Bukowate

Bukowate (Fagaceae) to rośliny z rzędu bukowców. Do rodziny tej należy siedem rodzajów drzew i krzewów.

Buk pospolity, buk zwyczajnyBuk pospolity, buk zwyczajny PL

Fagus salvatica

Buk pospolity, buk zwyczajny (Fagus salvatica) to drzewo z rodziny bukowatych, jedno z najpiękniejszych gatunków drzew w Polsce, rodzących jadalne orzeszki. To jedno z najpiękniejszych drzew Polski, szczególnie jesienią, gdy liście przyjmują różne barwy.

Dąb bezszypułkowyDąb bezszypułkowy PL

Quercus petraea

Dąb bezszypułkowy (Quercus petraea) to drzewo liściaste z rodziny bukowatych podobne do dębu szypułkowego. Drzewo to jest rzadko sadzone w ogrodach jako roślina ozdobna. Sadzone są zwykle odmiany ozdobne.

Dąb burgundzkiDąb burgundzki

Quercus cerris

Dąb burgundzki (Quercus cerris) to drzewo z rodziny bukowatych, często o długim pniu ze szpiczastym wierzchołkiem. Konary cieńsze niż u innych dębów. Jego drewno jest bezwartościowe, bardzo twarde.

Dąb czerwonyDąb czerwony

Quercus rubra

Dąb czerwony (Quercus rubra) to gatunek drzewa z rodziny bukowatych o charakterystycznych ostrych zakończeniach klap liści. To drzewo o rozłożystej koronie

Dąb omszonyDąb omszony

Quercus pubescens

Dąb omszony (Quercus pubescens) to gatunek niskiego drzewa liściastego, czasem krzewu z rodziny bukowatych. W Polsce w naturze występuje w Bielinku nad Odrą.

Dąb pontyjskiDąb pontyjski

Quercus pontica

Dąb pontyjski (Quercus pontica) to gatunek drzewa o krzaczastym pokroju z rodziny bukowatych. W naturze roślina występuje na Kaukazie. Liście są duże, brzegiem ościste.

Dąb szypułkowyDąb szypułkowy PL

Quercus robur

Dąb szypułkowy (Quercus robur L.) to drzewo liściaste z rodziny bukowatych, jedno z najbardziej okazałych i najdłużej żyjących drzew liściastych w naszym kraju i całej Europie.

• Dąb szkarłatny (Quercus coccinea)