logo

Kolcopiórki

Kolcopiórki (Dasyornithidae) to rodzina ptaków wróblowych, do której zaliczamy 3 gatunki.

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Kolcopiórek rudyKolcopiórek rudy

Dasyornis broadbenti

Kolcopiórek rudy (Dasyornis broadbenti) to gatunek ptaka wróblowego z rodziny kolcopiórków. Upierzenie z wierzchu rude, spód białawo-brązowawy, szarawy, łupkowaty. Ogon wachlarzowaty.

• kolcopiórek brązowy (Dasyornis brachypterus)