Neon czerwony, neonek Axelroda

Neon czerwony, neonek Axelroda (Paracheirodon axelrodi) to gatunek małej ryby z rodziny kąsaczowatych, bardzo popularnej w domowych akwariach. Cechą charakterystyczna jest błyszcząca, niebieska pręga biegnąca od oczu do nasady ogona oraz czerwony spód.

Neon czerwony, neonek Axelroda (Paracheirodon axelrodi)
© Andriy Baranovskiy - Fotolia.com

Neon czerwony pochodzi z dorzecza amazonki w Ameryce Południowej.

Prowadzi stadny tryb życia.

Osiąga około 5 cm długości ciała.

akwarium

Hodowla - informacje dla akwarystów

Informacje ogólne o gatunku: To łatwa w hodowli, łagodna i spokojna ryba ławicowa. Trzymamy co najmniej 6-8 osobników, im więcej, tym lepszy efekt.

Rodzaj akwarium i wyposażenie: Wystarczy akwarium o pojemności 40 l dla 6-8 osobników, z gęstą roślinnością, ciemnym podłożem, kawałkami drewna na dnie, szyszkami lub liści dębowych, bukowych. Oświetlenie mocne, rozproszone przez rośliny pływające.

Inne warunki chowu: Woda o twardości 3-8°n. Woda o odczynie pH 5-6,5, dobrze filtrowana. Wodę podmieniamy raz w tygodniu (15%).

Temperatura: 24-27 °C.

Pokarm: Jest wszystkożerna. Podajemy drobny pokarm żywy, mrożonki, płatki.