Gnu pręgowane, gnu pasiaste

Gnu pręgowane, gnu pasiaste (Connochaetes taurinus) to ssak z rodziny krętorogich, zaliczany do antylop. Sierść ma kolor srebrzysto-biały. Na szyi i na bokach tułowia występują ciemne pręgi. Ma brodę i grzywę z dłuższego włosia w kolorze ciemnobrunatnym. Ogon zakończony również długim włosiem. Jest cenionym zwierzęciem łownym. Przypomina nieco bydło domowe. Rogi ma zarówno samiec, jak i samica.

Gnu pręgowane, gnu pasiaste (Connochaetes taurinus)
© dennisjacobsen - Fotolia.com

Ta antylopa gnu zamieszkuje wschodnią i południową część Afryki. Zamieszkuje otwarte tereny.

Tworzy ogromne stada. Odbywa sezonowe wędrówki w ogromnych stadach. Podczas wędrówki stado składa się z samców i samic i liczy setki lub tysiące sztuk. Podczas stacjonowania na żerowiskach antylopy te żyją w stadach złożonych z samych samców lub samic (30-500 osobników).

Gnu dorasta do 2 m długości ciała, 140 cm wysokości w kłębie i 160 kg ciężaru w przypadku samic oraz 260 kg w przypadku samców.

Zjada głównie niskie trawy. Za pożywieniem bogatym w minerały (fosfor) antylopy gnu odbywają dalekie wędrówki w dużych stadach.