PL

Szewnica bzówka

Szewnica bzówka (Spilosoma lutea) to gatunek motyla nocnego z rodziny niedźwiedziówkowatych. Ubarwienie żółto-białe z niewielkim rysunkiem na skrzydłach w postaci czarnych kropek. Rzadko pojawiają się kreski na przednich skrzydłach. Na drugiej parze skrzydeł kropki nieliczne, a same skrzydła są dużo jaśniejsze. Czułki ciemne. Samiec ma głowę i tułów żółte, samica jasnożółte. Odwłok jest ciemnożółty z rzędem czarnych kropek. Gąsienica jest ciemnobrunatna lub szarobrunatna, jaśniejsza po bokach. Wzdłuż grzbietu biegnie cienka, żółtawa linia. Ciemne i jasne obszary rozgranicza cienka ciemna linia, a poniżej jasna, przerywana kreska. Głowa jest jaśniejsza i błyszcząca. Z brodawek wyrastają kępki włosków.

Szewnica bzówka (Spilosoma lutea)