Sumik szklisty, sumek szklisty

Sumik szklisty, sumek szklisty (Kryptopterus bicirrhis) to gatunek niewielkiej ryby słodkowodnej z rodziny sumowatych, której prawie całe ciało jest przeźroczyste, szkliste. Płetwa grzbietowa składa się tylko z jednego promienia. Z okolic pyska wychodzą dwa długie wąsy.

Sumik szklisty, sumek szklisty(Kryptopterus bicirrhis)
© mikhailg - Fotolia.com

Ryba ta występuje w południowo-wschodniej części Azji. Zasiedla rzeki o wolnym nurcie, także na niektórych wyspach Indonezji.

Prowadzi stadny tryb życia. Przejawia dzienną aktywność.

Ryba to osiąga długość 10 cm. głowa ma niewielkie rozmiary. Oczy są duże, ciemne. Płetwa ogonowa mocno wcięta, zaokrąglona.

akwarium

Hodowla - informacje dla akwarystów

Informacje ogólne o gatunku: Sumiki szkliste to stadne rybki, więc trzymamy je w małych grupach, po co najmniej kilka sztuk.

Rodzaj akwarium i wyposażenie: Akwarium z niezbyt bujną roślinnością, także pływającą. W akwarium powinien być utrzymany stały, niewielki prąd.

Inne warunki chowu: Możemy stosować zarówno miękką jak i twardą wodę. Można łączyć ich hodowle z innymi sumikami i gatunkami stadnymi. Odczyn pH: 6-7,5.

Temperatura: Temperatura wody: 22-27 °C.

Pokarm: Stosujemy zarówno żywy jak i suchy pokarm.