logo

Winoroślowate

Winoroślowate (Vitaceae) to rośliny z rzędu szakłakowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Winorośl właściwaWinorośl właściwa

Vitis vinifera

Winorośl właściwa, latorośl winna (Vitis vinifera) to gatunek zdrewniałego pnącza, często uprawiany. To roślina uprawna, z której wytwarza się wino, rodzynki. Z nasion zaś wytwarza się olej.

Kasztanowa winoroślKasztanowa winorośl

Tetrastigma voinierianum

Kasztanowa winorośl (Tetrastigma voinierianum) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych. To ozdobna z uwagi na ozdobne liście roślina doniczkowa.

Winnik zmiennyWinnik zmienny

Ampelopsis glandulosa

Winnik zmienny (Ampelopsis glandulosa) to gatunek rośliny z rodziny winoroślowatych, ozdobna roślina doniczkowa. To pnącze o niejadalnych owocach.

Winorośl amurskaWinorośl amurska

Vitis amurensis

Winorośl amurska (Vitis amurensis) to gatunek pnącza z rodziny winoroślowatych. Roślina ta w naturze występuje w Azji na Dalekim Wschodzie. Liście są duże, ciemnozielone, dłoniaste, ogonkowe. Owoc to kulista, niebieska jagoda w gronach.

Winobluszcz amerykańskiWinobluszcz amerykański PL - ogród

Parthenocissus inserta

Winobluszcz amerykański (Parthenocissus inserta) to gatunek rośliny, liany z rodziny winoroślowatych, podobny do winobluszczu pięciolistkowego.

Winorośl pachnąca, winorośl przybrzeżnaWinorośl pachnąca, winorośl przybrzeżna PL - ogród

Vitis vulpina

Winorośl pachnąca, winorośl przybrzeżna (Vitis vulpina) to gatunek ozdobnego pnącza z rodziny winoroślowatych.

• winobluszcz pięciolistkowy (Parthenocissus quinquaefolia)
  • winorośl truskawkowa, winorośl laburska (Vitis labrusca)

Winobluszcz amerykański: Kwitnie winobluszcz amerykański.
           Winorośl pachnąca, winorośl przybrzeżna: Kwitnie winorośl pachnąca.
           Winorośl właściwa: Kwitnie winorośl właściwa.