Rozrzutkowate

Rozrzutkowate (Woodsiaceae) są roślinami z rzędu paprotkowców.

Wygląd

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Paprotnica bulwiastaPaprotnica bulwiasta

Cystopteris bulbifera

Paprotnica bulwiasta (Cystopteris bulbifera) to paproć z rodziny rozrzutkowatych. Gatunek ten występuje w Ameryce Północnej.

Pióropusznik strusiPióropusznik strusi PL §

Matteuccia struthiopteris

Pióropusznik strusi (Matteuccia struthiopteris) to jedna z najbardziej dekoracyjnych paproci. Przypomina strusie pióra. To roślina wieloletnia i dużych rozmiarów. Najczęściej można ją spotkać w olszynie nadrzecznej i górskiej.

Wietlica samiczaWietlica samicza PL

Athyrium filix-femina

Wietlica samicza (Athyrium filix-femina) jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Jest jedyną rodzimą paprocią z wydłużonymi zarodniami. Uprawianych jest wiele odmian ozdobnych wietlicy samiczej.

• paprotnica sudecka (Cystopteris sudetica)
  • rozrzutka brunatna (Woodsia ilvensis)

Pióropusznik strusi: Pojawiają się zarodniki pióropusznika strusiego.
         Wietlica samicza: Pojawiają się zarodniki wietlicy samiczej.