Kogiowate

Kogiowate (Kogiidae) to rodzina ssaków z rzędu waleni, do której zaliczamy 2 gatunki.

Wygląd

Ubarwienie czarno-szare z wierzchu, szarawe od spodu.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Kogia krótkogłowaKogia krótkogłowa

Kogia breviceps

Kogia krótkogłowa (Kogia breviceps) to gatunek walenia z rodziny kogiowatych. Dawna nazwa tego ssaka to kaszalot mały.

• kogia płaskonosa (Kogia simus)

Ssaki te żyją w wodach umiarkowanych i tropikalnych Oceanu Atlantyckiego, Spokojnego i Indyjskiego.

• Włodzimierz Cichocki, Agnieszka Ważna, Jan Cichocki, Ewa Rajska-Jurgiel, Artur Jasiński, Wiesław Bogdanowicz - Polskie nazewnictwo ssaków świata, 978-83-88147-15-9, Muzeum i Instytut Zoologii PAN 2015
  • pod red. Kazimierza Kowalskiego - Mały słownik zoologiczny - ssaki, Wiedza Powszechna 1975

Czy tylko nietoperze używają echolokacji?

Echolokacja jest to zdolność do określania położenia obiektów w przestrzeni na podstawie echa akustycznego. Czy tylko nietoperze widzą w ciemności w ten sposób?

Największy ssak

Który z saków jest największy na świecie, a który w Polsce? Czy w historii żyły większe ssaki niż obecnie? Czy są to ssaki wodne czy lądowe?