Kowalowate

Kowalowate (Pyrrhocoridae) to rodzina owadów, która liczy dziś około 400 gatunków. W Polsce żyją tylko 2 gatunki z tej rodziny owadów.

Długość ich ciała to około 10 mm. Mają zwykle jaskrawe ubarwienie: czerwone, żółte i czarne. Są łatwo rozpoznawalne i zwykle spotyka się je w całych skupiskach.

Pyrrhocoris marginatusPyrrhocoris marginatus PL

Pyrrhocoris marginatus

Pyrrhocoris marginatus to gatunek pluskwiaka różnoskrzydłego z rodziny kowalowatych. Ma ciemne ubarwienie ciała. Końce odnóży są nieco jaśniejsze. W Polsce gatunek występuje tylko na Dolnym Śląsku.

Kowal bezskrzydłyKowal bezskrzydły PL

Pyrrhocoris apterus

Kowal bezskrzydły to pospolity w Polsce owad o czerwonym zabarwieniu z czarnymi plamkami. Żyje w dużych grupach. Można go zobaczyć w nasłonecznionych miejscach u podstawy pni drzew.

Owady te występują głównie w tropikach. W Polsce najczęściej można je spotkać w dużych skupiskach, najczęściej na korze dużych i starych drzew (najczęściej lipa). Pospolite w całej Polsce są kowale bezskrzydłe.

Rozwój z przeobrażeniem niezupełnym.

Odżywiają się sokami owoców i nasion roślin.

W Polsce kowalowate nie są zagrożone wyginięciem.