Szparagowate

Szparagowate (Asparagaceae) to rośliny z rzędu liliowców. Niektóre źródła gatunki z tej rodziny zaliczają do liliowatych.

Dracena obrzeżonaDracena obrzeżona

Dracaena marginata

Dracena obrzeżona (Dracaena marginata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych, popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Dracena wonnaDracena wonna

Dracaena fragrans

Dracena wonna (Dracaena fragrans) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych, ozdobna roślina doniczkowa.

Kordylina krzewiastaKordylina krzewiasta

Cordyline fruticosa

Kordylina krzewiasta (Cordyline fruticosa) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych. To krzewiasta ozdobna roślina doniczkowa.

Nolina odgięta, noga słoniaNolina odgięta, noga słonia

Beaucarnea recurvata

Nolina odgięta, noga słonia, baukarnea odgięta, stopa słonia, nolina wygięta (Beaucarnea recurvata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych.

Sansewieria gwinejskaSansewieria gwinejska

Sansevieria trifasciata

Sansewieria gwinejska (Sansevieria trifasciata) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych. To popularna ozdobna roślina doniczkowa.

Szparag cienkolistnySzparag cienkolistny PL - obcy

Asparagus tenuifolius

Szparag cienkolistny (Asparagus tenuifolius) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych. To w Polsce roślina rzadka, zawleczona, pojawiająca się na południowym wschodzie.

Szparag lekarskiSzparag lekarski PL

Asparagus officinalis

Szparag lekarski (Asparagus officinalis) to gatunek rośliny wieloletniej z rodziny szparagowatych, popularna jarzyna. Osobom nie posiadającym genu odpowiedzialnego za rozpad asparaginy szparag nadaje charakterystyczny zapach moczowi.

Szparag ostrolistnySzparag ostrolistny PL - ogród

Asparagus acutifolius

Szparag ostrolistny (Asparagus acutifolius) to gatunek rośliny z rodziny szparagowatych o zdrewniałym pędzie. Osiąga wysokość 200 cm.

Zielistka SternbergaZielistka Sternberga

Chlorophytum comosum

Zielistka Sternberga (Chlorophytum comosum) to gatunek ozdobnej rośliny doniczkowej z rodziny szparagowatych. To trująca roślina.

Szparag cienkolistny: Kwitnie szparag cienkolistny.
         Szparag lekarski: Kwitnie szparag lekarski.
       Szparag lekarski: Możliwy zbiór szparagów.