Antyle

Antyle (Spindalidae) to rodzina ptaków wróblowych. Należą do niej cztery gatunki.

Wygląd

To ptaki z wysp Ameryki Środkowej.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Antyla pasiastaAntyla pasiasta

Spindalis zena

Antyla pasiasta (Spindalis zena) to gatunek ptaka z rodziny antyli. Głowa w czarno-białe pasy. Czarno-białe są także skrzydła w części oraz ogon. Brzuch biały, pierś żółta. Wierzch rdzawo-oliwkowy.

• antyla dominikańska (Spindalis dominicensis)
  • antyla jamajska (Spindalis nigricephala)
  • antyla portorykańska (Spindalis portoricensis)

Poniższa tabela zawiera dane na temat występowania opisanych tu gatunków z tej rodziny na różnych kontynentach. Jeżeli jeden gatunek występuje na kilku kontynentach, to jest ujęty we wszystkich tych miejscach.

KontynentLiczba gatunków
Europa0
Azja0
Afryka0
Ameryka Północna4
Ameryka Południowa0
Australia0
Antarktyda0

• Mielczarek Paweł, Kuziemko Marek - Kompletna lista ptaków świata, Wydział Biologii : Instytut Nauk o Środowisku Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019 http://listaptakow.eko.uj.edu.pl/

Ptaki online na żywo

W Internecie jest wiele stron z możliwością podglądania ptaków na żywo online, za pośrednictwem kamer. Najczęściej podgląda się ptaki w ich gniazdach oraz przy karmnikach.