna, strączkowa z rodziny motylkowatych, popularna na wszystkich kontynentach świata. Spożywa się nasiona bobu jako jarzynę. Nasiona są jasnozielone, duże, w strąkach.

Chaber bławatekChaber bławatek PL

(Centaurea cyanus)

Chaber bławatek (Centaurea cyanus L.) to roślina jednoroczna lub dwuletnia, pospolity chwast zbożowy, tworzący łany. W Polsce to pospolity chwast polny, przede wszystkim zbożowy.

Fiołek polnyFiołek polny PL

(Viola arvensis)

Fiołek polny, bratek polny (Viola arvensis Murray) to pospolity chwast rolny. Kwiaty są małe (10-15 mm). Korona jest tak samo długa jak kielich lub trochę krótsza. Płatki są biało-żółte, pomarańczowe w gardzieli.

Kapusta rzepakKapusta rzepak PL

(Brassica napus)

Kapusta rzepak (Brassica napus) to roślina uprawna z rodziny kapustowatych. Rzepak (nasiona) zawiera prawie 50% tłuszczu. To nasza najpopularniejsza roślina oleista. Roślina ta jest uprawiana na całym świecie, w Polsce w całym kraju.

Komosa biała, lebiodaKomosa biała, lebioda PL

(Chenopodium album)

Komosa biała, lebioda (Chenopodium album) to roślina roczna, pospolity chwast polny i ogrodowy z rodziny komosowatych. To jeden z najbardziej pospolitych i uciążliwych chwastów.

Komosa ryżowaKomosa ryżowa

(Chenopodium quinoa)

Komosa ryżowa (Chenopodium quinoa Willd.) to gatunek rośliny jednorocznej z rodziny komosowatych, rośliny uprawnej, dającej wartościowe nasiona i jadalne liście. Nasiona to jedne z najbardziej odżywczych nasion świata, zawierające aż 19% białka.

Mak polnyMak polny PL

(Papaver rhoeas)

Mak polny (Papaver rhoeas L.) to jara lub ozima roślina jednoroczna, zaliczana do chwastów polnych, powszechnie znana, kojarzona z uprawami zbóż. Mak polny ma zdolności uspakajające oraz ściągające.

Niecierpek drobnokwiatowyNiecierpek drobnokwiatowy

(Impatiens parviflora)

Niecierpek drobnokwiatowy (Impatiens parviflora) to jednoroczna, inwazyjna roślina zielna, tworząca w lasach całe łany. Niecierpek drobnokwiatowy ma azjatyckie pochodzenie.

OgórekOgórek PL

(Cucumis sativus)

Ogórek, ogórek siewny (Cucumis sativus L.) to gatunek uprawnej rośliny jednorocznej z rodziny dyniowatych. Znamy dużo odmian ogórka, w tym krótkoowocowe i długoowocowe. Ogórki uprawiano już 4000 lat temu w Egipcie.

Owies zwyczajnyOwies zwyczajny PL

(Avena sativa)

Owies zwyczajny (Avena sativa) to gatunek zboża, powszechnie uprawianego w krajach strefy umiarkowanej. Ziarno to wartościowa pasza dla zwierząt. Owies znajduje zastosowanie w przemyśle spożywczym do produkcji płatków owsianych i kaszy

Słonecznik zwyczajnySłonecznik zwyczajny PL

(Helianthus annuus)

Słonecznik zwyczajny (Helianthus annuus) to jednoroczna roślina zielna uprawna z rodziny astrowatych, bardzo wysoka z charakterystycznym koszyczkiem. Słonecznik uprawiano już 7 tysięcy lat temu. W Europie pojawił się w XVI wieku.

Liczba odnalezionych kart atlasu roślin (gatunków) według zadanych kryteriów: 14