Logo Media Nauka

HTML5 Canvas - ścieżki

Na obiekcie Canvas można rysować ścieżki, dzięki którym koniec kursora podczas rysowania ustawia się zawsze na końcu każdej "podścieżki", czy linii. Składnia jest następująca:

context.beginPath();

Metoda ta jest niezbędna przy rysowaniu kształtów, o czym napiszę nieco później.

Przykład 1

Oto przykład rysowania losowego zygzaka linii. W ten sposób zbudowaliśmy pierwszą ścieżkę (aby zobaczyć efekt działania programu kliknij na lupkę pod kodem):

<html>
<head>
<script>
window.onload = function(){
var canvas = document.getElementById("myCanvas");
var context = canvas.getContext("2d");
context.lineWidth=2;
context.strokeStyle = "#000033";
context.beginPath();
context.moveTo(0,0);
for (var i=0; i<20; i++) {
var x = Math.random()*300;
var y = Math.random()*300;
context.lineTo(x,y);
}
context.stroke();
};
</script>
</head>
<body>
<canvas id="myCanvas" width="300" height="300" style="border:1px solid black;">
</canvas>
</body>
</html>
Lupa


© medianauka.pl, 2018-07-09, ART-3563




 




© Media Nauka 2008-2018 r.