logo

Złotogłowowate

Złotogłowowate (Asphodelaceae) to rodzina roślin jednoliściennych z rzędu liliowców.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Gasteria pulchraGasteria pulchra

Gasteria pulchra

Gasteria pulchra to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych. To ozdobna roślina doniczkowa, sukulent, rzadko spotykany u nas w uprawie.

Aloes zwyczajnyAloes zwyczajny

Aloe vera

Aloes zwyczajny, aloes barbadoski (Aloe vera) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, zaliczany do sukulentów. To roślina ozdobna o leczniczych właściwościach.

Gasteria brodawkowataGasteria brodawkowata

Gasteria verrucosa

Gasteria brodawkowata, jęzorka brodawkowata, aloesik brodawkowaty (Gasteria verrucosa) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, sukulent, roślina ozdobna doniczkowa.

Haworsja wąskolistnaHaworsja wąskolistna

Haworthia attenuata

Haworsja wąskolistna (Haworthia attenuata) to gatunek rośliny z rodziny złotogłowowatych, sukulent, ozdobna roślina doniczkowa.

W Polsce w naturze nie występują żadne gatunki z tej rodziny.

Gasteria brodawkowata: Czas przesadzania gasterii brodawkowatej.
     Gasteria brodawkowata: Można stosować nawozy dla gasterii brodawkowatej.