logo

Skałowrony

Skałowrony (Corcoracidae) to rodzina ptaków z rzędu wróblowych, do której zaliczamy zaledwie 2 gatunki. W Polsce nie występują gatunki z tej rodziny ptaków.

Skałowrony mają puszyste upierzenie. Ich nogi są mocne, przystosowane do grzebania w ziemi.

ApostołApostoł

Struthidea cinerea

Apostoł (australijski) (Struthidea cinerea) to ptak z rodziny skałowronów, wcześniej zaliczany do gralin. Ma miękkie i puszyste upierzenie. Ubarwienie szaro-czarne. Dziób mocny. Brak dymorfizmu płciowego.

SkałowronSkałowron

Corcorax melanorhamphos

Skałowron (Corcorax melanorhamphos) to gatunek ptaka z rodziny skałowronów o czarnym upierzeniu i białych lusterkach na skrzydłach. Oczy są czerwone. Zagięty w dół dziób i nogi są ciemne.

Skałowrony występują w Australii.

Ptaki te spędzają dużo czasu na rozgrzebywanie ziemi w poszukiwaniu pokarmu. Przebywają zwykle w grupach do 20 osobników.

W budowie gniazda, wysiadywaniu jaj i karmieniu piskląt bierze udział cała rodzina. Samica składa od 2 do 5 jaj.

Polują na larwy chrząszczy, dżdżownice. Zjadają tez nasiona.