Neon Innesa, bystrzyk neonowy

Neon Innesa, bystrzyk neonowy (Paracheirodon innesi) to gatunek małej ryby z rodziny kąsaczowatych. dymorfizm płciowy bardzo słabo zaznaczony, samica jest nieco masywniejsza. Neony Innesa mają spłaszczone bocznie ciało. Cechą charakterystyczną jest lśniący na niebiesko pas, biegnący przez boki od oczu aż do nasady ogona oraz intensywnie czerwona dolna część tułowia.

Neon Innesa, bystrzyk neonowy(Paracheirodon innesi)
© Mirko Rosenau - Fotolia.com

To ryba z dorzecza górnej Amazonki w Ameryce Południowej.

Rybka ta żyje w ławicach.

Długość ciała wynosi 4 cm.

Poluje na bezkręgowce.

Samica składa 100-200 jaj.

akwarium

Hodowla - informacje dla akwarystów

Informacje ogólne o gatunku: To łatwa w hodowli, łagodna i spokojna ryba ławicowa. Trzymamy co najmniej 6 osobników.

Rodzaj akwarium i wyposażenie: Wystarczy akwarium o pojemności 40 l dla 6-8 osobników, z gęstą roślinnością, ciemnym podłożem, kawałkami drewna na dnie, szyszkami lub liści dębowych, bukowych. Oświetlenie umiarkowane.

Inne warunki chowu: Woda o twardości 7-12°n. Woda o odczynie pH 6,5, dobrze filtrowana. Wodę podmieniamy raz w tygodniu (15%).

Temperatura: 23-25 °C.

Pokarm: Jest wszystkożerna. Podajemy drobny pokarm żywy, mrożonki, płatki.

Rozmnażanie: Neonki rozmnażają się w parach. Na tarło parę przenosimy do płytkiego akwarium (15 cm miękkiej wody) i ustawiamy je w półcieniu. Podłoże odkażamy (otoczaki, ruszt, łodygi roślin). Utrzymujemy temperaturę 23-24 °C i pH 6,5. Po tarle tarlaki odławiamy. Zbiornik zaciemniamy, Po 24 h wylęgają się larwy. Po tygodniu młode żerują. Podajemy im pierwotniaki i wrotki. Po kolejnym tygodniu mozna dodawać larwy solowca i oczlika.