logo

Żabiściekowate

Żabiściekowate (Hydrocharitaceae) to rodzina roślin wodnych, do której zaliczamy w naszym kraju 4 gatunki w 4 rodzajach, w tym żabiściek, osokę, moczarkę i przesiąkrę.

To rośliny wodne, pływające.

Osoka aloesowataOsoka aloesowata PL

Stratiotes aloides

Osoka aloesowata (Stratiotes aloides) to okazała, sztywna, wieloletnia roślina wodna z rozłogami, pływająca z rodziny żabiściekowatych, czasami tworząca zwarte fitocenozy. W Polsce występuje dość pospolicie na niżu.

Przesiąkra okółkowaPrzesiąkra okółkowa PL §§

Hydrilla verticillata

Przesiąkra okółkowa (Hydrilla verticillata) to gatunek wieloletniej rośliny wodnej z rodziny żabiściekowatych. Zasiedla wody na północy kraju, ale rzadko. W Polsce gatunek osiąga południową granicę zasięgu.

Żabiściek pływającyŻabiściek pływający PL

Hydrocharis morsus-ranae

Żabiściek pływający (Hydrocharis morsus-ranae) to wieloletnia roślina wodna z rodziny żabiściekowatych, pływająca lub zakorzeniona w mulistym dnie, z licznymi rozłogami. Zasiedla spokojne wody. Roślina w kraju pospolita na niżu.

Moczarka kanadyjskaMoczarka kanadyjska PL - obcy

Elodea canadensis

Moczarka kanadyjska (Elodea canadensis) to gatunek wieloletniej rośliny podwodnej z rodziny żabiściekowatych. Ma status gatunku obcego i inwazyjnego. Z łatwością kolonizuje wszelkie zbiorniki wodne. U nas bardzo pospolita.

Moczarka argentyńskaMoczarka argentyńska

Egeria densa

Moczarka argentyńska (Egeria densa) to gatunek słodkowodnej rośliny wodnej z rodziny żabiściekowatych. To roślina akwaryjna.

Nurzaniec śrubowyNurzaniec śrubowy

Vallisneria spiralis

Nurzaniec śrubowy (Vallisneria spiralis) to gatunek rośliny wodnej z rodziny żabiścikowatych. To roślina akwariowa.

Osoka aloesowata: Kwitnie osoka aloesowata.
        Przesiąkra okółkowa: Kwitnie przesiąkra okółkowa.
         Żabiściek pływający: Kwitnie żabiściek pływający.